Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, Osa 1, Suljettu

silmän isku Sellaista vielä en nähnyt keskustelua. Kaikki tänne jotka tykkävät santuista! aurinkosydän

Muutama santtu löytyy, ja nälkä kasvaa syödessähymy 

Nyt pitää kuiskata. Santpaulian siemenet itäneet! nyt jännitystä riittää piiiitkäksi aikaa. Albumista löytyy kuva.

Minullakin muutama, mutta ne ei kuulu minulla varsinaisiin keräiltäviin.

Minulla ei santut viihdy. Lehdet nahistuu ja muuttuu lötköiksi. Ikinä en ole santtua saanut uudestaan kukkimaan. Valosta ei ole puutetta. Kastelenkohan liikaa?

Melko varmasti. Kuivuuteen en ainakaan mie niitä ole saanut kuolemaan vaikka olen yrittänyt:)

Qhaukku; Siun santtu numero 5 näyttää tosi hauskalta. Mistä si löysit noin ovelalehtisen? (varmaan kerrottu vanhalla puolella jossakin, mutta pakko silti kysyä :D )

Qhaukku, paljon santuja silmän isku ja kauniita. En tiennyt et voi tehdä oma albumi naurua ihana ominaisuus uudessa palstalla. Ja ruusupelargonia on niin puhetta kaunis!

Torvikukka, voi olla että paljon kastelet, minä en onnistu liika kastella, aina multa kuiva, minulla on sellainen ominaisuus unohdan kastella . Tai missä ne seisovat ikkunalla on veto (sanoinko oikein naurua ).

Minulla santtujen lehdet näyttävät ruskealaikkuisilta. Mahtaneeko myös kastelussa jokin vialla?

maire onko kuva siitä? ruskeat pilkut? missä? koko lehdessä vai reunoissa vai alapuolella? Onko lehdet pehmeät, ei virkeät?

Tässä se tulee.

Uni, nuo santut 1-9 sain ystävältäni viime keväänä ja hän taas ystävältään, joten alkuperä hämärän peitossa. Olimme lomamatkalla kun nuo sain, joten santut keikkui auton takaikkunalla lomamme aikana. Samalta reissulta ilmestyi tuohon yhteen siemenkota jotka nyt on onnellisesti itäneet.

Sasha, tuo albumi on googlen. Ihan kätevä jopa, Kun ensin keksin mistä se käänty omalle kielelle.

Mulla oikeastaan aina ollut santpaulioita, vaan pitkällinen sairastelu aiheutti monen kasvin häviämisen kun en pystynyt niitä hoitamaan, osa kuoli kuivuuteen tai apukasteliat hukutti. Menetettyjä en sure koska taas ollaan omilla tolpilla uusin voimin keräämässä uusia kasveja!hymy

Mulla on 2 ihan uskomatonta santtua. Ovat tehneet kukat ja kukkineet ja sitten noin kuukauden lepo ja uudet kukat. Tätä on jatkunut kohta vuoden. Enkä edes tee niille mitään. Kuivahtamaan ovat päässeet lepotauon aikana kunnolla, kun asuvat aikas pienessä saviruukussa. Aurinkoakaan ei tuossa talvella juuri paistanut luoteen puoleiselle ikkunalle. Kovasti kuitenkin kukkaa pukkaa.

Tässä tummansininen, nyt kukintaansa aloitteleva. Ja digikameta valehtelee, väri on oikeasti tummenpi suunnilleen tämän ja tämän sekoitus, siis ei tuo taivaansininen.

Huomasin juuri, että toinenkin tekee kukkaa. Tekee aina heti sinisen jälkeen kukat. Pelkää vissiin, että viskaan biojätteeseen muuten. Tämä on kukkiessaan suunnilleen tämän värinen. (Kätevä tämä fontin värin vaihto) Tässä vielä kuva. En tosin tiedä, saako siitä mitään selvää, kun on niin läheltä otettu.

Ostin valkoisen ja tumman sinisen santun, n

e näyttää kauniilta noiden muiden joukossa.

Maire, onko se ihan santtu vai lehti ja poikanen? Ja ne ruskeat läikät ovatko vähäsen läpinäkyvät, vai ihan päällä lehtea? Kuvassa ei ihan saa selville silmän isku. Onko yksilla lehdilla? Vai menekö muille lehdille?

Olisi hyvä katsella, jos saisit tarkeempi kuvan otettua silmän isku.

satues, nätit santut silmän isku.

Hirveesti nuppuja satuesin sinisessä, hieno!

ne läikyt voisi aiheutta aurinko silmän isku, aurinko poltti. Voi olla.

Kaunis tuo satuesin sininen paulia, onko oikeasti tuon värinen?