Minun Medoc pilariomenapuu alkoi kasvattamaan 2 latvaa sen jälkeen, kun helle häipyi. Saa nähdä kuinka paljon kerkii kasvattamaan. Lahjotan sen työkaverille, koska Senator kuoli talvella.
Tuttu näky Kurpan kuvassa mutta eilen oli enää kaksi ämpärillistä keräilytulos.
Ja minä kun just ajattelin, että outo näky Kurpan kuvassa. Mulla ei ole koskaan vielä omput putoilleet puusta :)
Varmaan sata ämpärillistä kannettu kompostiin ja parikymmentä säilötty.
Ja omppoja on vielä puussa:/
Muutama omena on tullut kuivuriin pilkottua tähän mennessä.
Litran pusseissa.
Täydemmissä kaksi kuivurillista.
Ihanasti omppuloissii Kurpalla.
Täällä iski (kai) omenakoi sokerimironiin heti alkukesästä. Ei kukan kukkaa eikä lehen lehteä ennenku loppukesästä vähän vihreetä. Jätin oman onnensa nojaan koko miron, ja nyt kun kattelin niin se oli työntäny maasta uutta kasvua. Tuleeko siitä nyssitte antonovka eikä sokerimiron? Samapa tuo kuhan tekis ees kukkaa että toinen puu pölyttyisi… Käärin uudet kasvut myyriltä suojaan, olivat jo ehtineet vähä nykertää kuorta. Itse puu näyttää tosi huonolta, eikä se oo ollu meillä ku neljä vuotta kasvamassa.
Antakaapa neuvoja leikkaanko ja jos leikkaan, niin minkä oksan…
Ongelma on siis tuo päälavan vinous. Pelottaa että vanhana kaatuu sitten koko puu. 140cm kohdalta lähtee vinoon.
Ja jänis pääsi vielä syömään verkon yli…
Vielä yksi kuva. Sorry, en osaa laittaa näitä samaan viestiin.
Jee, Medoc on elossa. Koko talven on ollut lasitettuparvekkeella.
Ensin luulin, että se on kuollut, mutta silmut on turponeet ja pieni lehden alku näkyy.
Osaisiko joku kokeneempi omenapuun leikkaaja neuvoa? Kysymykseni siis noihin laittamiini omanapuun kuviin oli: leikkaanko kieroon kasvanutta latvaa vai voiko puu vielä tehdä uuden latvan ja korjata tilanteen? Pelkään että jos latva jää noin, niin puu kallistuu vuosien kuluessa pahasti.
Tällä Medocella on niin kiire, että ihan pelottaa, jos se alkaa työntää nuppuja liian aikaisin.
Hyvin se on syksyllä tehnyt silmut ja viihtynyt parvekkeella koko vuoden.
Oikein virkeän näköinen tuo Medok. Eikös sen voi tuoda sisälle, jos ennustetaan pakkasyötä?
Tuskin tänne tulee enää pakkasyötä tai ainakaan minun parvekkeelle, koska se on lasitettu. Onhan toki minulla pakkaspeitto, jos tulee oikein viileä yö.
Edit: aika heikon näköinen kuva, kun jouduin muokata sen kokoa.
Maljakossa ensimmäiset kukat auki;)