Omituiset ominaisuuteni ja tapani

Muitten omituisuuksia nähnyt maailmalla (ite kun oon niin aiettä sanonko): 1)Työmaan ravintolassa hieno johtajaportaan ukko juo kahvia ja syö pullansa HAARUKALLA ja VEITSELLÄ.

2) paistetun kanamunan päälle ripoltiin hienoa sokeria (tarkoituksella).

3) sämpylästä revitään suupaloja, jolle sitten levitetään voita ja hilloa, jokaiselle erikseen, yksi kerrallaan. Jollei tehnyt niin, jäi jälkkäriin.

4) Ruokasipulit eivät kasvaneet koska pussissa ei ollut yhtään poika sipulia. Pitää kuulemma olla tyttö ja poika sipuleja, muuten eivät kasva.

5)keltatulkku on punatulkun puoliso (aikuisen väittämä ja oli aivan tosissaan)

6) Olin kerran syömässä pikkuravintolassa, jossa jälkkäriksi oli mustaviinimarjahyytelöä. Viereisessä pöydässä kolme raavasta ukkoa nouti kans jälkkärinsä ja yks alkoi ihmetellä mitä se on. Siihen sit isoin ukko antoi hyvän ja totisen selityksen: - katos ku se on mustaa viinimarjaa. Se on ny kypsentämätöntä, ku se on mustaa. Jos sitä keittää ni siit tulee punaista viinimarjaa ja jos keittää oikein kauan se muuttuu valkoisesksi viinimarjaksi. - aijaa, totes toinen. Mistä sää tiiät noi kaikki kasvijutut? -No kun muija on puutarhuri! Nauroin vielä autossakin kun ajelin poispäin.

Toi kutonen on hyvä reps

Pari vuotta sitten olin aamukoneelle menossa ja tuli kiire ehtiä taksiin, että ehtii kentälle ajoissa, taksi jo kaarsi pihasta, kun huomasin, että minullahan on aamutossut jalassa, kiirettä piti, kun piti palata takaisin -ihan ei kedannut lähteä jakkupuku päällä ja aamutossut jalassa.
Joskus nuorempana, siis 15 ikäisenä kiistelin veljeni kanssa, että hirvi on poron puoliso, oli oltu biologian tunneilla hereillä:)

Ihana ketju!

Paljon tuttuja juttuja löytyi, esim se että meillä(kään) ei koskaan pedata sänkyä ja vessapaperin tulee pyöriä yläpuolelta. Sitä en löytänyt kenenkään muun neurooseista, että leipää ei koskaan, edes kaupan kassahihnalle, laiteta väärinpäin!!! Jos joku sen erehtyy pohja ylöspäin laittamaan, niin multa menee päivä pilalle…

entäs tämä: Mun on lähes pakko puristaa, jos näen jollakin mehevän finnin. vieraita en puristele, mutta se on todella vaikeaa estää.no-jaa

viherpeippo reps reps …

Koko päivän olen suht tyyneenä näitä lukenut, mutta nyt repes ja rupes silmät naurusta vuotamaan.

Ei muuten meilläkään pedata sänkyä. Siis meidän parisänkyä, kun pölypunkithan siellä viihtyy muuten kosteassa… Ja sitten kun en juuri makkarissa yläkerrassa käy ennen iltaa, niin eipä tule pedattua. Mutta kun tytöt komennan sänkynsä petaamaan, niin vähänkö on epäloogista… Mutta kun ne peuhaa ja lukee sängyssään.

Ja sitten nolottaa kun mies vie vieraita yläkertaa katsomaan (semmoisia jotka eivät ole meillä rempan jälkeen käyneet), niin ei se edes ajattele että sänky on levällään ja ovikin tietty auki.

paras finnilaji on sellainen kova, josta näkyy vain pikkuriikkinen keltainen pää. sitä pitää pusertaa täysillä, että sieltä saa mitään ulos, mutta sitten kun onnistuu, niin kuuluu sellainen pieni poksahdus.kieli ulkoa harmi, kun itsellä ei ole juuri omia finnejä.

Muistatteko kun joku aika (viime syksynä...) sitten uutisoitiin, ettei mitään pölypunkkeja edes ole. Täällä olevista sänkykommenteista päätellen kukaan muukaan ei uskonut sitä juttua. Mihin ne punkit muka olisivat hävinneet.

Huohhh, töitten jälkeen pääsin tätä lukemaan, ja siinä vierähtikin tunteroinen. Huh ja heh.

Pärskis, miten kummassa joku voi samaan aikaan ponnistaa ja viheltää???

Viherpeippo, me ollaan varmaan sukua…

Minä oon varmaan sit sekä levä- että leveäperäinen, ja sitä paitsi tosi skitso: avonaiset kaapinovet vaivaa, mutta omat levällään olevat tavarat ei jne.

Pölypunkkeja ei todellakaan ole enää olemassa, ne ovat kuolleet sukupuuttoon ajat''''sitten, kun meitä yli-intoilijoita on näinkin paljon, ei liene ihme, jos punkitkin häipyvät 95 asteessa pestyistä, oikeaoppisesti ripustetuista, mangatuista, ei sohvan päällä pinossa lojuneista, vaan kaapissa siistissä pinossa levänneistä lakanoista. Olemme myös muistaneet tuulettaa sänkyvaatteet talvella pakkasessa väh. -25C:ssa tai sen puuttuessa saunan kuumuudessa yön yli.

En voi muuta kuin todeta, pölypunkkeja ei enää ole, olen itse tehnyt tarkastuksen mikroskoopilla, jos niitä ei ole minulla, niitä ei liene muillakaan.

Mikäli joku haluaa kopion" Kaavakuva miehen paidan oikeasoppinen silitys" , mistä aloitetaan, mikä kohta seuraavaksi, kuinka millilleen siinä välissä viikataan ja kuinka silitys ja lopullinen viikkaus vielä viimeistellään, lähetän sen mielelläni eteenpäin. ( mikäli en ole sattunut vahingossa savustaman sitä ulos mahd. tuholaisten torjumiseksi.) Jouduin avioliittona aikana silittämään miehelleni n. 7-8 paitaa päivittäin, millilleen, voin myös antaa mielelläni neuvoja kirjallisesti. Kankaan piti olla silittämättä siistiä, voisin kirjoittaa romaanin siitä hommasta ja kankaanlaadusta.

Tähänkin on pakko osallistua. Ensimmäisenä tulee mieleen tämä: lasken kerta kerran, ilta illan perään samoja asioita; katon levyt ja raot, boordin kuviot, monennenko kuvion kohdalla se yövalo olikaan,( niin kun en tietäis!), verhorenkaat, ym., montako niitä nyt olikaan? Eikä kerta riitä, vaan varmuudeksi lasken "muutaman" kerran. Siis rasittavaa!!!

Liinavaatekaappini kelpaisi armeijan vääpelillekinnaurua Kaikki päädyt pitää olla samalla lailla ja tasan ja saman levyiset ja väriset yhdessä paikassa. Käyn vaivihkaa korjaamassa, jos siippa on laittanut lakanat IHAN VÄÄRIN kaappiin. Eikö sitä voisi olla iloinen, kun toinen auttaa, mutta ei. Tulee lähes paniikki, jos joku lakana tai pyyhe on erilailla taiteltu, kuin muut!

Täytyy palata ketjuun lukemaan lisää muiden omituisuuksista........ehdin vasta aloittaa.

Miksei se mies silittänyt itse paitojaan? oho

Mitäs minä keksisin... Sänky pitää ehdottomasti pedata heti aamusta ennen aamupalaa. Muuten en saa mitään tehtyä. Lakanoita ei silitetä: kunnon ravistus suoraksi ja oven karmiin kuivumaan, kun ei oo oikein muutakaan paikkaa. Kotiin tultua ensin käsien pesulle, sitten kello ja korut pois ja kotivaatteet päälle. Muuten menee taas kaikki sekaisin.

Kissat ei saa olla millään keittiön tasoilla, ei ruokapöydällä eikä työtasoilla. Muitten huoneitten pöydillä saavat mielensä mukaan tassutella, mutta ei ruoan laitto/syöntipöydillä.hymy

Väliovi ulko-oven jälkeen ehdottomasti kiinni. Muuten kuuluu kerrostalossa sisältä äänet käytävään. Tämä on yleensä ylivoimaista vieraillemme... Pöntön ylin, umpinainen kansi ylösja sisempi rinkula pitää olla alhaalla. Viimeksi mainittu ylivoimaista miesvieraille. Oma sellainen pistää aina kaikki alas.

Niin ja matot eivät saa olla tippaakaan vinossa, Ärrr, käyn heti oikomassa ja huomasin tekeväni sitä kerran jopa siskoni kotonaallapäin

Ja verhot pitää olla just eikä melkein. Huomaan heti, jos joltakin on jäänyt verho vähän huonosti, kun on avannut sälekaihtimen. Ja en koskaan kirjoita tekstiviesteihin nimiä pienillä kirjaimilla, kuten joillakin on tapana! Hui kauheaa!

Enhän mä ole pikkutarkka, enhännaurua

Täällä kuolee nauruun! Liisukka, täällä on toinen kantapäiden rappaaja.

Pirkkis, voin kuvitella sieluni silmin sen onnettoman pussilakanan siellä narulla tyynyliina sisällään ja sun murheesi, vaikka minua naurattikin ihan mahdottomasti, anteeksisilmän isku

Eevaliisa, pölypunkit ovat tainneet hävitä ennemminkin keinokuitutäytteitten ja muiden ei-kosteutta keräävien materiaalien sekä kuivan huoneilman ansiosta.

Käyttikö se mies 7-8 paitaa päivässä? :open_mouth:

Tässä vaiheessa on jo kysyttävä Eevaliisalta, että mikä olet horoskoopiltasi? Tuntuu olevan niin paljon samoja ominaisuuksia ja tapoja paitojen silitystä myöten. Luulin ja toivoin, kun eläkepäivät miehelläni koittivat, että paitojen silitys vähenisi, mutta se olikin turha toivo. Kauluspaita on kuulemma ihanin paita myös arkikäytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´

Kyllä pölypunkkeja on vielä ihan tarpeeksi.

Jos minä alkaisin laittaan lakanoita suoriin kulmat oikein kaappiin niin mulla oli sitten pahasti vialla en ole sitä koskaan tehnyt ja lupaan en ala tekeen nytkään.

Mä inhoon silitystä en tee sitä kuin pakosta mulle riittää suorassa kuivattu lakana oven päällä tai ulkona narulla ryppyyn se menee sänkyssä heti kuitenkin niin on turhaa työtä meillä on minä olen ommellut lakanat pussiin eli laitetaan petarin päälle on helppo ei tarvi joka yön jälkeen korjata pysyy paikallaan vaikka kuinka kieppuu sänkyssä siihen asti kun vaihdetaan.

Muuten ihminen hikoo yöllä aika lailla jos tekee petin heti niin kosteus jää peti vaateisiin aikaa myöten jos ei pölypunkit lisääny hyvässä kosteudessa niin sinne tule homepölyä ja luulen että meikäläisissä on aika pienessä se porukka joka kantaa runkopatjat ulos tulettuun minä en kyllä kanna.

Olen aikaisemmassa työssä törmännyt tälläisiin homeisiin sänkyihin.

Minulla on hyvä periaate yritän olla tekemättä turhaa työtä, vaikka tuntuu välissä että kaikki on turhaa.

Minulla hellitti pölypunkkikammo kun luin, että ne ovat todellakin hävinneet minimiin. Juttu täällä.