Jatkan vielä aiheesta sen verran että ohjaan sinut “puutarha.netin palvelut - Keskustelupalsta ja viestit” -osioon “Kuvan lisäys”-ketjuun jossa on asiaan liittyvä keskustelu ![]()
Sä ku kirjotat tuota vielstii sinne,, ku oot menny tuossa alla olevassa, Lisää uusiviesti tähän keskusteluun,,, ni valu metri alaspäin näytössä. Tulee jotakii lisää kuva tms...enter,,,. sit valitset,,, selaat koneeltasi,,,,, liitä
Tumpelo viherpeukalo kyselee, että mistä tiedän, tuleeko mun päärynäpuuhun hedelmiä? Kukki nyt komeasti, ja osaan kukkien emeistä on tullut pieni herneen kokoinen pallo (tästäkö se hedelmä tulee) ![]()
Siitä se lähtee :). Kaikki kukat eivät aina pölyty, mikä on ihan hyväkin; puu jaksaa paremmin kantaa sadon, ja tehdä isommat hedelmät.
Kiitos Emo nopeasta vastauksesta, kyllä voi ihminen tuntea itsensä pöllöksi, kun en tosiaan ollut yhtään varma, mistä se hedelmä lähtee ![]()
Ilmeisesti noita kannattaisi hiukan harventaa, kun 3-5 samassa nipussa?
Odota vähän aikaa ja katso, mitkä niistä lähtee parhaiten kasvuun. Sitten voi poistaa pienimpiä.
Perhepäärynäpuun ensimmäiset päärynät kasvamassa.
Pari kolme talvea taaksepäin meillä paleltui päärynäpuu (muistaakseni Pepi)
Perusrungosta alkoi kuitenkin nousta uusi kasvi joka kukki tänä vuonna aivan mahdottomasti. Nyt sitten jännitetään millaisia hedelmiä tulee. Niitä on tulossa n 50-60 kpl
Kyllä on hyvän näköisiä päärynöitä, olisikohan maku yhtä hyvä.
Kiitos avusta Nuu ja David. Se oli just sieltä pikalisäyksen kautta ku etsiskelin.![]()
Metri, huomasin vasta neuvosi. Kiitos! Koitan tuota verkkohommaa. Soraa en viitsi laittaa, koska savimaassa siitä tulee varmasti se kohta, jossa vesi makaa eli salaoja tai -kuoppa. Muuten voisin kuvitella, että sora vähentää myyriltä suurimmat kaivuuhalut.
Mulla oli päärynä mökillä,vielä se keväällä oli,yritti ekoja lehtiä.No kesän mittaan se kuolla kupsahti,eli ei ollut elon merkkejä viimeviikonloppuna.Mökki mulla on rengossa ja tää päärynä on istutettu kolmisen vuotta sitten,sellasesta kun päärynä tekee juuristoonsa niitä “mukuloita”.Mutta nyt on ihan kuollut.
…mukuloita päärynän juuristossa??? Ei kuulosta alkuunkaan terveeltä - enneminkin taudilta, kuten esim. juurisyöpä!!
Eilen syötiin ensimmäiset oman puun päärynät :). Pieniä, mutta niin kauniita ja hyvänmakuisia!
Minkä nimistä päärynää popsitte
Ladaa.
Emo, minkä ikäinen Lada teillä tuottaa satoa? Meillä odotellaan vielä ensimmäistä kukintaa, tullut 2010 piiskataimena.
Muistaakseni istutettiin kolme vuotta sitten, silloin oli useampihaarainen, ehkä 1,5 -metrinen.
En ole kuullutkaan tuon nimistä. Sitä voisi kokeilla vaikka.