Taiwanilta muutit, mielenkiintoista! Minä muutin tänne Saksasta,..paljon lähempää, mutta kuitenkin niin erilaista, saati sitten Taiwanilta saakka...
Hyvää viikonloppua![]()
Taiwanilta muutit, mielenkiintoista! Minä muutin tänne Saksasta,..paljon lähempää, mutta kuitenkin niin erilaista, saati sitten Taiwanilta saakka...
Hyvää viikonloppua![]()
Eikö sitä sanotakaan että TaiwaniSTA? Mää oon ollu taas hukkapolulla…!
Luin samaa. Minustakin kuuluu sanoa, että TaiwaniSta. Pilkunviilaaja-minä on näköjään hereillä tänään.
En usko -ei ainakaan tähän mennessä tietääkseni ole ollut pääsyvaatimuksena.
Joskus vaan jää joku sana vaivaamaan kun on itse oppinut sen toisin taivuttamaan (ystävä aina käyttää sanaa “suvereenisesti” ja minä karjun pää punaisena että eikun se sanotaan “suvereenisti”… Nauruksihan se menee mutta kun särähtää korvaan niin särähtää -vaikka tiedän mitä tarkoittaa ihan ilman korjailujakin)
Jos pitäisi en voisi tänne kirjoittaa lausettakaan:D
ei tiättykää tartte! Niinku aronja sano, niij joskus joku sana vaan jää kiusaan.
Taiwanin valtiosta, Taiwanista. Formosan saarelta Formosalta. Ja valtion nimi kun on milloin mitäkin, niin kaikki käy. ![]()
Mun nimimerkkillä on suorayhteys nimeen ja 45 ??
jonpi kunpi vuosi tai ikä
Tuli tuosta taivuttelusta mieleen Lavia ja Luvia. Taivutetaan jos oikein muistan Laviasta ja Luvialta. Sori kun menin ohi aiheen ![]()
Joo en todellakaan yrittäny korjailla enkä leikkiä äidinkielenopettajaa vaan aattelin että oonko mää oppinu taivuttaan väärin tuon Taiwanista/Taiwanilta ( koska kauan aikaa käytin Thaimaasta väännöstä Thaimaaseen eikä kuten oikein on Thaimaahan)![]()
Ohi otsikon, mutta olen parikin kertaa kinannut Kangasalan taivutusta. Siis Kangasalla, ei Kangasalalla. Myöhemmin vasta muistin, että olisi voinut mainita laulun Kesäpäivä Kangasalla väitteen tueksi.
Täältä löytyy siis tällainenkin palsta.. En ole pitkään aikaan ehtinyt katsella penttiä paremmin. Mun nimimerkki tulee lempinimestä Maisu, joksi mua on aina sanottu. Maisu oli kuitenkin jo varattu joten, nimimerkki on "tuunattu" versio lempparinimestä.
Kurpitsa10 tuli mieleen kun piti äkkiä päästä hirveessä innostuksen puuskassa kurpitsasotaan ilmottautumaan ja uhoamaan.![]()
Fiorella tulee italian kielestä ja on suomeksi kukkanen. Italia on sydäntäni lähellä ja siellä Fiorella on oikea naisen nimi, joskin harvinainen. Siinäpä nimimerkin tausta... Rekisteröityessäni penttiin tarjosin sitä heti ja se kelpasi!
Mun nimimerkki on niinkin tylsästi keksitty, kuin kirjautumisvaiheessa piti keksiä nimi ja halusin siihen ehdottomasti jonkun kukan. Kokeilin yhtä jos toistakin nimeä ja maksaruoho oli lopulta se, joka kelpas. Ei sen ihmeempi tarina.
Mun nimimerkki tai siis mininerkki, vai miten se menikään, tuli siis ihka aidosta omasta nimestä hauskalla tekniikalla. Siis, jos joku osaa, saa selville oikean etunimeni. Eli Sanat sekasin <—> Senat sakasin.
Käytän tätä kyllä monessa muussakin nettipalstalla.
Tai sitten vois sanoa esimerkkinä tän millä ystävät oppii idean nopesti Nuudelipussi <----> puudelinussi (huom, eka kerta oli ihan oikeasti vahinko. Satuttiin vaan oleen ruokakaapilla)
Josefinahan se siinä.
Minulla on tuo avatar kuvan leppis tai koppis joita oli penttiin tulo kesänä pihat täynnä. Oli huvittavan näköinen meidän parvekkeella taskujuorun lehdellä. Katselin sitä läheltä niin kääntyi minua kohti ja säikäytti kunnolla levittämällä äkkiä siivet vaikkei lähtenyt minnekään vaan juoksenteli juorussa ja ruukun reunalla pitkälle iltaan. Huvitti vaan niin paljon, että päätyi maskotiksi nimimerkin ja kuvan muodossa tänne penttiin.
Tuosta kuvasta vielä että siinäkin näyttää kuin nostaisi käden tervehdykseen ja osoittaisi toisen käden sormella jotain vai kuvittelenko. Se on tämä hullun mielikuvitus.![]()
On niin pikkuinen kuva, etten saa selvää ihan pienistä yksityiskohdista ![]()