Taitaa ehtiä ennen joulua.
No teillehän kovasti aikaisin joulu tulee...
Minulla on myöskin suunnilleen tuon kokoinen brugi kuin keijunkellolla, kasvattelemassa nuppuja. Ihmettelin kovasti kun nuput huomasin! Ja se oli sellainen keskimittainen varrenpätkä, jonka keväällä sain...
Komeita ja tuuheita brugeja. Omani on tosiaan jo parimetrinen ja isoimmat lehdetkin on ainakin 40 cm pitkiä. Sellasia pienikokoisen raparperin lehden kokoisia. Mutta on se saanutkin kookotin perätuotoksia ihan lapiokaupalla.
Voi mun pasuunaa! Täällä oli kova tuuli eilen illalla ja yöllä ja pasuuna oli päässyt kaatumaan. Mitään ei ole katkennut mutta vähän kärsineeltä se silti näyttää. Latvatkin sojottavat mihin suuntaan sattuu.
Onkohan se kova kasvamaan sinne päin mistä valoa saa? Tuntuu kuin olisivat kääntyneet valoa kohti... Eikä janokaan pitäisi olla.
Nuput ovat kasvaneet sitten viimekerran mutta vieläkin jännittää että koskahan ne aukeavat.
Toivottavasti se tuosta tokenee.
Nurin oli minunkin pasuunani . Siirsin tuulensuojaisempaan paikkaan.
Juu Paulastiina,olenhan täällä valitellut kun pikkuriikkiset nuput ei kasva että tulee varmaan joulukukka,nyt lämpösillä innostui kasvamaan joten eihän noita nuppuja nyt jouluun tarvii ootella,tänään oli yhden pää jo revennyt että sillein.
Minä sidoin paksulla villalangalla lanka moninkertaisesti laitettuna brugin terassin seinässä olevaan naulaan kuukauden päivät sitten. Tuollanen rojotus ja jatkuvat tuulet olis heittänyt sen kumolleen tai ainakin katkasseet latvan.
Eilen aukesi se ensimmäinen kukka siihen kermanväriseen ja kyllä se sentään oli kermanvärinen, vaikka jo ihmettelin sitä kun monella ovat muuttaneet väriään, kukka on kyllä jonkin verran pienempi kuin se keltainen ruissalolainen, josta kuvia laitoin aikaisemmin.
Olen taas harmitellut noita taimistojen kasvien nimilappuja. Ostettiin 2-3 vuotta sitten kääpiörunkoinen omanapuu Prisman taimimyymälästä, onkos se nyt Multasormi, vai mikä. Lapun mukaan sen piti olla punakaneli. Se kukki jo viime vuonna, muttei tehnyt omenia, tänä vuonna siinä on kaikkiaan 3 omenaa, muttei yksikään näytä punakanelilta ovat kaikki vihreitä, kyllähän punakanelissa jo nyt pitäisi olla punaista väriä! Eikä tämä ole ensimmäinen taimi, joka on erilainen, mitä lapussa lukee. Parasta olisi varmaan aina hankkia taimet toisten puutarhasta, jolloin tietäisi mitä saa, mutta kuis omenien kanssa vois tehdä. Tämä nyt ei kuulu tälle palstalle, mutta puranpa kiukkuani kuitenkin.
Onko kenelläkään kerrottukukkaista pasuunaa? Olis mukava nähä sellaisesta kuvia
Jihuu eilen aukesi jo kaksi kukkaa keltaisesta,näin illasta ihana tuoksu tuossa rappusella,lisää odottelen loppuviikosta.
Jasmike, ainakin sivuilla 24 ja 25
Keväällä ostamani pasuuna kukkii
Lisäksi sain kolme pientä pasuunanpätkää, yksi kuoli, mutta kaksi muuta on kasvaneet n. metrin korkuiseksi ja toisessa on nuppuja.
No ohhoh!
Minä uskon, että Salaperäinen Lapunvaihtaja on käynyt teillä tekemässä tekosensa. Mulla ainakin ovat aina pysyneet just sen värisenä kuin pitääkin, myös nyt kukkiva alushousujen värinen vaaleanpunainen, jonka kukat näyttävät toki keltaiselta vielä juuri ennen avautumistaan.
Minunkin "banaanini" on puhjennut. Nyt sieltä näyttää tulevan sitä kukintoa esiin mutta väri on vielä melko vihreä. Jännitys tiivistyy.
Kuinka monta päivää muuten se kukka yleensä kestää vai onko kovinkin ilmoista kiinni? Meneekö se sateessa huonoksi? Meille tosin on nyt vielä luvattu hellettä.
Millään ei malttaisi odottaa sitä ... Mutta ei siinä muukaan auta.
Yksi kukka kestää suunnilleen viikon, ei vaikuta lämpö, mutta riittävä vesi vaikuttaa, ei pahemmin sateestakaan kärsi.
Jutita, se kerrottu on tosi ihana. Onnea vaan! Oletko tilannut sen ulkomailta?
Kyllä se vaan voi vaihtaa väriä,tiedä häntä sitten mikä siihen vaikuttaa
nim.kokemusta on