Parvekkeet

Minulla kukkii parvekkeella Bougainvillea täyttä päätä, kun tulee pakkaset se on leikattava, että sopii sisälle. Valkoinen metsäköynnös työntää uutta nuppua. Se talvehti viimetalven parvekkeella ja niin saa tehdä nytkin. Marraskuunkaktukset piti tuoda sisälle kun olivat nuppuja täynnä. Nuput karisee helposti jos pääsevät parvekkeella kovin isoiksi. 

Tulevalla keväällä kannan parvekkeelle aprikoosin, persikan, kirsikan ja viiniköynnöksen. Niin ja tietty 40 pelakuuta. Viiniköynnöksen pitää tehdä kunnolla juuret, jotta se voi talvehtaa vasta tulevan talven jälkeen.
Nuo kaikki on  keittiössä kasvivalojen alla ja viiniköynnös on alkanut tekemään uusia lehtiä.

Niin ja onhan minulla myös pilariomenapuu,  joka on vielä parvekkeella kliivian kanssa.

Parvekkeella niin lämmin, että tulin välillä sisälle.

Olen siivonnut parveketta ja purkasin yhden kukkahyllyn, jossa on mustia putkia.
Eilen nakkasin rönsyliljan parvekkeelle ja kyllä se on vielä elossa ja ajattelin istuttaa sen termoruukkuun, koska siinä oli vanhaa kookosmultaa. Saa nähdä mitä mieltä se on, jos tulee öisin enemmän pakkasta.
Helmililjat alkoi jo avaamaan nuppuja ja sinistä näkyy. Elossa siis talven jälkeen parvekkeella.

Lasitettuparveke Etelä suunnalla.