Onko teidän Kohleriat tehneet käpyjä mullan pinnalle? Itse huomasin tänään kaksi yhdessä ruukussa, peittelin ne kuitenkin mullan alle.
Katselin keskustelua narrinhiipoista ja ihastuin näihinkin. Jos joltain on jaettavissa kys.kasvista “pistokkaita” niin ottaisin vastaan.
Laitoin kokeeksi parista narrihiipasta pistokkaita juurtumaan. saa nähdä onnistuuko näin talvella. HCY`s Jardin De Monet oli niin täynnä nuppuja etten malttanut katkaista vaikka saisi sekin ruveta haaromaan.
Tämä kohleri taitaa olla vähän liian aikainen,oli pakko nostaa valoon.
Minulla myös hyvinvoivan näköinen, toisessa samanlaisia alkuja kuin Railin kuvassa.
Luulisin ettei olla talvehdittu väärin, jostain luin että voi kasvaa koko ajan noinkin, osa talvettaa.
Pirkkis, oikeassa olet. Ei ne kaikki vietä mitään talvilepoa.
Omani kukki jouluun asti, nyt se on vähän huononvointinen, mutta ei kuitenkaan ole kuollut, virkistyy varmaan, kun aurinko alkaa paistamaan
Kohleriotahan voi uudistaa ottamalla pistokkaita vanhemmista ja pitkiksi venähtäneistä kasveista.
Laitetaanko ne veteen juurtumaan, vai miten tehdään?
Jutita ja Soili taitavat tietää parhaiten, molemmat taitavia lisämään gesneria-kasveja. Minä poikkasin latvan, laitoin korkeahkoon lasiin perliittiä ja vettä, katson miten muodostaa juuria siinä. Samalla tavalla olen juurruttanut jokusen santun, matalammassa astiassa vain. Plus muitakin kasveja.
minä kun en laita mitäään pistokkaita veteen juurtumaan, niin en myös kohlerioita.
Nyt taas tyhmä kymysys =( Jos tilaan narria ulkomailta niin tuleeko ne käpysinä vai miten?
Viime vuonna tuli taimina. Siis Dibleysiltä jaa taitaa tulla toisistakin paikoista, Ruotsista, mikäs se nyt olikaa paikan nimi, jutita varmaan muistaa.
Kiitän Pirkkis
Multaan minäkin laitoin pistokkaan ja hyvin lähti kasvamaan.
Yhden Kohlerian purin ruukustaan ja tältä näytti. Apua, mitäs minä nyt teen, juuria on paljon. Kieputtelenko vaan takaisin ruukun pohjalle?
ooho jopas onkin mahtavat juuret .Pitäisi kai munkin tutkia millaisia juuria multa löytyis.
Mitä tässä sanotaan: Denna auktion gäller 1 påse med 1 st rhizom av Narrhuvan Kohleria ‘Silver Feather’. Sorten är kompakt växande och har blommor i gult och rött mot silvriga blad. Mycket häftig färgkombination! Rhizomer har börjat växa och är färdigt att plantera.
Rhizomerna skickas packade i isolerande matrial vid mildväder och i samråd med köparen. Man får ha överseende med att det kan dröja ett tag innan “vädergudarna blir snälla”. Skickas med Posten enligt gällande tabell.
Laitas vaan nyt kielitaidottomalle! Alahan suomentamaan!
Sehän tässä onkin kun ruotsi(kaan) ei ole meitsin kieli ollenkaan