Tämä on yhden vuoden ikäinen ja siemenestä kasvatettu. Leikkasin syksyllä alas ja nyt se on 140cm korkunen. Valtavan leveä, kun 2 oksaa siinä on.
Ilta-aurinko hieman paistaa siihen ja lehdet näyttää harmaalle.
Mikäs olisi nyt pasuunan oikea ruokavalio, kun tässä on jo lantavettä käytelty. Yhä pitävät kiinni lime lookistaan, ovat siis kalvakoita, ilmeisesti moittivat kalseita kelejä.
Mutta jossain jo kukka, toisessa nuppu, muissa ei mitään. Mutta jos nyt kukkimiseen kannustettaisiin kuitenkin, niin olisiko esim. jotain kotikutoista lääkettä? Käykö tuhka? Vai miellyttäisikö nokkoskeite … joku muu yrtti?
Miten te saatte pasuunat kukkimaan ennen talvea? Mulla alkaa kukkia vasta joskus marraskuussa jolloin kukat on pakko riipiä pois mun nokka/pää ei kestä sitä hajua. Pitäisikö nipsaista latvasta poikki että tekisi sen y-haaran?
Kirjoitin tekstin ennen kun lisäsin kuvan, kuva haluaa näköjään olla ensin :blink:
Minun pasuunakukkani oli vuosi sitten toukokuussa näin pieni ja nyt se on jo “jättiläinen”.
Jeep,palijon aurinkoa ja kovasti lantaa,nimim. Kokemusta on
Minun pasuunakukkani on ollut jo pari kuukautta parvekkeella. Annoin sille kanankakkaa ja vettä se hörppii aika runsaasti. Jos aurinko liikaa paistaa ja pasuuna kärsii heitän päälle valoverhon. Valoa se tarvitsee kunnolla heti, kun kevät on tulossa.
Aurinkoa kyllä saa koko päivän, silloin kun arska vaan paistaa, vaaleanpunaisella kastelulannoitteella kastelen. Voisin kyllä vaihtaa mullan ja laittaa sinne kananpapanoita.
Jeep,sinuna olisin rapistelemassa multa ja ääkkipusseja.
Tarvii palijon lannotetta,nim.kokemusta on
Hei asiantuntijat! Onko tässä tulossa oksan latvassa y-haara? Toisessa oksassa ei ole tuollaista, sillä se on pikkasen alempi ja lähtee alemmasta kohdasta.
Tämä oksa on isompi ja lähtee ylemmästä, tosin ei ole montaa senttiä niiden välissä.
Tämä on vuoden vanha ja siemenestä kasvatettu. Leikkasin syksyllä ja keväällä teki 2 oksaa. Korkeus 140cm ja leveä on.
Tässä yksi mun kolmesta erilaisesta siementaimesta
Mustafa x Angel´s Goldface
Ei tuo kovasti sytytä, tuskin talvetan sitä.
Kyllä vain, y-haara siinä on. Käänsin oksaa sen verran, että sain näkyviin mitä takana on.
Nyt taas hoomoilanen kyselee
Pasuuna on mulle tuore tuttavuus. Ihan ok tähän mennessä mutta siirsin sitä nyt vähän varjompaan ja useimmat lehdet on kääntyneet valoon päin !
Nyt sitten kysymys!
Olen toista viikkoa poissa kotoa, poika kyllä hoitaa ( jos muistaa ) mutta laitanko takaisin valoisampaan paikkaan silloin näyttivät pysyvän ihan ok näköisinä.
Laita, ja jos poika ei muista hoitaa niin anna koivuniemen herraa
Voi hurja sentään, eilen huomasin, että siinä latvassa on 3 haaraa tai miten sen sanoisin. En heti sitä tajunnut, kun siinä kolmannessa varressa on 2 hienoa lehteä. Siellä näkyy ilmeisesti ne pienet nuputkin.
Heitin pari viikkoa sitten loput siemenet samaan ruukkuun kuin tuo pasuuna, koska en halunnut heittää niitä poiskaan ja nyt on noussut 3 taimia. Syksyllä kaivan ne ylös, sillä ne on tehneet pitkät juuret siten ettei onnistu nyt irrottamaan. Hyvin ne kaivautui ylös, vaikka lisäsin multaa pinnalle ja olin jo unohtanut ne siemenetkin.
Tässä nämä siemenestä itänyt. Yksi on tehnyt 3 sirkkalehdet.
ps. vain pari viikkoa meni.
Tässä näkyy 3 varsia. Ainakin yksi nuppu on tossa keskellä ja pienet on ympärillä.
Kovia kokenut vanhamamma. Ensin ukkospuuskat kaatoi pariin kertaan ja sitten myrsky heitti terassilta alas reilun metrin korkeudelta. Kolmasosa latvasta menetettiin, mutta kyllä kukkia silti tekee. Reipas on! Vaikkei kauneudella pilattu juuri nyt.
Löysin netistä tämmösen kuvan pasuunan leikkausesta.
Aikamoinen leikkaus.
Lupaan, että tämä on viimeinen tieto tästä teille, koska ketään ei kiinnosta tämä aihe.
Portugalin puutarhurilla luki tästä tieto, että tämä laji voi tehdä kukat jo saman vuoden sisällä, kun siemenestä kasvatettu. Minä en kuitenkaan syksyllä odotellut, vaan pistin varren poikki.
Nyt tämä työntää nuppuja ja monta haaraa tulee nopeasti.