Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, Osa 1, Suljettu

minäkin löysin eilen kauniin valkoisen santun! naurua saas nähdä saanko enää kukkimaan tämän kukinnan jälkeen.. koska yleensä en saa mitään kukkimaan kun olen sen kaupan hyllyltä kotiini kantanut ..vihainen

Muajussilla on kuvassa tosi ihanan värinen santtu kieli ulkoa

Mulla vaan santtu kasvattaa kukan nuppua... En malta odottaa että se aukeaa..

No niin.... Tässä tulee nyt sininen santtu valkoisella reunuksella....joskus pari vuotta sitten kaupasta ostettu:

Tälläinen siitä MarjaBee, sitten tulee!

Ihmetellen ja ihaillen seuraan tämänkin kukintaa,

ilman omaa osuuttani kukinnan runsauteen. Eihän näitä kukiteta, ne päättävät itse joko kukkia tai olla kukkimatta. En ainakaan mitään ymmärrä sen eteen tehneeni oho

Voi luoja tuota muajussin santtuasydän
Onkos tuo muuten sitä "vänkyrälehtistä", mistä laitoit mullekin tulemaan?
Ja muuten, pari siulta aikaisemmin saatua santun alkua työntää nuppuahymyLaitan sit kuvaakukkanen

Onpas täällä taas kaunottaria! Ja mikä parasta, mulla taitaapi olla lehdet juurtumassa sekä Muajussin että Karakalin kaunokaisista...

Onkos minullakin tuosta lehtiä? Ristin sen muajusiin valkoiseksi vänkyräksi.

Juups, oikein havaittu, kaikilla teillä on juuri tuota. Varmaan jollain muullakin, sillä täältä minäkin sen aikoinaan sain.

Vautsi mikä käkkärä ! Kohta vissiin mullakin on tuota.

on kyllä komiaa käkkärää ajattelin laittaa tänne kuvan nyt kukkivasta santustani. Väri muistuttaa seuraavissa kuvissa olevia santtuja: lauantai, 28. huhtikuuta 2007 - klo 22. 12 Sasha,
sunnuntai, 29. huhtikuuta 2007 - klo 18. 01 muajussi

Mutta ei ole kuitenkaan samanlainen santtu mitä Sashalla tai muajussilla.

vautsi! ihania kaunokaisia nuo karakalin ja muajussin santut! kukkanen

Ja myös Pipperiäisen santtu on oikein hurmaavasydän

Hienoja santtuja teillä. Meillä alkaa olemaan "nyt kukit tai kuolet" -meininki, kun meidän valkovioletti santtu ei ole kukkinut moneen vuoteen ja on tehnyt useita kuperkeikkoja eikä sitä voi kyllä miksikään omistajan ylpeydeksi nimittää. no-jaa

Oi tätä onnea sydän

Oi Platon, tiedän tunteen... naurua

Vesilasijuurrutus onkin tähän aikaan vuodesta nopeaa. Hämmästyneenä löydöstänioho . Multaan tökätyt lehtipistokkaat ei ole vielä juurtuneet (kurkistin). Innostuneena laitoinkin sitten muutamista santuistani lisää lehtiä veteen juurtumaan. Mutta nyt olin viisaampi ja laitoin myös merkkiä mistä pistokkaat on otettu. Näistä nyt juurtuneista ei ole mitään muistikuvaa mistä santusta ne on, vaikka varsin luulin muistavanino-jaa . Vajaassa kolmessa viikossa juurtuivat.

Oijoi! Muajussin santtu on niin komea että ihan hengästyin! Kun seuraavan kerran haluat napsia siitä lehtiä niin muistaisitkohan minut? hymy

Hannanen, jos valkoista käppyrääni tarkoitat, laita henkilökoht.viesti osoitteellasi varustettuna, niin jemmaan tiedon ja lähetän joskus lehdykän.