Nyt poistin ensimmäisen kukan, olisi varmaan auennut tässä muutaman päivän sisällä, aloin miettimään olisiko pitänyt odottaa että aukeaa vai onko näinkin hyvä?
Erikokoisia nuppuja on aika paljon, saa nähdä miten monta niistä päättää tipauttaa tässä matkan varrella.
Kaupan paprikakin näyttää siltä, että aikoo aloittaa nuppujen kyhäilyn, muut lajikkeet sentään vielä keskittyvät kasvattamaan kokoaan
Meneeköhän ihan metsään, jos osan paprikoista koulin tuollaisiin kilon partaäijäpurkkeihin? Alkaa tulla tilasta uupelo, ja vielä vaikka mitä menossa multiin, joten ajattelin laittaa nuo kukkakimpun korvikkeeksi ruokailuerkkeriin. Mutta kasvaako ne mitään noin isoissa purkeissa?
Puolitoista kuukautta sitten kylvämäni paprikat alkavat näemmä sittekin itämään. Hitaan puoleisia ovat…
Mitenkäs kun pari paprikaa (Redskin ja kaupan) ovat alkaneet kasvattamaan uusia haaroja lehtihangoista, pitääkö niistä poistella osa aikanaan vai mitenkäs se menikään?
Ei niitä tarvitse poistaa. Tai siis en ole koskaan poistanut tai kuullut kenenkään poistaneen
Eiks paprikan kuuluu kasvaa silleen puskamaisesti, niinkun chilinkin?
Okei, eli antaa kaikkien rehottaa
näi o!
Juku kun noi paprikat kasvaa vinhaa vauhtia!
Jossain kasvihuonekirjassa oli tarkat ohjeet siitä, miten paprika kasvatetaan y-malliseksi. Enpä ole katsonut tarpeelliseksi kasvattaa muotovalioita.
Joo ei minullekkaan ole tärkeää onko oppikirjanmukainen, kunhan vain muutaman paprikan saisi kerättyä, niin riittää minulle, harrastus mielessä kun näitä hyötykasveja vain kasvattelen, perheen iloksi
Tämmöisiä on nämä omani nyt, ekana kaupan ja tokana Redskin ja nuppu, joita on laskujeni mukaan nyt 12kpl, ekan kukanhan jo nitistin pois. Muut paprikat on vielä ihan piiperöitä, tiedä edes mitä niistä tulee Tuossa kaupan paprika kuvassa on tuo minun onneton käsi pyörimässä, jos nyt jotain osviittaa antaa paprikan kokoluokasta, jos oma kämmeneni on 15cm ranteen tyvestä (haha en osaa hienommin selittää) keskisormen päähän ja leveyttä huimat 8cm, jotta ei mitään valtavia vielä
Mulla on ramiro-paprikat ihan hyvässä kasvuvaiheessa, ei kuitenkaan nuppuja vielä näkyvissä. En ole joko koko ketjua lueskellut tai sitten mennyt ohi miksi se eka kukkanuppu pitää poistaa?
Mulla on kanssa pitkiä roikaleita, 30 cm, eikä nuppuja vaan vielä ilmesty. Kasvi keskittyy ensimmäisen hedelmän kypsytykseen, jos sitä ei poista, sanovat viisaammat.
19.3 kylvetyistä siemenistä on itänyt pensaspaprikasta 2/6 ja kaupan paprikasta 2/2. Muita pensaspaprikoita odotellaan vielä.
Mulla ei kokemusta paprikan kasvattamisesta ole lainkaan, eikä myöskään tietoa kuinka satoisia noi pensaspaprikat mahtaa olla. Meidän perheessä vain minä syön paprikaa joten minulla taitaa olla paprikaa joka ruoalla =)
Mun unkarilaisten paprikoiden latvat ovat täynnä nuppuja. En ole poistanut yhtään, sillä sitten nistä kai pitäisi poistaa kaikki?
Ramirot (kaupan paprikasta) on kylvetty 22.3. ja nyt alkaa purkista jotain ylös pukkaamaan. Paljon olen aikataulusta myöhässä edellisiin vuosiin nähden, mutta kun on ensi kuussa muutto, niin oli pakko vähän lykätä. Pienet taimet on kuitenkin helpompi siirtää.
Mikäs se oli minun Redskiniin auennut tänään
Nyt tuossa samaisessa on jo 4 kukkaa auki ja silmämääräisesti katsottuna näyttäisi siltä, että enempää ei ole tässä nyt enään aukeamassa, ehkä sitten parin viikon päästä uusi “aalto”
Minullakin Redskin paprikat väänsi jo nuppua (kymmensenttisinä!) Nyppäsin pois, kun ajattelin että liian aikaista.
Nyt kolmesta kaksi kellastuttaa alalehtiään ja näyttää kärsivältä. Epäilin liikakastelua ja kaivoin ulos maitopurkeistaan tuulettumaan, mutta mitään tulosta ei vielä näy, kolmatta päivää jo kuivattelevat. Voisko vika olla jossain muualla kuin märkyydessä?
Kolmas yksilö onkin sitten sitä parempivointisempi.
Miten noiden nuppujen poiston kanssa toimin, poistanko ensimmäisen nupun, vai kaikki ensimmäisessä ryppäässä tulevat vai miten?