Tuohon isoon kissakranssiin keräsin pyöreän likapyykkikorin täyteen pajunoksia ja valitsin niistä parhaat, kannattaa varata paljon. Kariseehan kissoja, mutta harjalla ja rikkalapiolla niistä pääsee eroon.
Aikas mielenkiintoista, ettei nuo perunanarskut ole kaikilla talvehtineet. Minä olen lontannut ne kohopenkkiin ja kyllä ne sieltä ovat useana vuonna nousseet kukkimaan.
Hyvää palmusunnuntaita kaikille!
Näitä annan tänä vuonna pääsiäiskukkien sijasta ystäville
Kannattaisi olla ystäväsi:)
Hauskaa pääsiäisenodotusta näin palmusunnuntaina !
Rappujen vieressä on tällainen nyt.
Pari viikkoa sitten aloin kotia laittelee jo pääsiäistä ajatellen. Pääsiäiskoristeet pitäisi hakea vintistä tänään. Töistä tuotuja kukkasia asettelin jo. Pieni epäilys on, että tiput ja munat ei saa olla kissoilta rauhassa, niin niitä ei oo kiirehtänyt. Tässä otteita olkkarista.
Meidän pääsiäis valmistelut -tänään- mukava leikkiä picasan kanssa, kovin on tänä vuonna ruskean voittoista. Nuo siniset helmililjat ostin puutarhamessuilta, muovia ovat, mutta niin sievät kaikkine sipuleineen ja mikä parasta ne voi heittää vaikka koristeeksi ulos eivätkä palellu :)
lumi, todella kaunis, rauhallinen ja lempeää keväistä tunnelmaa henkivä kollaasi.
On kauniita kuvia, laittakaapas nyt muutkin : D
No minä panen pari, jospa muutkin rohkaistuisivat. Näitä on niin kiva katsella. Tosin omat koristeeni ovat joka vuosi samat vanhat pienin variaatioin, monet teistä ovat nähneet ne moneen kertaan. Ensin ammoin tekemäni noita-akka, jonka kahvipannulla äitini leikki yli 70 vuotta sitten.
Tämä on tyttärenpoikani koristelema risukranssi. Hiiret ovat vintillä maistelleet massasta muovailtujen munien pintaa, mutta ei haittaa.
Aikoinaan meillä kotona laitettiin pääsiäiskoristeet vasta lauantaina; perjantaihan on surun päivä, kun Jeesus ristiinnaulittiin. Juhla alkoi vasta sunnuntaina.
Minä en kovin uskonnollinen ole eikä kotoakaan ole mitään opetettu joten nautin pääsiäisestä semmoisena kevään juhlana.
Koristeet laitan viimeistään viikkoa ennen sekä puotiini että kotiin.
Juuri eilen hain puotini eteen narsissipurkkeja kympillä. Sain ison läjän ja kovasti ne piristävät tätä harmaata päivää : )
Kyllä mullakin on jo narsissit maljakossa, ja omenankukkia auennut maljakossa. Loput koristeet laitan, kunhan ne jostain löydän…
Kyllä sitä aikaisemmin on tullut "pääsiäistä laitettua", siis kerrostalossa asuessa. Nyt kun asuu omakotitalossa, niin joka paikka on tähän aikaan vuodesta täynnä taimia. Yritä siinä sitten tunkea tipusia ja munaskuukkeleita tomaatintaimien juurelle...
Minä taas toin pajunkissoja sisälle ja laittelin oksiin roikkumaan kivoin kankain päällystettyjä styroksmunia. Niistäpä ei pitkään iloa riittänyt. Yöaikaan oli tuholaisarmeija käynyt järsimässä pajunoksat ja munat...jotka oli kaiken lisäksi pyöritelty hyllyjen ja sohvan taakse piiloon.....
no, kiva että niistä on sitten edes joillekkin ollut jotain iloa
Jännä miten kauneus muuttaa muotoaan, ennen juuret piti tiukasti piilottaa ja nythän ne ovat osa narsissien kauneutta.
Lumi on osunut napakymppiin noiden narsissien kanssa…
Tämä noita on joka vuosi roikkumassa. Ostettu joskus huutokaupasta, tusinatavaraa kylläkin.