Nimimerkin taustat

Määhän arvasin että nää tarinat taustoilta on nii-in mielenkiintosia!

Äitimaa on mun “jumala” ja tämän hetkinen tila on saanut mut muistuttamaan muinaisia Doni - Äitimaa - Maaemo-patsaita… En oo kyllä mitenkään “jumalainen” ennemminkin maanläheinen. :smiley: Jostain vain pulpsahti mieleen ja arvelin että kaikki mun suosikkikukat on jo varattuja…

jaah, viherpeukalon otin käyttöön kait v. 2000 enkä kunnolla enää muista, miksi. Se taisi vaan tulla ekana mieleen, kun joku nimi piti rekisteröityessä tehdä. Ja se kirjoitetaan pikkuveellä-

Nimimerkkini on väännös Peppi-kissani nimestä. En keksinyt mitään parempaan silloin joskus rekisteröityessäni. Peppi tais olla varattu.

Vähän aikaa sitten kuukkeloidessani huomasin jonkun muun käyttävän tätä samaa nimimerkkiä joillain muilla palstoilla, mikä aiheutti suuren ärsytys-raivostus-kohtauksen. Minä en käytä tätä nimmaria kuin täällä pentissä ja kloron puolella (silloin harvoin kun siellä olen) eli muut tämän nimiset eivät ole minä.

Puutarhakeiju tulee siitä, että jos minä en notku täällä Pentissä niin tytär pelaa netissä Disneyn keiju-peliä, jossa suosikkimme on puutarhakeiju Rosetta.( ja lasten nukkumaanmenon jälkeen äitikin käy välillä vähän pelailemassa, jos sivut on jääneet sopivasti auki silmän isku )

Vanhassa Pentissä olin TMK, nimikirjaimieni vuoksi ja olin sitä jo muuallakin käyttänyt. Puhellessamme huomasin että minua usein puhuteltiin Temskukaksi ja Temskuksi ja siitä se sitten jäi. En siis ole mikään kukka näin muuten…toisaalta mielikuvistani lietsoo että minkähänlainen kukka se Temskukka olisi.

Toinen vaihtoehto voisi olla Temskukkuu, kenties olisi vähän lähempänä todellisuutta.

Jollakin palstalla käytin takavuosina nimimerkkiä Kaisa, jollakin Liisa. Ne ovat mielestäni sellaisia sopivan maanläheisiä nimiä. Tänne rekisteröityessäni pistin molemmat nimet peräkkäin sen kummemmin pohtimatta.

Temsku, ehkä jalostat vielä sen temskukan…

Moon oikiasti Fiia.

Naapurimaan asiakkaamme sanovat minun nimeni Alisha ja jostain kumman syystä se tuli kirjautumisvaiheessa mieleen.

Minä yritin vaikka mitä ihania kukkia, mutta kaikki olivat varattuja. Turhautuneena pamautin sitten vain etunimeni ja sukunimeni alkukirjaimet peräkkäin. Eli pitäisi oikeastaan olla muodossa TaNu…

Niin, Hoyabella, mistähän tosiaan nimimerkkisi tulee pomppivaa naurua

Mistä se tulee, en kyl tiedä , voisko joku kertoo =D

Mun nimimerkki oli aikaisemmin Noidanlukko, mikä tuli mökiltä löytämästäni silmälläpidettävästä , harvinaistuvasta kasvista, jonka riemukseni löysin! No, sitten tuli joku tenkkapoo, eikä se enää täällä toiminut, joten mullakin on etu-sukunimen alkukirjaimet nykyisessä nimmarissa!

Tämä Siiri on suoraan Late Lammas-ohjelmasta, meidän perheen suosikista! Se nyt vaan kuvastaa eniten mua. silmän isku Joskus ajattelin myös etu- ja sukunimien ekoja kirjaimia, mutta anal olis varmaan liian härski... Niin, olen jo jonki aikaa taka-alalta seuraillut teidän keskusteluja, siis ehkä vuoden ja joka päivä, että terve vaan kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja: -Siiri-

Mää oon oikeesti Eeva ja jostain keksin tuon eevastiina. Eikös se kuvaakin hyvin maalaismummelia ja hompsantuuta? pomppivaa hymyäpomppivaa hymyä

Kiva, Siiri, kun uskalsit viimein avata sanaisen arkkusi ;-D. Sulla on hyvä nimimerkki, tiedät varmaan miksi!

Käy Siiri tuolla uusi nimimerkki ketjussa esittäytymässä pitkän kaavan mukaan, kiva aina tietää jotain pientä kanssapentteilijöistä :smiley: Niin ja Late Lammas -ohjelma on rautaa!!

MoonRiver…jaa. Koitin muita Kuu/Moon-alkuisia vaihtoehtoja mutta oli varattu. Moonriverhän on se kun kuu heijastaa veden pintaan sellaisen kuunsillan(vissin?)…ajatuksena oli kaunis, ja vielä tykkään samaisesta kappaleestakin. Myöhemmin opin, että minulla on nimikko pionikin.

Kuukivi, MoonStone olis olleet toiset vaihtoehdot.

Pitäiskö muuttaa nimeksi KuunSilta? =)=)

Viippu on meidän koiran hellittelynimi...