Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 3

Päivän heräteostos, 1 euro.



Löytyisikö tälle santulle nimeä. Kasvaa hieman kuin köynnös.

Olen sitä parikymmentä vuotta kasvattanut. Sain yhden lehden aikoinaan Pälkäneeltä. Kukka on kuin orvokki, mutta kasvutapa rasittava kun se rönsylee sinne tänne.

Minulla tälläisiä riippumassa.Olen kuullut,että tämä olisikkin Soilikki? Jos olen väärässä,niin älkää lynkätkö?

Siis onko Kukkahörhelöllä kuva Paavalinkukasta, ei näy mulle…

Asiakas sai vuosi sitten kolmen santun kassin lahjaksi. Siellä oli kolne irtolehteä.
Ne on nyt tässä ja uusia vauvoja tulossa.

Sattuipa muuten ruåtsalaisessa ruokakaupassa vekkuli santtu silmiin ja mukaanhan se lähti. Värin valinta tuotti ongelmia mutta turvallinen vaalean punainen lähti mukaan. Harmittaa etten ottanut sinistä ja lilaakin.

Uusi kirjoittelija tässä hei! Hankin viime vuonna ensimmäiset paavalinkukkani, ihan vaan sellaiset marketin “perussantut” mutta innostuin kun huomasin että lajikkeitahan on vaikka kuinka paljon ja nämä tavalliset santuthan rupesi näyttämään aivan tylsille. Iski hirveä kuume saada näitä erikoisempia lajikkeita. Heti paikalla. :grinning: Osaisiko joku siis vinkata sivustoja josta voisi tilata?  Suomesta ei taida oikein mistään löytyä - paitsi toisilta harrastelijoilta, mutta niitä taidetaan paljon vaihtaa/myydä facebookissa ja itse en siellä ole. Toria jo selailenkin siinä toivossa että joku siellä myisi. Lehdestä kasvattaminen vähän jännittää ja melkein mieluummin toivoisin valmiita taimia.
Onko jollain kokemusta tälläisestä sivustosta: https://plantaria-flowers.com

Kiitos jos joku viitsii vastata. Ja toivottavasti täällä olisi vilkasta keskustelua tulevaisuudessa, vai ovatkohan ihmiset jo täysin siirtyneet facen ryhmiin ynnä muihin.

Varsinais-Suomessa. Juu, taitaa tosiaan olla vielä liian kylmät kelit postitushommiin… Täytyy kaiketi malttaa odottaa vielä. Mutta taimesi kyllä kiinnostavat kovasti.

Yhtä väriä vaan, mutta tykkään.

5 tykkäystä

En ole koskaan välittänyt paavalinkukista, mutta viime viikolla näin niin ihanan unen niistä, että hankin seuraavana päivänä 13 kappaletta. Laitan tähän kuvia. Eilen oli teknisiä ongelmia, joten voi olla, etten saa kaikkia kuvia kerralla.

4 tykkäystä

5 tykkäystä

5 tykkäystä

5 tykkäystä

5 tykkäystä

Tulipa kerralla hienoja santtuja :clap::+1:

2 tykkäystä

Minun santtuinnostus hiipui hieman ja kasvit pääsi ränsistymään. Ennen joulua näin paikallisessa facobookryhmässä santun taimia kaupan ja osa oli sellaisia minejä, joihin olen ihastunut. Ne uudet on nyt alkaneet tekemään nuppuja valojen alla ja innolla odotan minkä värisiä kukkia ne tekevät.

1 tykkäys

Ihania ovat, Meritähti! Millainen se sinun unesi oli?

Tämän pitäisi olla Rob’s Kalangadoo, mutta sen lehdet ovat kirjavat ja tällä tasaisen vihreät. Tykkään kuitenkin kukkien väristä.

2 tykkäystä

Mulla on vain yksi, tällainen jonka sain lahjaksi hiljattain. Saa nähdä, osaanko pitää sen elossa.

3 tykkäystä