Pasuunakukka, Brugmansia, Osa 1, SULJETTU -> Jatkuu: Osa 2

kuvaSama täälä,kohta aukiaa eka kukka minipasuunaan!

Mullakii on toi sininen minipasuuna ja nuppujakii on :smiley:

Reilu viikko sitten siirsin pasuunat ulos. Olivat koko talven sisällä huoneenlämmössä. Siitä huolimatta kaksi ei selvinnyt. 

Reilu kastelu, lannoitus ja ulkoilman kosteus näyttää piristäneen joukon. Kaikki on uusineet lehtensä. Ovat nyt tilapäispaikassa, tuulelta suojassa ja aurinkoa saavat max pari tuntia päivässä, hajavaloa kyllä sitten enemmän.

kuva

Minipasuunoiden ketju täällä

Meillon ollu iso rotjake koko yön ulukona terassilla,sais nähä säikähtääkö ku ei oo ollu vielä tälle sulalle ennen ulukona.

Terveisiä Nutturalle

kuva

Eilen muutettiin keittiön ikkunalta puuhellan lämmöstä ulos.

Mäki taian viijän tänään kartanolle isomman pasuunan. Nyt se vielä aika hyvin mahtuu ovista

kuvaTän vanhan matamin kanssa mentiin taas niin että karmit kolisi. Tuli siinä samalla suoritettua kuivien karsinta 😄 

Sanokaas nyt, että mikä tätä mun pasuunakukkaa vaivaa! lehdet käpristyvät ja ovat laikukkaat. Ja mitään öttiäisiä en löydä lehtien alapinnoilta.

Talven jälkeen vaihdoin sen isompaan ruukkuun ja laitoin Kodin kukkien lannoitekäpyjä multaan. Tämä on viettänyt aikaansa kasvihuoneessa.

kuva

kuva

Ootko kattonu viliseekö ökötöitä?

Oon kattonu, enkä löydä.

Sillä taitaa olla kukkien kuppa. Sen hippasen erilainen ku ihimisten kuppa :smiley:

Mulla on ainakin kolmessa pasuunassa nuppuloita. Eniten tietty jännittää siemenestä kasvattamani, joka ei ole ennenkukkinut. Siemenet ostin jenkkilästä.

Maariankello,olisko joku ravinnehärpäkkä meneillään???

En tiedä, mikä hässäkkä on meneillään. Enkä osaa sille mitään tehdä. Kastelen vaan ja odotan parempia aikoja.

Ei luulis,että ravinnepuutosta on, kun lannoitekäpyjä on ollut käytössä. Mutta jos puutosta on, niin ehkä magnesiumin? Eikös se vaikuta vähän noin?

Kodin Terrasta ison talvella kuolleen tilalle.

Ompa kaunis :sparkling_heart:

Oliko kallis,
ny jo kukassa. :roll_eyes::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom::cherry_blossom:
Oletettava Veripasuuna,.?

Kaikissa oli kukkia, jotain 12€. Siellä oli noita vaikka kuinka paljon.