MoonRiver, kuukivi on kyllä kauniskaunis kivi jolla nimikin sitä myöten!
Mulla on sellainen ruusu kuin ´Malvankukka´ jos mun nikki vaihtuu, ruusu on sitten kuukahtanut…
Pirkkis, on ollut jonkin aikaa ja sen keksi viime vuonna Tamarillo, kurpitsasotaa käydessä. Sieltä sen nappasin.
Ennen se oli niin pitkä, että vaihdoin sen lyhyempään. (Pirkko-Martta, tän keksi mieheni täti, etunimeni on siis Pirkko ja Martta siksi kun Martat touhuaa paljon.)
Lykkäsin nimeeni zetaa ja beetä kun olen tällainen “eksoottinen” ulkomaankasvi. En kyllä ole mitenkään erityisen sipulihullu, vaikka onhan pihassani runsaasti sipulikukkiakin.
Täällä näyttää olevan parikin aika samantapaista nikkiä, joten olisin voinut omaperäisemminkin valita. Profiilikuvasta toivottavasti tunnistaa.
Pikkukäenrieskoja kasvaa pihallamme. Sopivan luonnonläheinen kukka miun makuun.
Mä käytän Ermeli nimeä monesti netissä muutenkin. Johdannainen Erjasta ja isäntä keksi sen kun lähetti ensimmäisenä hääpäivänä kiitokset mulle radiossa.
Vanha työnimike etukirjaimista,kun en muutakaan keksinyt.
Monien kasvien tieteellisen nimen lopussa on -nopsis: Anemonopsis, phaleonopsis, codonopsis… Nikkiin otin oman pihan Codonopsis pilosulan… Oli varmaan jonkin nopsiksen siemenpussi pöydällä, kun kirjauduin.
Pidän kovasti kesästä ja asun rantatiellä,joten Kesäranta siitä tuli.
Tallustelin mielipaikassani Funchalissa lueskellen sikäläisistä kasveista kertovaa kirjaa. Osuin paikkaan, jossa kasvaa kasuariinoja, isoja melko harvinaisiakin havupuita. Siinä se, sopiva nikki. Ei liian hempeä, edes kasvina, liittyy mielipaikkaani ja viittaapa vielä toiseen nimeenikin, mukavasti naisellinenkin.
Kouluaikainen lempinimi
Tiu tulee tiupiusta.. (tai tiiupiiusta). Avomiehen kaverit keksi joskus "meidän alkuaikoina" kun eivät muistaneet mun nimeä... sitähän tuo ukko vieläkin käyttää.
Ei siis liity muniin
Aika itsestäänselvä valinta, nimimerkintiellä kun asun. Sattui tämä nimim. vielä olemaan tällä puolella vapaana (toisella palstalla nimimerkkini oli harmittavasti jo jonkun vikkelämmän toimesta ‘ylös otettu’).
Minä yritin tarjota jos vaikka mitä, mutta ei tää pentti-ryökäle hyväksynyt. Tämä sitten kirjoitusvirheellä meni läpi.
Mikäs sen piti sit oikeesti olla =D
Tita on nimeni ja sen kun risteyttää vitamiiniin tulee Titamiini. Siinä on poweria, tarmoa ja touhotusta.
Kirjauduin sisään talvella ja tänne piti valita uusi nimimerkki …katsoin ulos ikkunasta…satoi lunta ja pidän muutenkin vaaleasta ja valkoiset tulppaanit on ihan must ja miksei se voisi olla etunimikin…lumi…
Täällä on kyllä tosi kivoja nimimerkin tausta tarinoita.
Mulla on tällainen tosi tarina: kuuntelin radiota ja mietin nimimerkkiä tänne, no radiossa soi tämä: ...sulle laulan neiti kesäheinä... se kuullosti niin hyvältä ja kuullostaa yhä.
minä tarjosin esteriä,kun se on minun toinen nimi,mutta se oli jo käytössä ja sitten kasivuotias kömpi minun syliin ja teki jotain koneella ja sitten huomasin että minun nimimerkki olikin hyväksytty uudessa muodossa!
Intopii taitaa kuvastaa minua sekä henkisesti (intoa riittää puutarhuroinnissa) että konkreettisesti (pii on lähellä etunimeäni). Lisäksi Aku Ankat ovat meidän perheessä korkeassa kurssissa ja siellä seikkailee se Kulta Into-Pii...
Kuva taas on synnyinseutuni maakuntakukka, suopursu, jota rakastan.