pimukin pitkästä aikaa
(vai oletko uusi pimu? :))
näyttää pilkullisilta nuo lehdet, taitaa olla jotenkin sairas?
ei varmasti onnistu siemenistä samanlaisen saaminen,
kasvullisesti kyllä jos “tauti” on pysyvää
No "vanha" valkotäpläimikkä Pimuhan se täällä, piti asiantuntijoitten puoleen kääntyä pitkästä aikaa. Totta puhut Kibuvitsi, on sulla tarkka silmä, kirvat ovat tehneet tuhojaan lehtiin. Kerro kiltti vielä miten sen kasvullisen lisäyksen teen, yritänkö siis juurruttaa siitä varresta vesilasissa?
merkkaa se ja ota siitä alkukeväästä juuripistokas (onkohan se oikea nimi 8))
siis sellainen varrenpätkä,jossa on tuoreet uudet silmut ja jossa on juurenpala mukana (tai oikeammin kallusta mukana) ja istuta se turve-hiekkaan ruukkuun
parhaiten saat sen otettua terävällä veitsellä,
onnea yritykseen, mulle eka varaus seuraavsta
No jos satun onnistumaan (parempi tuuri ehkä lotossa) niin voit uskoa kenet ensimmäisenä asiasta palkitsen...Kiitos Kibu kiltti!
Tässä vierekkäin rohtopähkämö ja jalopähkämö. Miulla jalopähkämö on kukkinut jo aikaa sitten ja rohtopähkämö kukkii nyt.
Tykkään tästä rohtopähkämöstä,se on tanakka ja pysyy hyvin pystyssä ja kukat kestää tosi kauan.
jos rohtopähkämö tekee siemeniä ja niitä riittää ruikuttajille niin ilmottaudun jonoon!!!
Iesteri, OK
ostin joku aika sitten nukkapähkämön taimen alennusmyynnistä, millaiseen maahan se olis paras istuttaa. ilmeisesti aika kuiva ja aurinkoinen paikka olisi hänen mieleen?
Sellaisessa paikassa miulla ainakin on ja menestyy.
Tässä kuva tyttären nukkapähkämöstä ja tähkätädykkeestä, sopivat mielestäni hyvin yhteen.
Niin sopivatkin.
Hieno yhdistelmä.
Minua niin harmitaa. Nukkapähkämö oli lempparikasvini muiden puutarhoissa sitä katsellessani. Se oli aina sitä alkukesää, kun se vielä oli tanakka, suora ja kukaton. Nyt omassa pihassa olen tajunnut konkreettisesti, millaiseksi puskaksi se roihahtaa kesän mittaan ja olen istuttanut sitä aivan liian keskeisille paikoille. Ajattelin siirtää ne tuonne tontin laidalle. Kavereikseen saa syysasterit ja vuorikaunokit ainakin. saavat siellä roihuta ja röyhytä aivan vapaasti
Mutta nättihän se mielestäni on edelleenkin, kirkkaan fuksian punaiset kukat näkee kyllä vähän kauempaakin
Koska nukkapähkämön siemenet pitäisi oikeasti kerätä? Keräsin viime viikonloppuna yhdestä kukkavarresta ja se oli melko työlästä. Se semmoinen "putki" jossa ne siemenet on, on kyllä auki, mutta ei ne siemenet sieltä itsekseen ulos tule.
(Ja unohdin ne kyökin pöydälle mökille. Samperi että harmittaa, jos hiiret käy ne sieltä syömässä viikolla.)
Hei. Sattuisikohan kukaan tietämään mistä saisin ROHTOPÄHKÄMÖN? Jalopähkämöä kyllä löytyy, vaan se ei nyt käy.
Lehtopähkämöäkin olisi, kovasti kitken ja kaivelen pois.
auringonkuk, löydät rohtopähkämöä koskevan viestisi nyt täältä. Laitoin sinulle tulemaan myös privaattiviestin, vilkaisepa postiasi
Rohtopähkämöstä pääsin lopulta eroon jo 10 vuotta sitten, onneksi.
Pari vuotta sitten näin Kotiliedessä jutun puutarhasta jossa oli runsaasti jalopähkämöä ja silloin napsahti nyt olen näitä huvimajan neljällä kulmalla kasvatellut ja kohta alkaa tulla tulosta....
Ihankuin rodot! =D Tykkään jalopähkämöstä myös, muutamaan paikkaan saa levitä rauhassa.