No, voi voi, minä ajattelin et kukkivat jo tänä vuonna. taimet ovat nyt hyvän kokoisia jo.
Toivotaan, että Pirkko-Martalla kukkii
mutta yleensä kait toisena tai kolmantena kesänä..Sen jälkeen perenna alkaa olla parhaimmillaan, eikä suutu enää mistään![]()
Serene, onko sinulla vielä niitä siemeniä jäljellä? Laita maahan suoraan ulos vaan. Nousevat sieltä aikoinaan. Ovat kyllä melkoisen pieniä, joten varo, ettet kitke vahingossa. Ensi kesänä jo nousee hyvä pehko ja odotettavissa kukkiakin.
Tänään katselin kasvihuoneessa olevia taimiani ja ne olivat ainakin jo10 cm pitkiä.
En ole koskaan onnistunut palavan rakkauden kanssa suoraan maahan kylvettynä, vaikka olen kokeillut sekä kevät- että syyskylvöä. Sisäkylvöt ovat onnistuneet loistavasti. Maahan laitettaessa ne ovat olleet kovin hentoisia, noin 5 cm pituisia, mutta esim. huhtikuussa 05-kylvetyt ja kesäkuussa maahan istutetut ovat tänä kesänä jo vahvoja ja reheviä puskia. Ja kukkivat parasta aikaa.
Tänään rannassa kävellessäni, ropisi taskuni pohjalle kaupunginistutuksien palavistarakkauksista tippa kypsiä siemeniä...
.
Pitääpi tännekkin kirjoittaa, että kyllä kukkii samana vuonna, ainakin minun kylvämät siemenet sen tekivät. Kuvakin sen todistaa.
Jos joku nyt palavanrakkauden siemeniä halajaa, niin täältä niitä saisi. Hölöä saa laittaa, jos puutetta näistä on.
Jalomi, ovatko nuo siemenet normaalin punaisen palavarakkauden siemeniä? Totahan on punaisen lisäksi valkoista ja käsittääkseni myös vaaleanpunaista. Tuleeko muuten noiden siemenistä aina emokasvin värisiä? Jos tulee ja jollain on vaalenpunaisen siemeniä, niin olisin kiinnostunut.
Kyllä nuo ovat aivan tavallisen punaisia![]()
Käsittäkseni siinä on sama riski kuin muissakin, ettei läheskään aina tule emokasvin väristä jos lähistöllä on muun värisiä yksilöitä. Punainen taitaa olla aika dominoiva.
Oottako kylmäkäsitelleet nämä siemenet? Kylvin viime vuonna ulos eikä ainutkaan noussut. Nyt tilasin valkoisen version siemeniä ja haluaisin kovasti saada ne itämään eli laitanko sisälle vai ulos käsittelyyn? Siemenpussin ohjeet on itänaapurin kieltä enkä sitä taida ollenkaan :)
Pitäisi itää lämpimässä, itäminen kestää pari viikkoa -kertoo Tom Clothier sivuillaan.
Kiitos infosta!
Kylvin keväällä 2004 suoraan ulos palavat rakkaudet. Taimet kasvoivat mukavasti ja seuraavana vuonna kukkivat jo vähän. Sen jälkeenovat kukkineet, levinneet ja kasvaneet.
Olen joskus päättänyt etten paljoakaan kylvä sisälle kasveja jotka voi suoraa uloskylvettynäkin onnistua. Tilanpuute ongelmia muutenkin.
Kylvin viime keväänä ulos joskus huhtikuun lopussa. Kasvoi todella hyvin ja kukkikin jo runsaasti (siis jo samana kesänä).
Minä olen kylvänyt sisälle, ainakaan minun savimaallani ei kokeiluista huolimatta tahdo keväällä itää. Kylvin ekani vuonna 2005. Ulos laitettaessa olivat minunkin palavat rakkaudet aika heiveröisiä, mutta vankistuivat kummasti vuodessa. Nyt olivat jo viime kesänä niin isoja, että saa nähdä, joko juurakoita pitäisi jakaa.
Siirsin tänne asiaankuuluvaan paikkaansa siemenissä käydyn keskustelun, koska jatkossa lajikeskustelua käydään vain yhdessä paikassa (matka siemenestä kasvattamisen ja varsinaisen kasvin kasvattamisen välillä on pieni). Siirretyt viestit tunnistaa punaisesta "siirretty" tekstistä, ja niihin muuttuu päiväykseksi siirtopäivämäärän päiväys.
Siirretyt viestit (yllä edellä 20 kpl) on kirjoittettu alkaen kevät 2007, viimeisimmät nyt maaliskuussa 2008 (6 viimeisintä viestiä tuossa yllä). Tässä alkuperäisessä ketjussa keskustelu on sujunut samaan tahtiin. Tästä viimeisin ajantasalla oleva viesti löytyy sivulta10, ja viesti on päivätty 5.3.2008.
Laitoin viime viikolla kasvamaan sisälle vaaleanpunaista ja nyt on jo pikkuisia taimia näkyvissä.
No, olkoot, annan kasvaa, istutan sitten vaikka toiseen paikkaan kuin kuivttelin.