Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2, SULJETTU, -> Osa 3

Mulla oli joku mini minkä istutin 30ml purkkiin. Kuoli kuivuuteen :hushed:En osannut tarpeeksi kastella 

Tämä haluaa kukkia, vaikka lehtiäkään ei ole vielä kunnolla.

Kiitokset vinkeistä. Täytyy nyt vielä tarkkailla sitä. Tuo ruukku on halkaisijaltaan 5 cm saviruukku ja se haihduttaa nestettä aika kovasti. Kuivuu jo parissa päivässä ihan rutikuivaksi. Mutta täytyy kokeilla vielä pienempää jos ei merkit ala muuttuun :smiley:

Ihana kimallus näkyy tuossa Jatuulin  kukassa. :slight_smile:

Onko kellään vaihtaa Granger´s Carnivalia johonkun muuhun santtuun tai episciaan. Omani on henkihieverissä-

Miten paljon nää santut vettä tarvitsee, päivittäin vai muutaman kerran viikossa vai riippuen mullan kosteudesta?
Oon ihan uusi näitten santtujen kanssa. Päätin kokeilla, kun yhdestä kaupasta sai niin halvalla :smiley:

Illalla taas mietithän mihin rakohon nuo lehet mahutethan

On tuossa muutama hoyan pistokaskin

Paljon tuollainen satsi kustantaa? Pitäisiköhän suorittaa se puutarhakoulu loppuun ja perustaa oma kauppapuutarha? Voisin alkaa tuottaa kaikkea kivaa :smiley:

Oisko kellään lähettää lehtipistokasta Jan-Bokalista ?

Pakko oli tilata vielä muutama ku oli syksyn listassa hitoksen nättejä tarijolla

http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/1904cffc-7825-4e3b-897f-ee0c.png

Huh, sun kanssa

Ne tuli :slight_smile:

Kaupantekijäisiä tuli usiampi, tämmönen esimerkiksi

http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/79d569e5-4f82-48c7-9c73-3d25.jpg
RS - Caesar

( http://i.ebayimg.com/images/g/AG4AAOSw1x1UMuvY/s-l400.jpg )

Vielä totisesti piti yks pikku satsi tilata :Whistling:

AE-Armageddon
AE-It´s Raining
Alliance
Aly´s Crinolines
Aly´s Key Lime Pie
Apache Magic
Apache Showoff
Arctic Bliss
Arcturus
Austen´s Love
Bedroom Eyes
Blackie Bryant
Buckeye Befuddled
Buckeye Cirrus Cloud
Buckeye Evermore Freckles
Buckeye Cherry Freckles
Buckeye Legal Tender
Buckeye Lilac Spring
Buckeye Saucy Irish
Buckeye Seductress
Buckeye Smarty Jones
Coral Fantasy
Dumplin
East Wind
EK-Kovarstvo Liubov
EK-Rozhovyi Dalmatinets
EK-Skarabei
Elizabeth
Festival on Ice
Frosty Spring
Guest
Ma´s Corsage
Ma´s Watermelon
Mermaid
Pretty Miss Kelly
Powwow
RS-Vodevil
Willodene
Aca´s Lakeshore Silver
Aca´s Ukrainian Winter
Baby Brad
Golden Eye
Kentucky Strawberries
Lil´ Ballerina
Opera Doc - Trail
Rowdy Ray
Sky Bells

T: Santtuihin höpsähtäny

Ihan täysin :joy:

Ostin tällaisen minin kärkkäiseltä 

Äh, taas meni nurin. No, joka tapauksessa, sorruin nimettömään mutta halvalla sain. (Sulo Vilénin vikaa) ostin keväällä mikron melko kalliilla huutonetistä ja mokoma tapoin sen kuivuuteen. Harjoittelukappale ensi kevättä varten :smiley:

Onko teillä jo lisävalovirityksiä paavaleille ja millaisia lamppuja käytätte? Tulin laittaan kuvan tästä mun minien tarhasta. Tossa katon päällä on Ikeasta ostettu kasvilamppu jota olen pitänyt nyt päällä 12 h. Olen alkanut miettiä että onkohan tuo liian lähellä tai liian voimakas valo kun osa on lehdiltään mun mielestäni liian vaalean vihreitä. Tuolla oikealla takanurkassa kituu edelleen optimara little moonstone joka on kuolettanut muutamia lehtiä hitaasti siitä kun sen sain. Kruunu keskellä vielä vihertää mutta ei ole kasvanut milliäkään tai tehnyt uusia lehtiä tän kuukauden aikana… :crying:

Mulla on ihan vaan normit lednauhat laitettu kukkalautojen alapuolelle

Onko sulla kuitenkin ihan kasviledejä vai tavallisia?

No jopas.  Tulee huomattavasti halvemmaksikin noi tavalliset ledit. Kuinka pitkää valotusaikaa teidän kukat saa? Mulla oli ensin 14 valoa ja 10 pimeää mutta tosiaan alkoi tuntua että onko joko lamppu liian voimakas vai liian pitkään valon alla kun lehtien värit alkoivat haalistua. Nyt vaihdoin 12:12. :slight_smile:

Huomena non Rollossa Dance24

:w00t: