Papinkaura, Billbergia

En tuohon myrkyttämiseen osaa sanoa mitään varmaa, Provado-hyönteispuikkoja minä olen käyttänyt kaikkien ötököiden torjuntaa, onneksi harvoin tarvii käyttää.
Mulla ei edelleenkään ole kertaakaan kukkinut , valtavan isoksi on kasvanut.
Ens kesänä vien sen jonnekkin ulos ja unohdan koko kesäksi sinne jos sitten kukkis:, en kastele koko kesänä, jos sattuu olemaan sateinen kesä niin sitten varmaan hukkuu :).

Tuon edellisen kommenttini aikaan vähän suunnittelin vinkuvani täältä keväällä (2012) joltakin tuota papinkauraa. No unohtu tietenkin kevät ja kesätohinoissa ja syksyllä ajattelin, että ens vuonna sit. No mitä kävi? Papinkaurat tulee tänäkin vuonna taas vasta elokuussa haaveisiin. Pitää varmaan laittaa ens vuodeksi kännykkään muistutus jo helmikuulle :smiley:

Onko kukaan nähnyt papinkauraa myynnissä missään?

Harrastan vanhoja huonekasveja (1800-1900 -luvun taite). Tällä hetkellä löytyy araucariaa, asparaguksia, tuonenkieloja, saniaisia, rönsyliljoja ja kodinonnia. Papinkaura siintää vielä haaveissa!

Tietysti olisi ihanaa, jos saisi jostain sitä vanhaa nuokkupapinkaura-kantaa. Tällä olevissa kuvissa taitaa kaikissa olla kaaripapinkaura, jolla on leveämmät lehdet.

Viimeksi olen nähnyt papinkauran Terrassa kesällä, keväällä oli myös muistaakseni Prismassa täällä Porin nurkilla. Nyt en ole huonekasvivalikoimia tarkastanut vähään aikaan, mutta kyllä minusta papinkauraa on ollut tavallisissa kukkakaupoissakin silloin tällöin myynnissä, tosin minä en sitä huomaa kuin kukkivana :slight_smile:

Kappas vaan, itse olen kirjoittanut tännekin viimeisenä :) Nyt sain yllättäen tuliaisena Lepaalta papinkauran. Saapa nähä, onko siinä tämän jälkeen enää milloinkaan uusia kukkia. Ainakin sitä peräänkuulutettua huonoa hoitoa se tulee saamaan yltäkyllin ja ehkä liikaakin :D

Tietoa saako Tre tuota papinkaura kasvia mistään?

Minun papinkaura tekee kukkaa :)!!! Kaiken uhkailun ja heitteille jätön ja verannalla pitämisen jälkeen!

No jopas :slight_smile:

Mun ei kuki! Kävin verannalla (ulkoeteinen) äsken sille madonluvut lukemassa jos ei kohta ala jotain tapahtumaan. :slight_smile: ja sanoie et tästä ei ole pitkämatka kompostiin! :wink:

Mä en viitti vielä uhkailla ku vasta pari viikkoa sitte sain pappini :slight_smile:

Tässä todiste tulevasta kuvakuva

Mulla on ollut papinkaura kauan ja ei oo koskaan kukkinut.

On sitä kiusattukin, välillä unohdettu vähän uloskin.

Se on niin iso, että päätin etsiä sille uuden kodin.

Onneksi tytär suostui adoptoimaan sen.

Saa nähdä pukkaako se ilkimys nyt heti sitten kukkkia kostoksi.

Olisko kellään pienenpientä Billbergian jakotainta, olen omani onnistunut tappamaan vuosia sitten, mutta tuossa kasvissa on jotain…mm… vaikeasti määriteltävää.

Lapsuusmuistoissani papinkauran vaaleanpunaiset kukinnot loistivat opettajan vihkokaapin päällä syksyllä, ehkä siksi tunnen voimakasta vetoa tähän kasviin.

Jos joltakulta heltiää, niin laitapa hölöä, kaikenlaista löytyy vaihtariksi, tai maksan postikulut tms.

Minuakin kiinnostaisi kovasti antaa taimelle hyvä koti :slight_smile:

Aika erikoinen tämä kukinto, ja toinenkin on tulossa.kuva

Nuo pötkylätki vielä aukiaapi :slight_smile:

Ai, vielä saa koko komeutta sitten odottaa :). En ole koskaan nähnyt livenä koko kukkaa ennen.

Ainakin kahdessa muussakin tötterössä on tulossa kukat :). Osaatteko sanoa onko kuinka arka siirrolle tuossa vaiheessa ,siirtäisin sen sisälle verannalta jos uskaltaisin? No nythän on vielä hienoja ilmoja olla tuossakin…

Ei kukaan olisi tänä keväänä jakanut papinkauraa? Haaveilen edelleen jakotaimesta!

Mä oon viimeset kolme vuotta ollu Plantsussa aina kytiksellä jos siellä olis papinkaura myynnissä. Ei oo sattunut mun vierailukertoina olemaan laareissa vielä. Kauheen huonosti tarjolla kukkakaupoissa. Jos joskus joku bongaa niin hihkaskaa tänne ketjuun.