Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, Osa 1, Suljettu

Tämmöinen on ensimmäisen kerran kukassa:

Kaikki kukkivat saintpauliani ryhmäkuvassa:

Onpas nätti kirjava santtu Heinäpuulla.

Tämä santtu lähettää terveiset muajussille!

Kiitos söpöistä terkuista, leija.

Kysyn vaan että eikös tuollaisen juurtuneen lehden (?) voi lähettää ihan postimerkin hinnalla eteenpäin? Luulis ainakikieli ulkoa Elikkä jos voi, niin mulle saa laittaa tulemaan jotain! Yhtäkkiä innostuin näistä, vaikka ennen olen mummokukkina pitänytoho hölmö minä. Jos jollakulla jotain olisi,niin ehdotuksia voi laittaa yksärinä.

Mukavan nimipäivälahjan sain vaikka siitä  vähän joudunkin maksamaan. Ruosista tuli aamulla paketti jossa oli 20 eilaista santtua ja 14 chiritaa. niiden kanssa onkin aika vierähtänyt. Osa oli taimina , osa lehtinä. Olin tilannut suunnilleen puolet ja loput olivat lahjaksi.

Hienolta "lahjalta" kuulostaa Kerro jo uteliaalle, montako kasvia sinulla on kymmenien tarkkudella?

Enpä muistanutkaan että Vampire`s Kiss on näin hyvän värinen

Hieno väri! Kiitos Muajussin, mullakin on tuo juurtumassa...

Mullekin kelpaisi moiset nimipäivälahjat mitä Jutita oli saanut!!! En edes tiennyt että chiritoja on noin montaa erilaista...

Santun lehtiä 6 kpl halukkaille
Tässä emokasvi

Jos jollakin olisi valkoista, vaaleanpunaista tai vaaleansinistäkukkanen vaihtaisin mielelläni. Hölötelkää.

Vaaleanpunaiseni kukkii.

Tähtäselle lähti hölöä!

Tuli kirjoitusvihe, , siis Tähtöselle.

Kerrassaan upea kukintakukkanen

Samanvärinen santtu kuin Peppelinillä tuossa kuvassa, kukkii minullakin. Jos joku siitä haluais lehtiä, voisin muutamalle antaa. Johonkin perennaan voisin vaihtaa.... Höh, huono kuva, kännykällä otettu, väri on kuitenkin samanlainen kuin tuossa Peppelinin kuvassa.

Tässä minun tämän hetkiset santtuset.

Ps. miksiköhän tämä taas teki ruudullisia kuvia? ainakin oli pienennetty samaan kokoon kuin vanhalla puolen..

Vuokkis: Mun kameralla kuvat menee ruudullisiksi täällä pentissä, jos on otettu vga (e-mail) asetuksella. 1M asetuksella tulee hyviä kuvia, eikä niiden koko ole kuin noin 500-600kt. Eli koitapa vaihtaa kuvakokoa isommaksi. Vanhaan penttiin nuo isommat kuvat eivät mahtuneet, mutta silloin eivät pienemmätkään olleet raidallisia. Noille 1M kuville ei ainakaan minun tarvitse tehdä pienennyksiä tms. ennen penttiin laittoa.

mun santut kukkii ihan ensimmäistä kertaa ja oon innoissani hymy harmi vaan että kaikki on samanvärisiä.. joskus äidiltäni ottanut alkuja..

kolmannessakin on pienen pienet nuput tulollaan.. mutta tämä vasta näky onkin naurua kummallisesti kituva santtu.. ei vaan meinaa kasvaa..

kaiiki olleet samanlaisia samanlaisissa ruukuissa mutta tuo ei vaan kasva.. pitäis varmaan vaihtaa pienenpään.. innostuin erivärisistä santuista kun oli niiin ihania kuvia edellä..

Innostuin räpsimään taas kuvia uudella kameralla. Tässä minun pohjoisen puolen santtuikkunani. Hieman pidempää taukoa pitivät tänä talvena kukinnassa mutta nyt on taas väriä!

Santun lehdet menneet kukkanen