Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2, SULJETTU, -> Osa 3

Ohhoh mitä kukkia…kauniita ovat.

kiitos :slight_smile:

Buceye Blushing, Golden Glow, Irish maiden ja Yoki (lehtiä) pääsivät multiin ja toivottavasti keväällä viimeistään pienokaisia näkyvissä.

Mulla kukkii nyt tälläinen santtu ,on kukat eika erikoiset,oli tällä nimikin mut oon sen täysin unohtanut ,tunnistaisko joku tään santun nimen.

Blue Dragon

Ancient Lace

Jade, jätä tästä jälkimmäisen nimestä eka n pois.

Eikös se nimi olekaan Ancient Lace? On kai…

Täytyy tunnustaa tyhmyyteni.Avsalla se näkyi olevan Acient.Mutta muualla löytyy Ancient. Olenpa kuvitellut että Avsalla olisi nimet oikein, mutta eipä pidä paikkaansa se luulo.

Anteeksipyyntö Jadelle!

No en tiiä antasko anteeksi  No tottakai mä annan

Joo on se Ancient Lace ja suomeksi Antiikkipitsi. Olen juuri kasvattamassa sisarelleni siitä kolme kukkaa ensi kesäksi. Hän ihastui siihen ihan valtavasti vaikka tiedänkin, että ne ovat sitten syksyllä henkipattoja.

mun Blue Dragoonissa on erilaiset kukat. Onkohan se jokin sportti? Kukan reunat on vihreät.

Laitan kuvan myöhemmin.

On tuossakin vihreet reunat, sitä vaan ei kuvasta huomaa. Ehken vasemmasta alalaidasta näkkee pikkusen vihreetä

Onpahan siellä pohjoisessa taas ihanuuksia ! Selailin tuossa vanhoja hyötykasviyhdistyksen Pähkylä- lehtia hävitettäväksi ja löysin kaikenlaista mielenkiintoista. Siellä kerrottiin että santut tykkäisivät kahvinporoista. Eli lusikallinen silloin tällöin mullan sekaan tekisi hyvää. Porokahvi olisi parasta mutta suodatinkin käy. Onko kukaan kokeillut ja todennut vaikutuksia? Soilikin mullan pinnalle voisi kuulemma laittaa tuoretta rahkasammalta kosteuden säilyttämiseksi ??

No hyvä sitten. Ajattelin jo että käykö samat kivat kuin sen Chatedralinkin kanssa.

Kukkii, kukkii, nuppuja paljon.

Taisinpa Jutilta tämän hankkia ihan alkukesästä mutta nimen olen hukannut. Nimi on?

mikähän kumma vaivaa santtujani (ei kaikkia) kun kertyy lehdile sellaista harmaata homeen näköistä tavaraa… kun koskee ja hinkkaa niin lähtee pois , samoin kukkavarsiin tulee sitä… auttaisko mullan vaihto/ myrkytys…

jantta, kuullostaisko Scandal tutulta?

Minä olen kyllä joskus juottanut santuilleni kahvia, kahvinporotkin varmaan käyvät. Anoppi antaa santuilleen kahvinjämät, ja hänellä aina kukkii ne niin kauniisti.

No kyllä kuullostaa. Kiitos juti .

Omassa Scandalissani on samannäköinen kukka, mutta ruttuisemmat lehdet.
Huono verrata siksi, että toinen kukka on vasta avautumassa, ja toinen lakastunut.