Vanha koviakokenut aloitti kukinnan. Tuoksu on aivan huumaava iltaisin patiolla. Ja lähiympäristössä
Samana vuonna kukkii,
toisaalta Portugalissa on kesät
tuplapitkät/lämpösummat, kuin täällä Suomessa.
Löysin tietoa myös Irlannin erään puutarha sivulta saman tiedon. Olen kaiketi Irlannista tilannut ne siemenet, koska se puutarhuri olikin jo tuttu.
Muokattu: Löysin pasuunan siemenien paperin ja siinä luki Portugali.
Kuinka ollakaan sieltähän nousi vielä neljäskin.
Tästä piti tulla Pink brugmansia suaveolens, mutta näyttää ihan keltaiselle.
Minulla on ollut joskus keltaisen pasuunan siemeniä ja mietinkin, että voiko ne siemenet toimia muutaman vuoden jälkeenkin? Ilmeisesti jäänyt joku jäljelle ja vahingossa laittanut Pink pussiin.
Saa nähdä mitä tästä tulee.
Angel´s Summertime
Kukka on suuri ja voimakastuoksuinen, ei valkoinen vaan hieman kellertävä
Iltaa, just kävin parvekkeella tarkistamassa miten pasuuna voi. Ihmettelin, että ruusutko niin tuoksuu ja yllätys oli, että se on nyt auki ja tuoksuu jollekin. Huomenna ota siitä kuvan. Parvekkeella on nyt hämärää, mutta näytti ihan että se on muuttunut Pinkille värille.
Kiitos hänelle, joka kertoi aiemmin tässä ketjussa, että se kukka muuttaa väriä.
Jessus miten tuoksu tulee tänne olohuoneeseen.
Tämä kaunokainen nukkuu vielä. Yöllä se oli auki ja tuoksui saippualle.
Miksi pasuuna aukaisee kukan taas tähän aikaan? Päivisin on luukut tiukasti kiinni.
Pasuunat ei viihdy yhtään. Niillä on hyvä paikka (hajavaloa ja aurinkoa) ja saaneet hyvää lannoitetta ja vettä tarpeeksi. Mutta ei niin ei. Ehkä pitäisi ruveta uhkailemaan kompostireissulla.
Lehtiä kellastuu jatkuvasti ja nupuista ei ole vielä tietoakaan.
Nuppuja on aika hyvin.
Toinen oksa ei ole niin pitkällä kuin tämä, jossa on monta isoa y-haara, mutta ei haittaa, sillä ainakin pasuuna kukkii vielä pitkään.
Chali,sama homma täälä.Ei nuppuja näy ja keltasena kolijottavat.
Minoon jo antannu tuomion,jos eivät kuki ku vasta jouluna autotallissa niin ens kesänä ei oo paduunoja meillä.
Aika vahva tuoksu on menossa. En viitsi avata parvekkeen lasit, kun ilta on jo sen verran viileä.
Kukka alkaa aukeamaan juuri siihen aikaan, kun pasuuna alkaa nukkumaan.
Aurinko paistaa juuri tuohon aikaan. Kuva otettu suunnilleen tunti sitten.
Joudun ehkä luopumaan tästä Pasuunasta, sillä minulla on tänään päätä särkenyt ja välillä meinaa yököttää tuo tuoksu.
Kauhistelen tässä jo, kun on tulossa pari viikon päästä ainakin 10 kukkaa, kun ne kaikki alkaa sitten tuoksua. Pasuuna on lasitetulla parvekkeella ja vain päivisin voin pitää lasit auki, mutta silloin on kukat kiinni. 4 pientä pasuunan taimiakin kasvaa samassa ruukussa, kun painelin loput siemenet siihen suunnilleen kuukausi sitten.
Vielä on jäljellä viikko lomaa ja täytyy pohtia mitä teen tuolle pasuunalle.
Harmi!
Miksi ihmeessä myydä, kun olen kasvattanut siemenestä vuosi sitten alkukeväällä. En edes hintoja tiedä. Eikä tuota pysty mitenkään viedä muualle, kun se on niin iso.
Suunnitelmassa oli, että leikkaan syksyllä pasuunan ja annan minun siskolleni muutaman kepukan.
Jos tuntuu, että taju menee, niin poistelen kukat kokokonaan ja sitten myöhemmin leikkaan.
Se on ihmeellinen pasuuna kun se sulkee kukkansa päiväksi. Mun pasuunat ovat kyllä torvet auki yötä päivää.
Mun pasuunaan iski joku otus, lehdet kellastui ja putosi pois, nyt siinä on jotain seittiä :crying:
21.07 Klo oli 23:53 otin pimeässä tästä kuvan, kun se oli muuttunut pinkiksi. Tuon jälkeen ei ole avannut kukkaa nuin paljon.
Kännykän salamaa jouduin käyttämään, kun en nähnyt kännykässä kukkaa, kun yritin kuvata.
Nyt se ekan kerran pitää auki kukkansa juuri tähän aikaan, kun se on lakastumassa.
Luulenpa, että parvekkeella on liian lämmin, ettei se jaksa avata kukkansa. Iltaisin klo19:30 ilmeisesti on sen verran viileetä.
Angel´s Sunbeam
4-5 vuotta ollut mulla ja nyt ensimmäisen kerran kukkii kunnolla. On kerran kukkinut marraskuussa talviteloilla.