Narrinhiippa, Kohleria

Ja tällaista ihanuutta olen ollut vuosikymmeniä paitsi.

Kiitos "pentille" taas kerran, täältä saa kamalasti hyviä vinkkejä ja neuvoja!

Meidän Tane

Niin täälläkin mutta vasta yhdellä kukalla nuppuja on paljon.

Sunshine on jo nyt ottanut vauhtia, kukkii ja kasvaa pituutta ja leveyttä senkuin kerkiää.

Mutta mitenkäs sitten hoidetaan talvella?

Pirkkiksen kukka on kaunis ,livenä jopa vieläkin kauniinpi

Olga`s Delight

Karl Lindberg aloittelee kukintaa

Hieno on kukkasi upean värinenkin,sinulta sitten löytyy aina vaan noita kaunottaria ja ihanuuksia.

Karl Lindberg minunkin pitäis uudelleen saada, se pääsi minulta joku vuosi sitten kuolemaan. Tämä tummakukkainen narrinhiippakanta löytyi vanhan ruotsalaisen, nyttemmin jo edesmenneen papan luota ja sai hänen nimensä.

Soili, muistutapa keväällä niin laitan pistokkaan juurtumaan.

Olikos tämä plaatu laiska tekemään juurakoita?

Pirkkis, onkohan meillä samanlaiset kuin tuo alempi? On kukkinut koko ajan siitä asti kun tuli! Taidan joskus sitten vanhana alkaa keräilemään kohlerioita :wink:

Soili, eipä ole mulla tietoa kun ekaa kesää mulla.

HCY`s Jardin De Monet

Muuten, mitenkäs kohlereita hoidetaan talven aikana?

Kaunis on taas jutitan kukka!

Samaa kysyn minäkin:)

Sellaisen ohjeen olen saanut että se voi syksyllä kuihtua ja levätä talven, mutta yhtä hyvin voi myös pysyä vihreänä ja elinvoimaisena ilman lepokautta. Elikkä ovat ilmeisesti yksilöllisiä.

No minä ruukaan leikata alas, jos lehdet kukinnan jälkeen alkaa ränsistyä. Jonkun ajan päästä alkavat versoa uudestaan, juurakoita ei siis pitäisi päästää ihan rutikuiviksi.

Häkellyttävän näköisiä nämä kohleriat! En ole tuollaista koskaan nähnyt.Siinäpä olisi ensi kevääksi yksi uusi hankinta.

Olen vastikään sairaslomallani löytänyt nämä verrattomat sivut.Aika ei käy enää tuskastuttavan pitkäksi.Kivutkin unohtuu.Käyttäjät tekevät näistä sivuista verrattomat.Ilman näitä kaikkia tietäviä ja taitavia osaajia nämä sivut eivät olisi mitään!