Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 3

Jatketaan tässä Paavalinkukkajuttuja. Suljin osa 2:n kun se alkoi olla liian iso kooltaan.
Tästä linkistä pääsee takaisin 2-osaan lueskelemaan:Paavalinkukka (Saintpaulia), Saintpaulia, osa 2

Tässä on se Buckeye Blushing. Toinen niistä tekee nuppuja.

Ja tässä kirppissanttu! Nuppuja sekin vääntää tällä hetkellä. On minulla vielä yksi eri, mutta tosi pieni on vielä, vaikka on 2v.

Tämmönen puska 2v Buckeye blushing. Ihmeen nopea kasvamaan!

RS punastelee

Minoon taas teheny kilometriä pitkän santtujen tilauslistan, eikä sole vielä etes valamis :smiley: Sovittiin myyjän kans että parin viikon päästä se pannee ne tulemaan

Miten paljon santtuja teillä oikein on? Varmaan iso asuntokin mihin ne mahtuu?

Saintpauliani on alkanut kasvattaa pienempiä lehtiä mitä ostohetkellä oli. Silloin oli isot. 2014 ostin. Hmm.

Mulla on santtuja vaan reilut 80 lajiketta, ja nyt ajattelin luopua suuresta osasta.

Tuolla facebookin santtuporukassa on kyllä ottajia niille, jotka hävitän.
Monet niistä ovat niin suuria, ettei postitus ole paras vaihtoehto. Onneksi siellä on paljon Pirkanmaalaisia, jotka voivat ne hakea.

Karvari, botanicassa on nuppuja :slight_smile:

Mun Pow Wow:n ekat kukat. :slight_smile: Mulla on kauhean vähän tota valkoista noissa lehdissä…

Tulin jakamaan kuvan mun saintpaulia innostuksen aloittaneesta kasvista. Muistan jo lapsena hoitaneeni mummulta saatua saintpauliaa lapsellisin tuloksin :smiley: Sen jälkeen välissä meni monta vuotta kun kasvattelin vaan kiinanruusuja ym. suuria huonekasveja kunnes sitten kerran Prismassa hyppäsi kärryyn tämä ihan tavallinen valkoinen saintpaulia. Jotenkin ne valkoisena kimaltavat kukat toivat mieleen keväthangen ja en voinut vastustaa. Tämä on itse asiassa siitä kasvista kasvatettu poikanen koska ensimmäinen osoittautui aika ruuhkaiseksi ja kasvoi pian “tukkoon”. Tästä on jaettu jo monta poikasta ystäville ja sukulaisille ja tuntuu olevan erittäin kiitollinen kasvatettava. Kukintaa riittää lähes vuoden ympäri. :slight_smile:

Käppänöjä :slight_smile:

Söpöjä. :slight_smile: Mulla kukkii nyt ensimmäistä kertaa lahjana saatu RS-Bog Solntsa.

Mä lähetin pienen santtutilauksen myyjälle. Häneltä tuli parissa minsassa sähkis jossa oli heti ensimmäisenä oh my god :laugh:

Taisi olla "liian " pieni :laugh:
:w00t:

Kahtokaa ny, eihän näitä ole ku se muutama :smiley:

Sky Jems
RS-Driada
PC-Serpentyna
Senk’s Alchemy Yellow Bells
Mac’s O’ Scarlet O’Hara
Rob’s Dodo Bird
Tiny Wood Trail
Yvon Decelles
RS- Amadeus
Wichita Baby
Senk’s Try The Decaf
23-Rzeka Wolga
Allegro Paisley Ponny
Anthoflores Edith
Beca’s Green Touch
Blue Scoundrel
Brazos Belle
Bridal Bouquette
Buckeye Ballerina
Eskimo Kisses
Kimonsons Bells
Lady Baltimore
Mac’s Scorching Sun
Ma’s Soap Boubbles
Ness Tiny Flame
Playfull Kisses
Reindeer Games
Senk’s Alchemy Morning Star
Senk’s Big Bells
Senk’s Horned Blossom
Senk’s Try The Decaf¨
Shirl’s Crannbery Smoothie
Teen bride
Wild Irish Rose
AW-Pannacotta
LE- Wrzosowy Sad
LE-Izolda
RM-Magiczny Tulipan
KM-Mamma Mia
N-Wiera
N- Oczekiwanie
N-Alicja
PC-Aurelia
RS Maestro
CK-Ośmiorniczka
Rob’s Kitten Cabbodle
Rob’s Zoot Fruit
Rob’s Love Bite
Rob’s Twinkle Blue
Rob’s Twinkle Pink
Senk’s Azalea Trail
Skaggit Victory trail
Raspberry Rampage
Rococo
Jan-Madam
Jan-Tania

Lisää pieniä sieviä. Ruukuiksi ovat päässeet lääkemitat

Terkkuja Karvarille :slight_smile:

Minkä kokoinen murunen sitä hiivaa pitää laittaa?