Neilikka: Sulkaneilikka, Dianthus plumarius

Kertakaikkisen hieno neilikka Siholla!

siho,minusta tuo ei ole harjaneilikka!minulla on tuota samaa,mutta mistään en ole löytänyt sille varmaa nimeä.jotkut sanovat että se on helluntaineilikka,mutta en tiedä!!

Samaa katsoin jo eilen, mutta sit unohtui tarkistella, mikä se voisi olla.

Iesteri, olet aivan oikeassa, harjaneilikka se ei ole! Mun ajatuskatko tuli ikuistettua tänne, korjaamaan ei enää pääse. :frowning:

Sulkaneilikka on kaunottaren nimi, joskin minusta hälle sopisi helluntaineilikka loistavasti!

Samaiset siemenkasvatit talven jälkeen, mistä laitoin jo tuonne aiemmin kesäkuvan.

kuva

Olen kasvattamassa sulkaneilikoita siemenistä ja tosi hyvin itivät. Kuinka monta taimea voi laittaa samaan 7 x 7 cm purkkiin? Pussissa luki kyllä, että koulitaan yksi per purkki, mutta kun on tuota tilanahtautta jo tässä vaiheessa, niin mietin että haittaisiko se ihan kamalasti kasvua, jos samassa purkissa olisi kaksi? Ei mitään käsitystä, minkä kokoisen juuriston kasvattelevat itselleen…

Onko joku ehkä kokeillut useampaa sulkaneilikan taimea/purkki?

Mullon tossa useempikymmen siemen ollu noissa tuppaissa, kuten huomaa. Kylvin vaan summittaisesti siemeniä astiaan enkä niitä kyllä yksitellen ees ajatellu alkaa irrottelee =O

Aa okei! Sitten se ei oo varmaan niin kovin tarkkaa ja mulla tilaa säästyy ihan huomattavasti 

Joo ei, turhaa työtä vaan semmonen hipistely. Ronskit otteet vaan käyttöön. :wink:

Kuinka aikaisin sulkaneilikasta pitäisi näkyä jotakin elonmerkkejä? Kasvatin viime vuonna siemenestä ja hyvin kukkivat heti ensimmäisenä kesänä, mutta nyt niiden paikalla on täysin tyhjää tilaa, ei mitään alkuja vaikka kuinka tiirailisi.

Okei… taitavat olla siis tosiaan mennyttä. Höh!

Tämä on hassu kasvi, kukka on tosi kaunis mutta kun kattelee maata kohti, varttakaan kun ei oo kuin vartti-metri niin ihailu on hiukan hankalaa.

Ihuna hempukka! Neilikat on jänisten herkkua. verkonpala, kuivia kuusenoksia, risuja, taimikor, katiska tai mikä tahansa päälle esteeksi laitettu auttaa.