Pääsiäinen

Samassa kerhossa tehty kana:

Myskimalvalla tosi upea kranssi!

Meilläpäs on oma pääsiäiskokko (meillä sanotaan karatolla) ja laitamme sen palamaan kun ilta pimenee.

Meillä on jo vieraita kokoontumassa sitä katsomaan : )

Tässä meidän noitia, joka vuosi tulee kolme lisää! Muutama on omasta lapsuudesta säästynyt kolmenkymmenen vuoden takaa!

EIkä löydy ihan joka kodista samanlaisia :-)

"Kokkoja poltetaan noitien ja pahojen henkien karkottamiseksi. Uskomus on, että mitä enemmän kokosta nousee savua ja kipinöitä, sen parempi. Noidat ja muut pahat henget eivät pääse savun ja kipinäsateen läpi ihmisiä vahingoittamaan."

Paikallinen kokkokin paloi hyvin. Se tosin sytytettiin ennen pimeää, joten ei se ollut niin näyttävä kuin Temskukan kuvan kokko. Oli upea aurinkoinen ilta ja joki virtasi vuolaana kokon takana.

Narsissit ja pajunkissat oven pielessä.

Tytön tekemä pääsiäis "ruoho".

Tasettit ei selviä ulkona talvea, kellarin on vietävä. Minä en oikein pidä tuoksusta.

satues -on mielenkiintoisen näköinenpalkinto pääsiäisnarsissiteline! Varmaankaan et ole moista konstruktiota itse rustannut???

Mutta mitenkäs suhtautuu trullien karkoitukseen, kun nykyisin on muotia että kokolla on trullien kokoontumisjot, "kauneus"kilpailuja suorastaan?? Laihialaissyntyinen anoppini on näreissääm että nykyään puhutssn pääsiäiskokoista, kun pitäisi puhia pääsiäisval(a)keista. Kokkoja poltetaan juhannuksena ja ne on eri asia kuin pääsiäisvalkeat…

Siskoni tytär osti Tilda-kirjan, josta oli ihan pakko ommella heti tämä kana.

Hauska kana.

Suloinen ja romanttinen kana =)

Memulilla tosi kaunis kanasydän. Tämä on varmaan uusimmasta Tilda kirjasta. Mulle on tulossa pian kanssa se, odotan jo sitä vähän malttamattomasti.

Valtsu…en todellakaan ole itse väsännyt,on peukalo keskellä kämmentä ;)Olen saanut lahjaksi ja tykkään siitä, kesällä siinä kasvaa muita kukkia.

Päivitystä:), vaikkakin kukko on ainakin 35 vuotias.