Pähkämö, Stachys

Täältä tulee jalopähkämö.

Kiitos Raakki näistä ihanista kevään kasvuunlähtökuvista. Monta mysteeriä on täällä jo tunnistettu näistä!

Kukkii tämäkin nyt.

Minulla myös .Koetin kuvatakin, mutta tuli niin epätarkkoja kuvia, etten viitsi laittaa.

Minusta täydellinen väriyhdistelmä hymy

Upea on hymy.

Niin kiitollinen vanha ja luotettava no-jaa

Laitanpa tähän jalopähkämöidenn sekaan,  tämän rohtopähkämön kuvan, se on matalakasvuisempi ja pysyy hyvin pystyssä.

Statuesilla kiva Rohtopähkämö, tykkään Jalopähkämöstäni kovasti, olisi hyvä olla paikalla silloin, jos ja kun joku joskus haluaa vaihtaa tuota Rohtopähkämöä johonkin.

Kiiltomato...pidän mielessä, nyt se on vielä niin pieni, ettei siinä ole jakamista, ehkä se kasvaa silmän isku

Kiva jos voit pitää mielessä, vaihtaria saat sitten ehdottomasti hymyhymy.

Nukkapähkämön hopeiset lehdet ovat näyttävän näköiset ja pehmeät. Myös kallionauhus on lempparikasvejani.

Tämä nukkapähkämö on ehdoton lempparini. Ei juuri koskaan kuki mutta lehdistö on ihana.

Tässä minun nukkapähkämöni, jolle olen oikein vihainen. Kukkii joka vuosi ja varmasti sateiden takia lakoontui - tämän näen ensimmäisenä, kun astun ovesta ulos ja harmittaa. Tiedätkö Kurpitsa, onko sinun pähkämösi ´Silver Carpet´? Se ymmärtääkseni kukkii harvoin ja ilmeisesti pysyy paremmin muodossaan.

Ei ole mitään tietoa lajikkeesta, enkä edes muista mistä olen sen hankkinut. Siinä on paljon suuremmat lehdet kun kukkivammassa lajikkeessa.
Kävin vähän kuukkeloimasa ja samalle vaikuttaa kun "Silver Carpet".

Hieno pöheikkö Kurpitsalla , jos joskus sitä jaat, muista silloin minua,niin minä muistan sinua , tuolla toisella ;-)

Jalopähkämö komistuu vuosittain. Täältä pentistä sain, jostain kaukaa, en vaan enää muista, keneltä..

Jalopähkämöitäkin näkyy olevan erivivahteisia, mulla on kolmea erisävyä lilaa ja toisten kukat ovat tiheämmässä kuin toisten.

Minulla on tätä tavallista, mutta näin kerran melkein punaista, se oli tosi kaunis.

Tälläisen kaunottaren löysin Jalopähkämöitteni seasta.Onko kenelläkään muulla tälläistä variaatiota syntynyt?

Onkohan tätä mahdollista itse lisätä jollain lailla siemenestä? On vaan niin kaunis muunnos....