Omia kuvia vapaasti: Näitä kuvia en näyttäisi pihastani

Apen vieressä on aina joku työ kesken.

Tämä on hyvä palsta, kuvissa nuo näyttävät niin hirveiltä, että sen eteen on jotain tehtävä ja pian.

Tämä on hieno palsta, mutta mullahan ei tietenkään ole tällaiselle palstalle mitään kuvia laittaa <— vitsi.

Lumi ja MoonRiver, eikö se ollut niin, että hyvällä puutarhurilla kukkii kengätkin? Idean sain puutarhamessuilla ja mulla piti ihan varmasti olla omat vanhat siniset avokkaat keltaisten tete à tete -narsissien seuraksi jossain, mutta kun niitä ei ollut, joutui miehen vanhat lenkkarit "hyötykäyttöön". Nyt narsissit on kuivuneet ja odottaa, että joku kävisi istuttamaan ne palstalle. Kuten niin moni muukin kukka tuossa odottaa pääsyä johonkin
Emon kommentit oli kyllä niin loistavan positiivisia

Meidän mökkeröiden takaa löytyy kaikkea tarpeellista!

Voi miten kauniisti kaikki järjestyksessä!

Tämä on ihanan lohdullista. Mietin juuri viime viikolla että onko kesä aina tullut näin hirveän aikaisin vai enkö vaan ennen ole huomannut että nokkoset kukkapenkissä on jo metrin pituisia? Paljon on kyllä puuhattukin mutta kaaos senkun kasvaa. Ja kasvihuoneen seinän ja katon rajoissa kasvaa upeaa viimevuotista sammalta joka nyt kukkii! Pitää varmaan ensi viikolla tyhjentää se ja tehdä kevätsiivous.

Voi että, mutta Naavametsällä on kaikki sentään hyllyillä.
Laitan myöhemmin illalla kuvia kun nyt ensin oon saunan lämmittänyt ja saunonut. 

Ihana ketju :slight_smile: Tästä saa itselleen lohtua, ei nuo kaikki niin täydelliset ja paljon tekevät kaveritkaan saa kaikkia paikkoja pidettyä siistinä… Kunhan mie opin tuon Lumian kameraa käyttämään ja kuvia lähettämään, niin on tuota ryönäkasaa luvassa :slight_smile:

Voi miten paljon hyvää ja tarpeellista tavaraa teillä kaikilla on!!!

Jokainen kuva huokuu uutterien käsien tekemää työtä, unelmia ja intoa. Ei ne istutukset “ilmaiseksi” tule.

Minua nauratti tuo Moonriverin muovinen komposti. Minulla on samanlainen ja samassa kunnossa. Ensimäisenä keväänä etsin tyhjennysluukkua, en löytänyt, vähän väänsin etuseinää niin meni koko kummitus ihan linkkuun. Siinä meni rahat hukkaan.

Lumikolaa, lumentyönnintä ja traksan lumiketjua ainakin tarvitaan ja potkukelkoilla on ihan hauska käydä hakemassa postit laatikolta näin kesäkuussa!

Höö nämä kuvat ei oikein todista mitään, jos harratatte puutarhan hoitoa rakennatte sinne kaikenlaista kasvatatte taimia koulitte niitä pidätte kompostia kastelette kukkia sade vetellä niin eikö teillä kuulu ne tavarat josskin olenvan. Nämä kuvat eivät ole mitään rytöläjiä jos näytetään kesken eräisiä töitä patjoja/peittoja ulkona tuuletumassa varakasvihuoneita purkki rivistöjä kastelu säiliöitä eikö niitä kuulu olla hä mä kysyn vaan.

Jos haluatten hienon pihan tilatkaa puutarhuri sitä hoitaan ja suunniteleen siinä on kaksi puuta/pensata pieni kukkapenkki ja kaikki homattu kaupasta valmiina jos teillä on silloin purkeja hyllyssä ja kastelu säiliöt rännin alla niin silloin voi ihmetellä niiten tarkoitusta ja ne silloin pilaa maiseman nyt ne kuuluu asiaan eikä ne ole ryönä kasoja vaan tärkeitä tavaroita joita ilman ei kasveja kasvatella aluusta loppuun.

Niin, eihän sitä koskaan tiedä… (Naavametsälle)

Mumimyy: sitten turhautuisi. Sitäpaitsi ei se puutarhuri osaa kuitenkaan niinkuin minä haluaisin, ei kukaan osaa.

Sitä mie yritin sanoa että nua kaikki kuuluu itse tekevän ihmisen tontille eivätkö ole mitää ylimääräisiä ryöniä eikä tontille sovi isoa varastoa missä kaikki olisi piilossa sillä silloin jos olisi se iso varasto niin kasvi tila pienenisi paljon.

Tässä sitten meidän eloamme.
Sisälle pihaan kävellessä saa jo siistin pihan vaikutelman. 

Talossamme on kaksi sisäänkäyntiä ja toisen on leveämpi, jonne periaatteessa mahtuu parikin autoa, vaan toisin on. Tämä pikkueste on ollut paikoillaan jo vuoden. Kahden auton parkkeeraminen pihaan on vähän hankalaa. 

No mitäs sitä murehtimaan jostain autosta, onhan autotalli rakennettu , oikein kahdelle autolle juu. 
Äkkiäkös nuo tavarat siirtää pois ja ajaa auton sisälle. 

Nuo sorakasat ei oo rumistus millään tavalla, meidän tuommoinen on hävinnyt liiaksikin jo. Pitäisi uuden kuorman saada markkia komistamaan. Kunhan vain ei aina tarttisi laskia jokaista senttiä…

ja autotallia voi koristella kukkasillakin. 

ElluK, niin ajatteli meilläkin mies, että tilataan kerralla kunnolla, kun siitä on aina pulaa ja sitten viime syksynä,että miksi sitä nyt kärräis pois johonkin , tarvitset keväällä pian lisää. Siinä se on ja pysyy. 

Kevättä voi venyttää istuttamalla ruukkuihin sipulikasveja ja esikoita ja näinhän se kevät venyy vielä kesäkuunkin puolelle.