Muut ohjelmat

Le Bureau on tosi hyvä, mulla vielä neljäs kausi katsomatta.

Muistan jotenkin sellaisen elokuva sarjan kuin Angelique. Vaikka olin ihan nuori silloin, niin siltikin se oli jännä ja katsoinkin siitä  joka elokuvan. :slightly_smiling_face:

Katselin Areenalta ihanan murhamysteeri-sarjan Father Brownin tähänastisen viimeisen jakson. Onneksi on tulossa vielä uusi kausi, milloin - sitä en tiedä.

Ens kuussa alakaa Nuori Morse- sarijastaki uusi kausi :+1:

En kyllä jaksais enää sitä ruveta tuijottamaan.

Sama täällä - olen lukenut Pieni Talo Preerialla kirjat useampaan kertaan läpi koululaisena. Aina kun en keksinyt uutta luettavaa, niin piti lukea joku PTP-kirja. Samoin olen aika tiiviisti katsonut tuon sarjan. Kirjat tosin olivat ihan eri asiaan keskittyviä kuin tuo sarja. Sarjassa keskitytään lähinnä kaverisuhteisiin ja ihmisten välisiin draamoihin (sinne lienee kehitelty myös jaksoihin kuvioita, joita kirjoissa ei ole), kirjoissa taas on enemmän sitä miten selviydytään kun ei ole juuri mitään ja kaikki on kiinni siitä mitä käsillään tekee ja mitä saa kerättyä ja kasvatettua varastoon. Sellaisen seuraaminen tarinallisessa tv-sarjassa taas ei kiinnostaisi katsojia eikä toimisi. Kirjassa noista asioista saadaan ihana tunnelma ja preerian ulvovista lumimyrskyistä ja vaahterasiirappi-värkkien keruusta oli ihana lukea lämpimän peiton alla. :smiley: Kirjoista siis pidin enemmän, mutta taidan kyllä katsoa jokusen jakson telkkusarjaakin, sillä olihan se nyt ihana sekin.

Ruotsalainen ohjelma Yle Femmanilla, Talot huokuvat historiaa on hyvä ohjelma. Olen tietty nähnyt nuo Teemalla esitettävät jaksot jo RTV:tä. Js vähänkin vanhat talot kiinnostaa, kannattaa katsoa. Tuli tänään joskut kuuden aikaan. 

Terveyden salaisuudet

Neliosainen amerikkalaisdokumentti TV1 keskiviikkoisin 6. - 27.5. klo. 19-20, uusinnnat lauantaisin klo. 13.55 ja maanantaisin klo. 23, ja areenassa.

Discovery science kanavalla eilen tuli sellainen dokumentti joka kertoi Rajamäen sodasta ja kuinka siellä suojattiin alkoholitehdasta kahdelta korkealta tornista. Kertoivat kuinka tehdas valmisti polttopulloja eli Molotovin cocktaileja.

Taisi olla brittiläinen dokumentti.

Ei pettänyt Huvila ja huussi taaskaan. Tykkäsin.

Pitäsköhän vilkasta.
Muoks: Ja vilkasuksi ei jäänyt, kattelin koko jakson samantien ja tykkäsin.
Jäi sinne monta edellistä jaksoa katsomatta, pitää vermaan nekin “vilkasta” :slight_smile:

Tänään Yle Teema&Femmanilta tulee 18.30 ohjelma Tuntematon perillinen. Olen nähnyt kaikki nuo jaksot RTYV:ltä. Tykkäsin tuosta ohjelmasta. Katsokaa. 

Mä oon tykännyt aika kovasti niistä Huvilan ja Huussin sisäremonteista viime aikoina… Vaikka se jakso, jossa oli funkkismökki, niin olisin toivonut vähän enemmän vielä funkkisajan henkeä/juttuja sinne keittiöön…mutta muuten se Mikko on mun mielestä ihan tosi hyvä suunnittelemaan. Tulee aina tyylikästä, mutta ei liian läpeensä hiotunnäköistä…tai semmosta lavastemaista. Tallennuksesta noita huusseja jaksaa katsoa oikein hyvinkin, kun tunnin jakson katsoo hiukan alle puolessa tunnissa, kun voi kelailla pois varsinaiset mainoskatkot ja ne ostosteeveemäiset esittelykohdat, joissa esim. jankataan jostain robotti-ruohonleikkurista 5 minuuttia. :slight_smile:

Tämän aamun Flinkkilä &Tastula uusinta, on hyvä. Laura Kobe ja Katriina Järvinen. Katsoin sen jo toistamiseen. Pitää oikein yrittää löytää rouvien kirjoittamia kirjoja. 

Ei ollut huono uusinkaan huvila ja huussi.
Vähän pelastyin, että ei kai vaan tuijia  mutta turhaan pelästyin.
Hienoa tuo vanhan puun käyttö.

Huvila ja Huussi oli mielenkiintoinen ja hyvä. Tykkäsin erityisesti sen vanhan männyn uusiokäytöstä siinä kohteessa, ja niin näytti tykkäävän talon isäntäkin. Muutenkin ratkaisut oli kaikki ajateltuja ja paikkaan hyvin sopivia. Se tulisija/grilli oli aika jännä, en ollut sellasta ennen nähnytkään.

Tänään klo 19  kakkosella radiosta tuttu luontoilta , ohjelman nimi Yle Olohuone .

Katselen tässä  Suomen kaunein koti;kesämökit ohjelmaa. Kauhistelen noitten huviloiden suuria ikkunoita jotka on seinän kokoisia ja joka puolella taloa niin että läpi näkyy toiselle puolelle. 
Nuo ikkunat on monen pikkulinnun turma, myös suurempienkin lintujen. Kun me rakensimme tämän talon noin 40 vuotta sitten, niin meille laitettiin keittiön ja olohuoneen ikkunat seinän kokoisiksi,  lattiasta kattoon lasia. Kymmenen vuotta riitti. Joka kevät ja kesä pikkulinnut lensi ikkunoihin, niin että kissatkin oppivat tunnistamaan törmäysäänen​ ja juoksivat nopeaan katsomaan onko saalista. Niin opin minäkin, ja useimmiten ehdin poksahduksen/törmäyksen  kuultuani paikalle ennen kissoja. Monia pökertyneitä lintuja on tullut nostettua puun oksalle toipumaan. 
Kymmenen vuoden jälkeen vaihdoimme pois kokoseinäikkunat normaalikorkuisiin joissa ikkunan alaosa alkaa normaalikorkeudelta, n 80cm korkeudelta lattiasta. Ei ole linnut lennelleet ikkunoihin sen jälkeen.
Nuo valtavat lasiseinät on kuin peilejä, ei lintu lasia näe vaan sen maiseman mikä siihen lasiin peilautuu. ​Kamalia. Vaikka kolmikko joka kesämökkejä valitsee ylisti että upeeta, upeeta , upeeta.

Mie kauhistelin kaiteettomia rappuja.
Kyllähän ne kesällä menee, mutta märällä ja pimeällä?
Valtavasti öljyttäävää rappua ja terassia.