Nimilaput

Liiteristä saa silloin tällöin edullisesti.

Ja niitä laminointitaskuja näytti oleva liiterissä nytkin 4.99 paksu nivaska.

En mie niihin mitään tikkuja laittanut, nimilappujen perään jätin vain pitkän siivun tyhjää laminaattia, joka on sitten painettu maahan/taimipurkin sisään, niin että nimiosa jää näkösälle.

kun ei ole tekniikanihmelapsi:( miten te teette niitä nimilappuja tietokoneella? laminointi kyllä onnistuu,mutta en saa mitenkään A-4 arkille kuin samaa nimeä monta kertaa.(tämäkin niin huonosti selostettu) käytin tuota exelin-taulukko-ohjelmaa. Kiitos jo etukäteen jos ehditte neuvomaan!

Sannakaisa, tee Wordillä se A-4 :-O? Täällä toinen tekniikkanero.

Kiitos,bee! Kokeillaan,perästä kuuluu,sanoi…no en sitäkään muista:D

Kääk, mulla ei ole käynyt edes mielessä, että niitä vois tietenkin tehdä tietsikallakin. Käsinhän minä niitä olen raapustellut ja sit laminoinut. Vähänkö olen taas ollut tampio. Tai sitten lappujen määrä ei ole vielä ollut niin tuskastuttavan suuri, että koneapua olisin edes ymmärtänyt kaivata!

Minäkin olen taiteillut nimilappuja, tosin vain sisäkukille, MUTTA, kun tekstit häipyvät , vaikka olen käyttänyt permanent-tussia. Kertokaa, millä kynällä tekstin saa pysymään....

Nyt on siemenpussien nimilaput melkein valmiit. Kirjoitin koneella ja isäntä laminoi :slight_smile:

Vielä pitäis tehdä kaikille istutetuille taimille. Puulastulle kirjoitetuista huomaan melkein hävinneen lyijykynäjäljen, etenkin jos lastu on likaantunut.

Minä olen huomannut että lyijykynä on ainoa, jonka jälki pysyy lapuissa haalistumatta. Kuluu se tietty lapuista hiekan kuluttamana, mutta minä laitan teippiä tekstin päälle, niin kyllä pysyy.

Mä oon kirjoittanut Biltemalta ostettuihin muovisiin nimikointi tikkuihin CD-levyihin tarkoitetulla tussilla. On pysynyt ainakin koko kesän teksti muuttumattomana ulkona.

Minulla nimilappuina toimivat esim. jätskilootien kansista ja/tai voileipämargariini- laatikoista ja niiden kansista leikellyt liuskat (ovat huomattavasti kestävämpiä kuin vaikkapa jugurttipurkeista tms. leikellyt). Kynänä se CD-tussi tai merkkaustussi. Molemmat pysyvät riittävän hyvin. Satunnaisesti sitten, jos eteen sattuu, niitä kauppojen tms. nimikylttejä/-lappuja.

Pitääpä hankkia se CD-tussi. Bilteman nimilappuja minullakin on osa ja osa itse tehtyjä. Ulkokukissa tekstit olivat häipyneet kokonaan.....

Keväällä kirjoitin muovikanistereista leikattuihin liuskoihin vedenkestävällä tussilla, vaan alkaa sekin jo hankautua pois. Pitänee tehdä kierros pihalla ja kirjoittaa ylös nimiä, ja tehdä uudet laput. Tulostimesta on musta muste loppu, toivottavasti sininen tai vihreäkin kestää laminoinnin alla.

Minä ostin kutistemuovia ja tein siitä nimilaput, himpun työläitä, mutta pysyy. Sittenhän on olemassa ihan tuohon tarkoitukseen omia, sään ja -auringon kestäviä tusseja, eräs puutarhaliike myy postimyyntinä. Meillä käytettiin niitä töissä ja pysyi haalistumatta useita vuosia ulkona.

Meillä on kestäneet vuosia ulkona muovimatonkuteesta leikatut nauhat joihin on pakastetussilla kirjoitettu nimi. Ovat käteviä metsässä uusilla taimilla: taimi löytyy liehuvan nauhan vierestä. Kolme talvea on ainakin säilyneet muuttumattomina.

Vihjaa Tilistantti vähän mikä liike ?

Florastarin kyniä myy tai myi ainai reilu vuosi sitten sellanen ku Puutarha Pynnönen. Osoitetta tms en valitettavasti pysty antaa, mutta eiköhän tuo löydy jostain, etelä-Suomessa se vaikuttaa.

tommoisella puutarhatussilla kirjoittelin nimilappuja keväällä muovisille merkkitikuille. Ja kas kummaa, liukkaasta pinnasta ulkosalla aurinko ja sade olivat ne haalistaneet. Pysyi nsellaisissa vihertävävissä pahvisenoloisissa merkkiliuskoissa, joissa pysyi myös lyijykynällä kirjoitetut nimet, multasormesta ostin 50 kpl tai 100 kpl nipuissa.

Meillä töissä kyllä kirjoiteltiin muovisille ja maalatuille peltisille lätkille Florastarin kynillä, ja ikinä ei ollut mitään ongelmaa, sama teksti pysyi tarvittaessa kolmekin vuotta pihalla.