Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, Osa 1, Suljettu

Hep osalle noista!

Tämän santun sain jokunen vuosi sitten Sakralta(, ei ole oikeasti ihan noin kirkkaansininen):

Eijanita huhuu, vasta nyt avautui ensimmäisen siemenestä kasvattamasi santun kukka. Otan kuvan, kunhan on rehevimmillään. Kukka on kolmesta alalehdykästä perusvaaleanpunainen ja kahdesta ylälehdykästä viininpunainen. Aika jännä yhdistelmä.

Muajussi, hymy Onneks Olkoon! Kuulostaa tulleen sisaruksiinsa. kieli ulkoa odotan kuvaa.

Minun santut on kesän niin huonolla hoidolla että kukkia ei näysurullinen. Epäedulliset olosuhteet kukinnalle.

Ei näy nupun nuppua miun santtuvauvoista, mitkä sulta Eijanita sain... Ovat vissiin huonolla hoidolla...
mut en luovuta, vielä ne joskus.

Täällä ei ole ollut oikein hyvä Santtu-vuosi. Pitkä rivi oli tulossa viime talvena santtuja mutta monta kyllä kuoli enne kevättä. Entisetkään ei ole niin loistokkaita tänä kesänä.

tällainen pieni kukkii, ei ole rehevät kukinnot.

Mulla kukkii jo toistamiseen tänä vuonna tämä pieni söpöliini:

Kyseessä on minisanttu "Flashy Trail". Tämän kukinta on kuitenkin aika lyhyt verrattuna muihin santtuihin, liekö syynä noi "kellomaiset" kukat (onko kellään kokemusta?).

Eijanitan siemenkasvatuksen poikanen kukkii nyt näin 8voi luoja, miten nämä kuvat paukahtavat esiin näin isoina ?!):

Samaa väriä on kuin sisarukset.

Kuvaa saa pienemmäksi kun otat kuvan lisäyksen jälkeen nuolella kiinni kuvan oikeasta alakulmasta ja viet sitä vasempaan ylöslamppu. Noin minä pienennän ja onnistuu hyvin. Esikatselusta tarkistan miltä näyttää.

Se on teidän "vika", että miulla on tarjotin täyteen kukkaruukkuja joissa on santun lehtiä juurtumassa.

Elä välitä Kurpitsa. Mie laskin että miulla on 14 santun alkua ja Powwow vielä värkkää poikasia...
Minneköhän niitä taas talveks majoittaa...?

bob´s omega kukki, on ilta kukka sulkeutuu

Olen koettanut etsiä nimeä sille "Muajussin valkoiselle vänkyrälle", voisiko olla mahdollista että se on "Irish Flirt"? Kuva siitä taisi olla sivulla 8 tässä ketjussa...

Mie olen joutunut sanomaan tänä kesänä "ei kiitos" santun lehdille :-(

Kun ei mahdu ei mahdu ja meillä sentään piisaa neliöitä.

Mulla on molemmat, Irish Flirt ja muajussin valkoinen vankyrä. Olen ymmärtänyt että tou muajussin on aika rotevakasvuinen ja siltä sen kyllä vaikuttajo näin alkuvaiheessa. Irish Flirt taas on halvmini så de säger i Sverige.

Tahtoisko joku vesilasissa juuret tehneen Red Latern;in lehden?

PirjoH, minä tahtoisin kiitos ellei joku ole jo ehtinyt ensin

Voi wheat, ehti jo mennä. Josko joltakin muulta... omat taimeni on vielä niin pikkuruiset ettei niiden lehdistä vielä saa lisää.

Mutama santun taimi löytyisi:
   Bol´s White Lady 2
   Royal Child    2
   Silver Smoke 2
   Ward Brown  4
   Älvornas Prinsessa 2

Tyttäreni (8v) on innostunut santuista. Hänellä on niitä tällä hetkellä 3 kpl ja ikkunapöydällä hyvää tilaa (varsinkin kun sai uuden tarjottimen niiden alle). Ensimmäinen on kummitädin marketista ostama perussini-violetti ja seuraava on "magic fountain", joka ei vielä ole kukkinut. Kolmannen nimeä emme tiedä... kuuleman mukaan amppelisanttu; odotamme mielenkiinnolla mitä siitä tulee.

Jos jollakulla olisi ylimääräisiä, niin otetaan lehtiä vastaan; laita hölöä, niin neuvotellaan vaihtareista... tai ainakin postimaksuista jos vaihtaria ei löydy...