Pikkupioni:Kyllä minullakin kasvaa ruusukkeita lisää.Mullanvaihdon yhteydessä sitten jaan.
Joko nämä vois muuttaa omiin yksiöihin, vaiko kevväämmällä![]()
Mulla oli suurinpiirtein tuon kokoisia tirriäisiä, kun istuttelin erikseen viikko sitten. Vielä ainakin ovat ihan hyvävoimaisen oloisia. Terkkuja vaan Satu-71, santtusukusi kasvaa!
Ketä sulla öljylamppu tuossa purkissa asustaa?
Puna, nämä raukat ovat niin kovan kohtalon kolhimia, että sekasin ja hukkaan ovat joutuneet nimikyltit, mutta jos ja kun joskus kukkivat, laitan kuvia, tunnistellaan niitä sitte. Ovat kuitenkin kaikki nimellisiä Dipleysiltä tilattuja ja minä hykertelen sitä kun olen saanut nuo lehdet juurtumaan. Muuten olen 5 ja puoli avoasteikolla santtujen hoitaja, eipä ole voinut kukinnoilla paljon kerskua, mutta vielä minä jonain päivänä…
![]()
Just tänään kurkkasin Dibleysin sivuille. Kyllähän niillei oo kaksinen santtuvalikoima ![]()
Minulle jäi pieni epäluuloisuus Dibleysin suhteen niiden viime syksyisten öttiäisjuttujen takia. Hyvin kyllä hoitivat reklamaation, siinä ei valittamista. En varmaan vähässä kummassa kuitenkaan lisää tilaa, kun kuitenkin arveluttas, pitääkö juuret penkoa öttöjen varalta. Lehtiä pyrin hankkimaan jotain kautta, kunhan lämpimämmät kelit koittaa. Meidän mökissä taitaa tosin olla sen verran arktiset olosuhteet, että santtujen talvesta selviäminen ei olekaan niin itsestään selvää kuin kuvittelin.
Noin 30 kuollutta lehtipistokasta minoon saanu ikkunoilta kerätä pois, mut eipähän oo sit heti uusien kans mietinnässä mihin net mahuttaa ![]()
Kuinkahan monet minunkin santtukasvatus yritykset ovat kaatuneet just noihin öttiäisiin, kun en ole älynnyt tutkia tarkemmin, vaan aina olen kohta huomannut että ovat taas juurettomia ja kuolevat. Kaikki yritykset ovat just dipleysiltä. En minä ehkä sittekää oo niin huono kun ajattelin. En sieltä kyllä enää tilaa.
Mistä Te tilaatte, ebayhan on yks, mutta sanoin irti paypal tilini, muuten ei onnistu tilaus, en ainakaa pystyny visalla maksamaan kun yritin.
Entä blommia? vai mikä ruottalainen oli, kallis kylläkin.
Jadetsu, paljonko prosentteina? ;D Mulla jos olis 30 hengetöntä, niin taitas olla liki 90‰ kaikista ![]()
Huutiksesta minä yleisimmin. Traderan kautta jonkun. Ja tätä kautta oon kans ihanuuksia saanut. En oo muista puodesta tilannu kuin Dibleysiltä.
Niin ja mitä oon öljylamppu kuviasi katellut, niin sullahan on hyvännäköiset systeemit. Eikö oo lisävalot ja kaikki? Pätevämpi kasvattelija oot kuin minä. Se juurien ronkkiminenkin vähän huono juttu varmuuden vuoksi. Mulla joku varmuuden vuoksi ronkittu otti nokkiinsa ja keikkosi.
On niitä lehtipistokkaita vielä joku kolomisensataa ![]()
Puna, systeemit ovat kyllä hyvät, mutta santtujen kans ne ei vain oo toiminu, kyllä minäki semmonen sorkkija oon, että eikait ne oo koskaa ehtiny juuria tehäkkää ku niitä liikaa syynänny ja kohta taas kipannu kupin nurin ja santtuparka on säikähtäny ja kuollu.
Mahtava santtusynnäri Jadetsulla! ![]()
Öljylamppu, ai muitakin malttamattomia!
Minä en kippaile santtuja törpöistään, mutta ihan varovarovasti saatan pintamultaa rapsutella, joko lapsukaiselta tukka pilkistäis. Nyt talviaikaan oon yrittänyt vastustaa kiusausta, kun taitaa noilla reppanoilla muutenkin olla tekemistä talvesta selviämisessä. Liikakasteluun nuo eivät ainakaan kuole, sellanen hömelö olen kastelun kanssa.
Luulin Pat Traceyn heittäneen henkensä, mut mä löysinki sen ja son oikein hyvinvoiva ![]()
Jässikkä, joko se sun Jade on pentusia pyöräyttäny?
No ei oo ja muutti tässä talvella seurakuntaakin.
Millanen järjestys sulla santtulaisissa on? Ovatko aakkos-, koko- vai missä ordningissa?
Ei sitte niin minkäänlaisessa järijestyksessä ne oo
Hain tänään kaupasta lohtukukan. Varmaan joku hollanninmutantti mutta vekkulin siro. Kukat isoja ja niillä on pieni tumma silmä ja kukkavarret pitkät ja monihaaraiset. Rimppakinttu.
Nätti Santtu.Kyllä lohtukukkasia täytyy välillä ostaa.
Kappas, mullon näimmä tämmönenki santtu