Olen parantanut säkkimullalla istutuskuopan maata.
Mistäpäin Italiaa siemenesi ovat (talven kestävyys?)?
Olen parantanut säkkimullalla istutuskuopan maata.
Mistäpäin Italiaa siemenesi ovat (talven kestävyys?)?
Mä istutin ne kaikki kolme yksilöä eri puolille pihaa,, ilmaston,,valon takia (erilaiset olosuhteet).
Aiemmat 2-3yritystä epäonnistuivat heti ekana vuonna. Nää 3kpl jäivät eloon, tosin viimetalvi oli ensimmäinen ns oikeatalvi,,, maapaljaana ja pakkasta -24c Ensi kuu näyttää tuleeeko näistäkin ruumiita.
Omani on Milanon liepeiltä eli ei suomen talvea,mutta ainakin nyt ruukkukokemuksella vaikuttavat sitkeiltä. Ihmetyttää vaan teidän isot “puunne”, kun omat eivät kasva. Ehkä myös ruukut ovat pienet,koska ovat kovia juoppoja
Ihme ja kumma, mulla on kaikki kolme Neidonhiuspuuta elossa.
Ainankin ne työntää jotakin vihreetä epämääräistä rungostaan näkyville. :laugh::laugh:
Omani nostin talvetuksesta tänään ulos.
En voinut olla ostamatta Halpa-Hallista, kun oli näitä tänään myynnissä, uusi pieni neidonhiuspuu ja oli mielestäni halpa 6,25€.
Iso puuni on vielä maitohuoneessa talviteloilla. Vasta kun on ulkona lämpötila sellainen että sen voi nostaa suoraan ulos terassille, se pääsee maitohuoneesta pois.
Viherhuoneessa talvetetun, noin vuosi sitten ostamani pikku ginkon nostin valoon pari viikkoa sitten. Kasvu alkanut. Iso on vielä maitohuoneessa pitkälle kevääseen, niin kuin on ollut jo vuosia.