Omia kuvia vapaasti: vanhat tavarat, antiikki

Jos hopeaesineessä on nimileima, kannattaa täältä käydä katsomassa tekijä.

Ihana tuo Nooranokkosen aarrerasia…

Kiitos kaikille mielenkiinnosta ja vastauksistanne lautastani kohtaan.

Siitä olen kyllä varma, ettei tinaa ole, mutta saatan käydä vielä kultasepänliikkeessä varmistamassa asian. Sen verran kuitenkin alkoi asia mietityttämään. Palailen asian merkeissä, kun saan uutta tietoa.

Minkä kokoinen Mairen lautanen on? Voisiko olla messinkiä? Vaikka messinkinen palkintolautanen tai tarjoiluastia?

Havina, rakastuin tuohon rasiaan ensivilkaisulla kirppiksellä vantaalla, olikos se Aleksi-jotain, sen kirppiksen nimi. Isä heti sanoi ettei siitä kannata paljon maksaa, kun ei ole mitään arvoa sillä(!) noh ei se kallis tainnut olla, 17e muistelen, mutta mulle sillä on arvoa.

Aloinpas samalla selvittää tuon oman rasiani alkuperää luulen vahvasti että on saksalainen käsintaottu rasia.
http://www.rubylane.com/shops/sweetpeacottage/item/AntGOCC-444
Saman valmistajan tuotteita

Ei ole totta, katsokaa!
http://www.rubylane.com/shops/sweetpeacottage/item/CGoDB-486
Saman valmistajan rasia ja hintakin kohillaan  noh, löysinpäs rasiani juuret tälle päivälle, kiitos Mairen ja lautasesi

Hienoa, että saa tiedonhalunsa tyydytettyä. Kaunis rasia.

NooraNokkonen, lautasen halkaisija on 25cm.

En onnistu löytämään noilla tiedoilla oikein mitään Mairen lautasesta… Ehkä voisit yrittää löytää samantyylisiä jostain antiikki/keräilyesine-sivuilta.

NooraNokkonen, oletkin tehnyt loistavat kaupat. Vaikkei koskaan myisikään, niin onhan sitä kiva tietää esineiden arvo. Ja arvottomat esineetkin voivat toisaalta olla itselle todella arvokkaita. Mulla on esim. paljon kaikenlaista vanhaa kamaa, mitä itse rakastan, mutta tuskinpa niillä silti rahallista arvoa on.

Äidilläni samanlainen tai ainaskin todella samantapainen lautanen kuin Mairella. Koskaan en ole katsonut lautasen pohjapuolelle.Mielestäni ei kuitenkaan hopeaa.

Havina, nimenomaan hauskaa ja mielenkiintoista, en minä sen rahallisen arvon takia sitä ole hankkinutkaan, rasia vain kutsui minua siellä kirpputorin vitriinikaapissa  Ja ihan sattumaa että edes aloin ottamaan selvää sen alkuperästä, tuolla se on ollut minulla jo useamman vuoden aarrerasiana ja saa ollakin.
Pöljän tuuria, niinkuin sanotaan

Mulla oli mennyt tuo PikkuM.n viesti kokonaan ohi, mutta siinähän on samanlainen lautanen kuin Mairella, ainakin ulkoisesti.

Laitan toisenkin rakkaan esineeni, Lahdesta kirpputorilta ostettu isän kultaseppäopistoaikaan. Mistähän tämänkin tie on kulkenut tänne minun luokseni pohjolaan?
tuhkapiru

Mä tykkään että näissä näkyy aika, joten en puhdista näitä muuten, kuin joskus pölyjä pyyhkäisen.
tuhkapiru
(pöydänkin pinnastakin näkyy elämä)

Maire, sivulla 21 on kasuariinalla samanlainen lautanen seinällä ja hän sanoo sen olevan alpakkaa. Eli olisi uushopeaa.

Hei, kuka tietää hyvät sivut mistä voisin tarkistaa omien kaapista löytyvien maljakoitten, kuppien ja muun lasi ja koriste esineitten arvon? Olen siivoamassa kaappeja viimeinkin sillä ajatuksella että kaikki mille en keksi nyt käyttöä, saa lähteä! Kirpparille. Sattumalta löytyi joltain sivustoilta vanhoja maljakoita ja sieltä tuli jo monta tuttua esinettä vastaan. Tätäkin sivua etsin ja etsin, kun tiesin jossain olevan! Muutamia astioita en vielä löytänyt kun eivät ole iittalaa tai arabiaa. Hyvien sivujen osoitteita siis kaipailen.

Laatutavaran sivuilla on paljon lasia ja posliinia. Sieltä olen löytänyt omiani komeron perällä olleita.

Tunnistaisko joku Arabiabn astioita?

astelin viestin otsikko oli "Tunnistaisko joku mistä astiasta on kyse, sarja, tekijä,onko yleinen, jne. näitä kulhoja on meillä kaksi kpl.Kulhon korkeus 4 cm " .

asteli, siirsin aloituksesi tänne vanhoja tavaroita ja antiikkia jo ennestään käsitelleeseen ketjuun.

Halkaisija on 12 cm ja pohjassa matala piippuleima s67

Mallaako kuvio vellikelloa? Se on niin erikoinen, että voisiko se olla varta vasten tehty jollekin yritykselle tai maamiesseuralle tai…

En ole pariin vuoteen ehtinyt surffailla täällä ja nyt luin läpi kaikki tämän ketjun 571 viestiä :slight_smile:

On ihanaa huomata että muutkin puutarhahullut pitävät vanhoista tavaroista, tekstiileistä, kissoista, kirjoista…

Näettekö usein näitä Arabian kuppeja - siis tällä kuviolla? Kiertelen paljon kirpputoreja, anttiikiliikkeitä ja -messuja mutta aniharvoin tapaan näitä.