Narrinhiippa, Kohleria

Jutita, mietin ensin pari kertaa että viittinkö kysyä ku yleensä mä olen aina sulta vinkumassa jotain…

Luulin tämän yhden rehun jo heittäneen henkensä - hiippa siis narrasi mua - mutta tänä aamuna huomasin sen heränneen jälleen henkiin. Mullasta pilkistää uudenuutukainen verso, joka tässä sameassa kuvassa likimain keskellä. Lisäksi ruukun reunalta on nousemassa vihreä lonkero, eli ilmeisesti samanlainen kuin Pikkuruusun kuvassa tuolla pari-kolme sivua takaperin.

Joskus on aivan hyödyllistä olla niin saamaton, ettei nakkele kuolleita rehuja kompostijätteisiin. Ainakin mun huonekasvit suorittavat näitä ylösnousemuksia tämän tästä (nyt odotan meksikon- tuliköynnökseltä samaa sitkeyttä).

Paulastiina oletko antanut olla kuivana vai kastellut.Minulla yksi ruukku jossa vanha juurakko eikä sieltä nouse mitään,olen kastellut,onkohan mädäntynyt.Luin vaan jostain vanhoista että kannattaisi kastella pitkin talvea jonkin verran vaikka kasvi olisikin suunnilleen kuihtunut.

Kyllä sitä mun narriani olen lautasen kautta juottanut aina silloin tällöin, vaikka luulin sen näivettymisen johtuvan liiasta märkyydestä. Vähensin kyllä veden määrää aika lailla alkutalvesta.

Ota näistä selvää. Toinen narrinhiippa on hehkeän vihreänä ollut koko talven lounaan suuntaan olevalla ikkunalla. Sitä kai pitäisi uskaltautua pian leikkelemään.

Ne ovat todella erilaisia nuo hiipat. Osa ei tee niitä rizomeja.

Tuo Paulastiinan lonkero on mielestäni kyllä uusi rizom, jonka istuttaisin mullan sisään.

Ahaa, se onkin rizom :),mä oon vaan madoista puhunut,laitampa muistiin.

Mulla ne ovat kyllä pysyneet mullan sisällä ainakin vielä tähän saakka.

Ja ne mitkä on teneet noita rizomeja kuihtuivat syksyllä ja nyt aloittavat taas uuden kasvun. Ne jotka pysyivät talven vihreinä eivät olleet rizomeja tehneet. Tämmöiset havainnot tein kun kaikki kumosin ja istutin uuteen multaan.

Tuo lonkeroa kasvattava on se, jonka “juuret” johtavat jutitalle. Nyt yht’äkkiä en löydäkään, minkä nimisen lähetit joskus vajaa vuosi (?) takaperin. Toinen hiippani on ‘Jester’ ja se on Dibleysin kimpassa tilaamani.

Tane se sinullekin muistaakseni tuli.

Jeee, Tane tuntuukin jotenkin tutulta! Täytyykin laittaa sille nyt lappu, ettei unhotu toista kertaa.

Roundelay on noussut pintaan =D

Jadeliila, kauanko kesti ennen kuin nousi pintaan?
Minäkö malttamaton?

En muista tarkkaan mut ei siinä kyllä kauaa menny, yllätyin ihan itsekkin =D

Toivottavasti siis pian nousee...

…oi ja järvsjö on kans pinnassa =D

Blommian tilausta täällä oottelen sormet syyhyten: Sieltä pitäisi tulla: Gray Feather, Mother lipstick, texas rainbow ja queen victoria

Mulle tulossa nämä
Kohleria ‘Brimstone’ Kohleria ‘Lucky Lucifer’
Kohleria warszewiczii
Kohleria ‘Texas Rainbow’
Kohleria ‘Peppermint’
Kohleria ‘Hattifnatt’
Kohleria 'Red Blood Cell

Oi tuo “hattivatti” oli ihana, ei nuo muutkaan kyllä rumia olleet =D

Ja mulle näitä:

Coccinea

''Lucky Lucifer''

''Red Star''