Päivän heräteostos, 1 euro.
Löytyisikö tälle santulle nimeä. Kasvaa hieman kuin köynnös.
Olen sitä parikymmentä vuotta kasvattanut. Sain yhden lehden aikoinaan Pälkäneeltä. Kukka on kuin orvokki, mutta kasvutapa rasittava kun se rönsylee sinne tänne.
Minulla tälläisiä riippumassa.Olen kuullut,että tämä olisikkin Soilikki? Jos olen väärässä,niin älkää lynkätkö?
Siis onko Kukkahörhelöllä kuva Paavalinkukasta, ei näy mulle…
Asiakas sai vuosi sitten kolmen santun kassin lahjaksi. Siellä oli kolne irtolehteä.
Ne on nyt tässä ja uusia vauvoja tulossa.
Sattuipa muuten ruåtsalaisessa ruokakaupassa vekkuli santtu silmiin ja mukaanhan se lähti. Värin valinta tuotti ongelmia mutta turvallinen vaalean punainen lähti mukaan. Harmittaa etten ottanut sinistä ja lilaakin.
Uusi kirjoittelija tässä hei! Hankin viime vuonna ensimmäiset paavalinkukkani, ihan vaan sellaiset marketin “perussantut” mutta innostuin kun huomasin että lajikkeitahan on vaikka kuinka paljon ja nämä tavalliset santuthan rupesi näyttämään aivan tylsille. Iski hirveä kuume saada näitä erikoisempia lajikkeita. Heti paikalla. Osaisiko joku siis vinkata sivustoja josta voisi tilata? Suomesta ei taida oikein mistään löytyä - paitsi toisilta harrastelijoilta, mutta niitä taidetaan paljon vaihtaa/myydä facebookissa ja itse en siellä ole. Toria jo selailenkin siinä toivossa että joku siellä myisi. Lehdestä kasvattaminen vähän jännittää ja melkein mieluummin toivoisin valmiita taimia.
Onko jollain kokemusta tälläisestä sivustosta: https://plantaria-flowers.com
Kiitos jos joku viitsii vastata. Ja toivottavasti täällä olisi vilkasta keskustelua tulevaisuudessa, vai ovatkohan ihmiset jo täysin siirtyneet facen ryhmiin ynnä muihin.
Varsinais-Suomessa. Juu, taitaa tosiaan olla vielä liian kylmät kelit postitushommiin… Täytyy kaiketi malttaa odottaa vielä. Mutta taimesi kyllä kiinnostavat kovasti.