Papinkaura, Billbergia

Voin hyvin pilkkoa omaani vähän pienemmäksi ja laittaa teille pikku alut, tievva ja PikkuPioni. Paatteko osoitteen yksärinä tulemaan.

Meillä töissä on papinkaura kukkinut ja siinä kököttää kukkineitten ns marjoja tai mitä ne onkaan. Tulisiko niistä siemeniä tai jotain??

Tulee siemenöisiä :slight_smile:

Kiitos Jadetsu :slight_smile: pitääkin korjata talteen sitten.

Mulle ihan uusi tuttavuus. Onko kellänpistokkaita vvai siemenestäkö lähtee kasvuun?

Niin onki liijan pieni suojaruukku :smiley:

Mulla kanssa alkoi kukkia. Tässä tyypissä on kymmenkunta vanaa ja sen alla lattialla tolpan nokassa olevassa on puolet vähemmän. Käy hyvin joulukukasta :smile:

Minulla ei ollut kun yksi kukkavana tänä vuonna, pitäis varmaan saada tuokin valoisampaan paikkaan sisällä, kesän oli verannalla.

Tässä vielä se lattialla tolpan nokassa töröttävä. Koittaa saniaiseen piilottaa yhtä pötköä.

Keväällä paloittelen yhden papinkauran kun meinaa ruukku poksahtaa. Jos joku haluaa niin keväällä saa :smile:

Mun kolmesta kaksi alkaa kukkia :grin: Joulukukiksi ehkä hiukan etuajassa :stuck_out_tongue:
Tää on mun pienin, viimevuonna taisi kukkia yhdellä, nyt kolmella

Tähän vanhaan taitaa tulla kymmenkunta kukintoa.

Nyt pilkon tuon toisen eli jos haluat itsellesi moisen kukkasen niin nyt kannattaa laittaa osoite tulemaan. Huomenna postitat ja sen jälkeen vuoden päästä on mahdollisesti seuraava tilaisuus.

Kävin äsken kastelemassa kukat ja huomasin pinkkejä tuutteja bilbergioissa. Jopa keväällä pilkotussa oli töttörö tulossa :blush: 

Tuo oli kyllä semmoinen kasvi, että aikoinaan olen monta kertaa viiltänyt sormet haavoille sen kanssa, kun yritin siitä joskus pölyjä pyyhkiä ja siistiä kuivia lehtiä. Annoin surutta pois kun tuli lapsia enkä ole sitä kaivannut ja tuskin se kasvikaan kaipali minua… Nyt on kuulema kesällä taas siirtynyt eteeenpäin jälleen uuteen kotiin, mutta ko. henkilö kuulemma oikein hinkui ja mankui kasvia, toivottavasti viihtyvät saman katon alla… :laugh:

Joulukukka,ekaa kertaa kukkii.

Papinkaura aloittelee kukintaa…

Hemmetti miten iso tuosta kuvasta tuli, eikö täällä voi enää muokata kuvan kokoa kulmasta niin kuin ennen?

Minä em ainakaan voi muokata kuvaa niin. Enää. 

Joo, puhelimen näytöllä on pieni, mutta  läppärillä kuvat ovat liian isoja. En tykkää, ennen  käytettävyys oli parempi.

Minulla tuo papinkaura on ollut vähän heitteillä, kastellut olen miten sattuu enkä muista milloin olen lannoitettakaan antanut. Vähään tyytyväinen.

Millon on oikiasti kukinta-aika? 
Mulla tuo kukki jouluksi.