Koulitaanko paprikat hartioitaan myöten?
Mä oon koulinut. Kuin myös chilit.
Kiitos. Kolmas vuosi menossa paprkoiden kasvatuksessa, mutta nyt vasta tuli tämäkin asia mieleen:)
Kasvilamppujen alla talvehtineet paprikat lähettävät keväiset terveiset kaikille penttiläisille
!
Voi että harmittaa. Pari päivää sitten selailin verkkokaupasta sopivat siemenet ja sitten tulikin joku tilanne lasten kanssa, etten ehtinyt tilaamaan. Nyt ilmeisesti monena vuonna hyvin tuottaneen suippopaprikan siemenet olivat ehtineet loppua. Blaah. Suositelkaapa jotakin suippopaprikaa tai vinkatkaa, mistä kannattaa vielä siemeniä katsella?
Käy kuuhaamassa marketit läpi
plutola,mulla on omista viimekesäisistä punasesta ja keltasesta siemeniä.Net on tavallisia suippiksia.Jos haluut?
Ihana tarjous Karvari, kulkisko ne postissa? Olen yrittänyt aina kulkiessani katsella siemenrekit läpi, mutta aina vaan California Wonderia löytyy… En osaa sitä kasvattaa ollenkaan.
plutola,yksäriä.
Ihanaa, yhessä paprikantaimessa oli jo kukkanuppuja, enkä tarvinnu ees suurennuslasia :)Kylvin ne 18.1.
Lisäys ed. - Jos sais mahollisesti paprikoita jo juhannuksena, ettei menis lokakuulle niin kuin aina …
Kertokaas kuinka nopeasti tai paremmnkin ISONA paprika alkaa noita kukkia tekemään? Jos Liinukalla on nyt nuppuja jo? Itsekin kylvin tammikuussa muttei vielä mitään näy. Kuinka isoja Liinukka siun taimet on?
Se riippuu lajikkeesta, esm. RedSkin viime vuonna , kylvö 27.1. ja ekat kypsät syötiin 27.5. , Nyt kukkii suippopaprikat, oranssi sekä punanen, jotka kylvetty välillä 31.12. - 8.1.
Minulla on muutama sellaista paprikaa kuin California Wonder. Loput ja ne vähän isommat on makeaa suippoparikaa. Eilen tosin vaihdoin nämä kaikki isompiin ruukkuihin koska juuret alkoi pursuamaan pohjista ulos.Josko nyt ottaisivat kasvu spurttia lisää =)
Tässä on miun paprikat, ei kyllä ole niin isoja kuin kuvassa näyttää. Kyllä siellä kukkanuppuja latvassa on. Voiskohan tuo johtua valotuksesta, saavat valoa 16 tuntia vuorokaudessa. Alla lajike, en muista mistä ostettu.
Melko saman korkuisia ovat osa minullakin ,muttei noin suuret lehdet. Noo,nyt on vasta maaliskuu…jaksan odottaa…ehkä heh heh
Uusi tuttavuus on Liinukan paprika, lukeeks siinä “Gcurmet” ?
Gourmet siinä lukee![]()
No niinhän mie aattelin että olis mutta piti tarkistaa .
Jaa mikä vaikeus niissä Californian Wondereissa oli kasvattaa, Pluotola? Pistin siemenet juuri multaan, enkä yhtään muista, että onnistuiko ne mulla viime vuonna vai ei, mutta ainakaan kaikki paprikat eivät onnistuneet. Tai siis, no, paprikat eivät ole olleet mulla mikään erityinen menestys vielä kertaakaan, mutta nyt on alkanut selviämään, että mihin suuntaan korjaan.
Gourmet on mulla onnistunut (tai epäonnistunut) yhtä hyvin kuin muutkin, joka vuosi olen laittanut.