Punainenpioni, täällä oli jo aiheelle paikka valmiina joten siirsin viestisi tänne.
Kiitos - jostain syystä haku ei tänne löytänyt!
Mulla on tällaisia puutikkuja, joihin sitten olen dymokirjoituksen nitonut (pelkkä dymon tarra ei pidä, tuli kokeiltua). Taimikasvatuksille olen laminoinut lappuja, mutta nää on potagerissa ja kukkapenkeissä. Sitten kun muistan kasvin tai se on kuollut
, teen uuden tekstin vanhaan tikkuun.
Sain hyvän sarjan nimilappuja, kun mies poisti käytöstä rikkoontuneen vaaleanharmaan sälekaihtimen ja pätkin osan metallisäleistä 20 sentin vinopäisiin pätkiin. Musta kestotussi ottaa hyvin säleiden himmeään puoleen ja kestääkin siinä talven yli. Sen kauempaa en kylttejä tartte, en aio kukkapenkkejäni liputtaa. Ja minusta lappujen pitää olla nopeasti käyttöönotettavia, mitään askartelua mulla ei oo aikaa niitten kanssa harrastaa.
Kuka vielä keksis konstin, jolla harakat eivät kiinnostuisi lapuista ?
Onko kenelläkään tätä laminointikonetta? Kannattaako ostaa?
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19332/dhjns/Elfen-Laminator-A4-laminointilaite
Mä tein Bilteman sytytystikuista merkkaustikkuja, joihin olen nyt kirjoittanut lyijykynällä kasvien nimiä. Noihin ois hyvä niitata laminoituja nimilappuja. Yhdessä pussissa on monta sataa tikkua ja kun ne lyö keskeltä vinosti poikki pölkyn päällä saa joka tikusta kaksi just sopivan mittaista teräväkärkistä palaa. Tulee paljon halvemmaksi kuin ne puutarhakaupojen tikut.
http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Puutarha/Grilli/Varusteet/Sytykkeet-26379/
Minäkin olen käyttänyt Bilteman tikkuja. Lahoavat tosiaan hyvin nopeasti, joten niitä ei kannata käyttää pitkäaikaiseen merkitsemiseen. Yhden kesän tikkuina toimivat.
Teillä joilla on noita puisia tikkuja nii ehdottaisin kokeilemaan kirjottamista niihin kolvilla/polttokynällä (onko noilla laitteilla muuta eroa kuin nimi?).
Nämä margariinirasioitten kansista tehdyt nimilaput on käteviä vuodesta toiseen, ja löytyy helposti "kiireessä" ![]()
Minoon tilannu ebaysta nimilaput ku en laiskana kehtaa ruveta mistään niitä leikkomahan
Mulla on käytössä kertakäyttölusikat tai veitset, joihin kirjoitan teollisuustussilla nimen. Ei muuten haalistu tussi hangessa tai kevätauringossakaan. ![]()
Miten lusikkaanki kirijottaa? ![]()
Lusikassahan on tilaa paljon ja molemmin puolin voi kirjoittaa vaikeammatkin sepustukset.
Se lusikka kato painetaan tissejä vasten, sitte vaan sutastaan nimi kummallisilla lyhenteillä siihen, tai sitten koveralle puolelle kirjoitetaan lajikenimeä tai muuta lisätietoa. Näettekö tarhakukonkannuksen nimilusikan kuultavan tekstiä läpi? Tai esim. tarhasalkoruusu kulkee nimellä T-S-R. Pitää muistaa myös sotkea paidan rintamus sillä tussilla, muuten ei tule hyvä. Loppuosa tekstistä pitää kans venyttää harakanvarpailla lusikan reunaan, jota pitää sitten pähkäillä, että mikä se nyt on. Lopputulos on uniikki, ja toimiva. Vaikkakin joidenkin koodikielen tunnistaminen on ulkopuolisilta mahdotonta. ![]()
Juu, tilaan jatkossaki nimilaput iipeistä ![]()
Minä taas leikkelen marg.rasioijen kannet sillai poikittain että jää reunan läpäre joka pitää lapun purkin reunalla , ei törrötä eikä huku.
Ja miulla on kans töistä saatu koekäyttöön permanent special ohut kärkisiä tusseja, pitäs kestää valoa ja vettä.
Meillä mennee niin vähän margariinia ku ei sitä tulijaa leivän päälle ku isäntä
Mikä vika tuossa mun systeemissä on? Paljon halavempiki ku mikkää ebay. Rainbowin lusikat, maksaa alle euron 50kpl. ![]()
Rayan systeemi on kans hyvä. Ne on kans hyvä haudata perennapenkkiin. Varsinkin viimekesänä, kun istutin paljon esikkoja, ja niitten nimiä ei muista millään, niin näppärä oli tökätä vain se kannen siivu sinne juurelle.
2 euroa postikuluineen maksaa 100 nimilappua. Ei niillä konkurssia tehe ![]()
Minäki oon jo vuosi sitten omaksunu Liinukalta tuon margariinirasian kannen leikkelyn (kiitos siitä!) mutta nyt minua kiinnostais missä tuommoisia teollisuus- ja rakennustusseja mahdetaan myydä? Mulla on vaan semmosia millä vaatteisiin merkataan nimi.