Olikohan noi jotain ilmajuuria,minä laittaisin tuon rihman multaan ja katsoisin lähtiskö siitä jotain kasvamaan ,kokeile ei tiedä vaikka yllätyisit
Kiitos Raili-45,niin mä kyllä aattelinkin kokeilla,niitä on pienempiäkin siellä juuressa lisää.
Minä ajattelin, että noi Pikkuruusun rihmat vois olla ko. kasvin käpyjä, jotka eivät ole päässeeet mullan alle kasvamaan. Ovat kasvaneet sitten tollaisiksi roikoiksi juuri tyvelle
Jutitalta saadusta kohlerian käpysestä pilkistää jo pikkuinen alku =D ja samoiten sellaisesta kuin roundelaysta, mikä sit onkaan, Jutita varmaan tietää, sinulta kuulemma alunperin =D
No ne pienet käpyset on Järvsjöstä ja Roudelay on myös kohleria.
Ton järvsjön muistin =D Se keneltä sain tuon roundelayn sain sellaisen käsityksen että se on joku kohlerian lähisukulainen mut se onkin vaan sen niminen kohleria, käsitinkö oikein?
Kyllä mun mielestä Roundelay on kohleria. Ember Glow on risteytys.
Asia ok, kiitän ja kumarran
Jokohan nyt olis oikea aika napsasta latvat,vai ootanko vielä vähän et kasvaa pikkuisen lisää.
Jos olisivat mun niin kyllä katkoisin. Sulla käy toi purkki ahtakksi jos kun uusia lieroja kasvattavat. Siinähän on varmaan 4 eri kasvia?
Jaha teksti hävisi taas matkalla. En tiedä onko oikein vai väärin, mutta tämmöisiksi olen kaikki pätkinyt.
Raili45 Kohleria Dibleysiltä on tullut, ainakin lappu viittaa siihen, kasvattanut lieroja näköjään kovasti. Muistaakseni on kimppatilaustuotteita.
Joo pirkkis kimpasta on. joo yksi kamalan iso lierohan se on siinä oli viisi haaraa olisko pitänyt irroittaa jokainen erikseen minä laiton koko juuri kasan vaan uuteen multaan.ja noita on tuossa kasvamassa viisi kasvia,kiitti jutita ohjeesta eli katkaisen jokaisen latvat.niitä ei kai kannata enään tässävaiheessa ruveta erottelemaan jokaista eri ruukkuun,ettei kasvu kärsisi.
Voi olla että muistan väärin, mutta mulla on semmonen mielikuva, että Kohlerian varret ei typistämisestä ala tehdä sivuhaaroja vaan lykkää tyvestä uusia varsia niinkuin Jutitan kuvastakin näkyy.
Soili, nuo on kyllä tulossa lehtihangoista. Lehdet vain on poistettu.
Ja jos katsot oikein tarkkaan niin siinä ylempänäkin on lehtihangoissa pienet alut.
No sitte.
Ja näyttää siltä että pistokkaat juurtuvat sataprosenttisesti.
Tuo kuvassa oleva HCY`s Jardin De Monet oli pitkä roikko ja tein siitä kolme pistokasta ja uskon että kaikki ovat juurtuneet.
Joutasko minullekkin?
Kauanpa se kesti ennen kuin Jadeliila kysyi!! Laitan sinne toisten sinulle tulevien joukkoon.