Minä avasin tänne pääsiäisketjun: Tykkään aivan valtavasti pääsiäiskoristeista. Olen viikko sitten hakenut jokirannasta lepänoksia maljakkoon ja niissä on jo kivat hiirenkorvat. Sunnuntaina koristelen oksat puisilla pääsiäiskoristeilla ja se on meidän pääsiäispuu - tämän sesongin joulukuusenkorvike.
Ostelen narsissiruukkuja porraspäähän ja virittelen jokavuotiset koristeet paikoilleen. Vuosien mittaan on yläkaappiin kerääntynyt keraamisia kanoja ja kukkoja, kippoja ja silkkikukkia joiden kanssa iloisena ährään. Myös liinat vaihdan, verhot ja tyynynpäälliset tulikin jo vaihdettua. Sekä torkkupeitto.
Ajattelin ensin käyttää kellanvihreitä kanukanoksia, mutta puskat olivat niin syvän hangen ympäröimiä, että olisi tarvittu lumikengät niitten saavuttamiseksi. Sitten totesin, että punaiset ovat oikeastaan kivempia. Loput oksat käytin pieneen pääsiäispuuhun.
No mutta Nannalla on samanlaisia puukoristeita kuin meilläkin! En millään saa päähäni mistä olen ne vuosia sitten hyötynyt mutta tykkään niistä kovasti.
Kun ovat puisia eivät ole niin…kuinka sen sanoisi…korneja?
Mulla on samanmoisia ja vein ne just ulkorappusille tuoksumaan. Onkos nämä niitä, jotka ei selviä kotomaamme talvesta, jos istuttaisi ne ulos sitten joskus pääsiäisen jälkeen?
Minulle sanottiin etteivät kestä ulkona purkissa yhtälailla kuin tetet. Voi istuttaa sitten keväällä maahan ja selviäisivät talvesta lumipaljouden alla.Näinköhän?
Tuo vihkotasetti ei varmaankaan kestä pakkasta. Se on kai tarkoitettu sisälle näin keväällä tuomaan keväistä tuntua ja tuoksuakin (?). Tete-a-tete kestää pakkasta hiukan, mutta ei sekään monta kertaa jäädyttyään ole enää kovin hehkeä.
Aika paljon on lasten kanssa aikanaan maalattu tyhjennettyjä munankuoria - kummipoika yritti saada kaikki mahtumaan oksille, mutta ei ihan onnistunut:) Pikkunarsissit kuistilla ennättivät jo kukintansa kukkia ja pääsiäiseksi on saatava uusia.
Timoteitä on kasvamassa rairuohon sijaan - Pääsiäisruoho luki pussin kyljessä ja ihmettelin, että onpas omituisen mallisia rairuohon siemenöitä, mutta ei ne sitten rairuohoa olleetkaan8)
Täällä ei ole vielä nuo pajunkissat näkyvillä, olisin tehnyt kranssin. Teen vaikka sitten pääsiäisen jälkeen jos noin hyvänä kerran säilyy vuodesta toiseen.