Hei! Palmuvehkani on alkanut tummumaan lehden kärjistä ja oksien päistä, ne menevät aivan ruskeaksi käppyräksi. Muutamia lehtiäkin se on jo tiputtanut. Kasvi ei juurikaan kellastu vaan menee aikalailla suoraan ruskeaksi… Mikähän neuvoksi? Minulla on muutama huonekasvi palmuvehkan lisäksi ja olen aivan keltanokka kasvien hoidossa ja oireiluiden tunnistamisessa Kastelen palmuvehkaa harvoin, varmaan noin kuukauden välein. Nyt lämpimämmällä olen kastellut pari kertaa kuussa, käytin vehkan myös suihkussa. Voisikohan olla kyse liian kuivasta sisäilmasta, pitäisiköhän tuota sumutella ettei käpristyisi? Ruukku on myös todella pieni, juurimukulat tulevat ”yli” ruukusta ja ne näkyvät siis hiukan mullan alta. Olen lukenut että tämä kasvi tykkää ahtaasta, mutta nykyinen ruukkuni taitaa olla kyllä ihan liian pieni kun nuo mukulat pääsevät näkyviin? Kasvissa on muutama uusi oksa, jotka ovat aika hontelot ja vaaleat. Näistä on myös kärkimmäiset lehdet menneet ruskeaksi. Lisään kuvia, jos osaan! Eka viestini tänne
Vaihdoin keväällä mullat ja samalla jaoin kasvin.
Kastelen pari kertaa viikossa. Voi oikein hyvin.
Kastelulannoitetta välillä.
Kurppa, sama täällä.
Tämä on kyllä kiitollinen kasvi.
Kuten kuvasta näkyy, tämän kasvin kasvukausi on justiinsa nyt parhaimmillaan.
Minä heitin syksyllä biosankon päälle ja sen laitoin pussiin. Ajattelin jos se kelpaa jollekin.
Seuraavana päivänä vein pahvit keräyspisteeseen ja huomasin että se palmuvehka oli kelvannut jollekin.
Alkaa kukkimaan
Ja nyt kai sitten kukkii