Hohhoijaa, pitäisikö mennä nukkumaan, kun ensin ajattelin, että ovat tuholaisten kuolinpäivämääriä ylös kirjanneet…
Me ollaan myös pelastettu kaikenlaista vanhaa tavaraa tuolta meidän "vanhalta puolelta" (pihassa oleva vanhempi asuinrakennus). Kirjoja, lehtiä ja muuta. On kyllä joskus lehdissäkin ollut kauniit kannet, ihan taidetta, täytyy joskus kuvata niitä, ja laittaa teidänkin iloksenne.
annemamma, onko siinä mustajuuresta kirjoitusta?
Tykkään kaikesta vanhasta, ei tarvitse olla antiikkiakaan ja ajan hampaan jäljet saavat näkyä. Se oli syönyt apukeittiön apukaapista vetimet, joten ne on uudet:)
Vanhan kolmiosaisen päästävedettävän sängyn pääty, sitäkään en henno maalata uudelleen, vaikka tumma tuo on alunperin ollut…
Keittiön tuoleissa on usiampikin maalikerros, lisäys:niistä ei siis yksikään minun lisäämäni:)
Tässä vanhassa rasiassa ("loorassa") on hyvin saman tapainen omistuskirjoitus kuin tuolla vähän aikaisemmin AnnemariKon virsikirjassa.
Laitan nyt pari kuvaa vanhoista lehdistä, kun etusivut ovat niin kauniita. Nämä eivät ole hurjan vanhoja, Kotiliedet 30-luvulta ja lasten maailmat 50-luvulta. Kotiliesiä on vielä pari pinoa tuolla vanhan pirtin puolella.
Nuo kodikkaat Kotiliedet on tosi kalliita kirppareilla, niistä saa kauniita tauluryhmiä.
Tässä näitä vanhoja kirjoja, mistä suurimman osan olen löytänyt tuolta vanhasta pirtistä. Vanhin on, ainakin noin äkkiseltään selaten vuodelta 1886, muut taitavatkin sitten olla 1900-luvun alkupuolelta.
Jotain sellaista olen vähän kaavaillutkin noista Kotiliesistä:)
Vielä muutama kuva noista kirjoista
Miten nuo ovat noin hyvin säilyneet? Näyttää ettei ole reunoistakaan kellastuneet eikä hapertuneet. Onko ne sinun esi-isien lueskelemia?
Ja nämä ovat sitten kirvoittaneet jo monet naurut. Tuo pikkulapsi ja sen hoito on vuodelta 1930 ja Aviopuolison valinta -kirja on vuodelta 1923. Hulvatonta luettavaa.
Miehen suvun kirjoja ovat kaikki. Tuolla lämmittämättömässä pirtissä ovat olleet monta vuosikymmentä, kunnes minä ne sieltä löysin, ja olen sitten yrittänyt niitä varjella.
Tässä myös miehen suvun vanha kaappi. Vuosilukua ei ole, mutta oletan (nimikirjoituksista ja muista päätellen) tämän olevan 1800-luvun lopusta tai 1900-luvun alusta. Vieressä oleva peilipöytä ei ole niin vanha, mutta on minun mummuni vanha.
Tämä puusohva on miehen tädin miehen kotoa (menikö jo vaikeaksi).
Kaikenlaisia ihanuuksia sinulla ja vielä omista suvuista:)