Ei ole tuollaisia tullut vastaan.
ainikki, oletko kiinnostunut Arabian lautasista, minulla on näitä Arabian erilaisia lintulautasia 8 kpl ja hedelmälautasia muistaakseni 6 kpl. En ole kysynyt näiden arvoa mistään, paikkaa säilyttää ei oikein ole, ajattelin myydä ne jossain sopivassa tilanteessa:
Onko kukaan törmännyt tällaiseen Arabian vaasiin? Tätä oli lapsuuden kodissani ei nyt ehkä ihan koko lapsuuttani, mutta kauan kuitenkin. Tätä en koskaan myy, siihen liittyy paljon tunnnearvoa, mutta en missään muualla ole koskaan törmännyt samanlaiseen vaasiin.
Spatz - vaasisi on Kaarina Ahon 1950-luvun lopussa suunnittelema Harlekiini-sarjan maljakko. Harlekiini maljakkoja valmistettiin vuoteen 1965 asti parissa eri koossa valkoisena, ruskeana ja tummansinivihreänä.
Ahdekaunokki, kiitos oikein paljon. Tuo valmistusaika pitää ilman muuta paikkansa, olen syntynyt 1947 ja muistan että ihan pikkulapsena sitä meillä ei vielä ollut, vasta sitten kun olin noin 10 vuotias. Kiistos sinulle
Tämä Myrna kahviastiasto kuuluu myös aarteisiini, ensin halusin myydä sen, nyt enää en luopuisi siitä, kaappia järjestelin niin kauan, että tilaa löytyi, kuppeja pullalautisineen on 12 kpl:
Sekä kahvikannu, sokerikko ja kermakko, sekä iso tarjoilulautanen:
Se olisi hienoa hoyabella, mikäli muistat. Nuo hedelmälautaset ovat todella vanhoja, isoäitini on omistanut ne. Lintulautaset on nuorempaa tekoa, äitini hankkimia.
Nyt vasta hokasin nämä keskustelut ja onpas paljon hienoja tavaroita. Näitä täytyy oikein ajan kanssa joskus selailla kun itsekin on vähän ja enemmänkin keräilyhullu. Eilen raapotin juuri kirpparilta kaksi vanhaa kahvitölkkiä Saludo ja Santos. Ruostettakin löytyy mutta ne on niin nostalgisia jotta.
Oii mitä ihania aarteita ihmisillä, oli heti pakko kuvata omatkin(:
Se Astelin vellikello-liemikulho muistutti malliltaan ja väritykseltään aikas paljon tuota, tosin korvat olivat eri malliset. Ohut vihreä raita siinä toi mieleen siniraita-sarjan…hmmm.
Pitihän se aarrearkku avata kunnolla ja pyyhkiä samalla pölyt pois. Tämä maljakko on ikivanha, kuului isoäidilleni ja muistan sen ihan koko lapsuuteni ajalta:
Kaunis ruokailuastiasto kirvavainokaisella! Onko se Arabiaa? Minulla oli metsäkauris -aiheinen Arabia astiasto kaikkineeen liemi-, kastikekulhoineen, sen annoin veljentyttärelleni, hän osti astiastolle oikein oman kaapin.
Tästä maljakosta en ole ollenkaan perillä, mitä tämä on, ei mitään merkintää pohjassa. Äidin kaapista se löytyi.
Nämä ovat Bavarian kahvikuppeja, saatu 50 luvun alussa tuliaisina hollantilaisilta vierailta, en usko että olisi kertaakaan käytetty:
Spatz, ompa erikoisia sun kahvikuppisi(:!
Jep, arabiaa noi mun on, piippuleimalla. Sinivalko-sarjaa jota valmistettiin joskus pienemmät erät keltaisena, punaisena (kai vaaleanpunaisenakin) ja vihreänä. Kaapista löytyy myös matalia ja syviä lautasia.
Osa on Hämeenlinnan kirkon takaa antiikkiliikkeestä ja osa huuto.netistä.
Ei vaan meinaa enää moisia löytyä mistään lisää
Spatz, epäilisin tuota vaasiasi Wirkkalan työksi, mutta en ole satavarma.
Näissä omissani on nimet pohjassa.
hoyabella - kiitos vinkistä!
En enää keräile mitään, mutta rompemarkkinoilla voin silti käydä ihailemassa, onhan siellä olo melkein kuin taivaan esikartanoissa
Spatz, minulla on tuollainen maljakko valkoisena, ellen sitten jo ole vienyt sitä hyväntekeväisyyskirppikselle…
Tuossa profiilikuvassani on sota-aikaisella paperikankaalla päällystetty käyttämätön valokuva-albumi.
Kurppa, saattaa hyvinkin olla Wirkkalaa, on tyyliltään, etenkin tuo kantaosa, tosiaan samantapaista kuin sinun maljakkosi.
Spatz - kuvan perusteella uskaltaisin melkein vannoa, että tuo lasimaljakkosi niin kutsuttu Tapio Wirkkalan “Kaksipäinen”. Se on todella haluttu ja huutokaupoissa signeeratun priimakuntoisen Kaksipäisen hinta saattaa nousta helposti lähemmäksi tuhatta euroa ja koosta riippuen joskus jopa ylikin.
Kuukeloin tuota kaksipäistä, huutotokaupassa lähtenyt 2200€!