Katselin uudelleen näitä kuvia. On ne upeita. Toivottavasti onnistuu minullakin. Nyt odotan Y-haaraa:)
Raili-45, täältä saat postikuluja vastaan pari kapulaa, pistä yhteystiedot mulle tulemaan.
Kirvalehtiseni on selvinnyt hienosti talvesta, mutta pistokkaitten juurruttaminen epäonnistui. Näin nätti on lehdiltänsä eikä väliä, vaikkei ikuna kukkisi.
Onpas kaunis lehdistö. En oo vielä ikinä nähnyt kirjavalehtistä. Minkä väriset kukinnot pitäisi tulla?
Ihana
Haaveilen myös pasuunan kasvatuksesta. Mutta olen sen jättänyt vielä, kun olen ymmärtänyt, että se on kovasti myrkyllinen (minulla on pieniä lapsia, siksi olen siis varovainen). Tietääkö kukaan kuinka myrkyllinen se oikeasti on? Ja mitä aiheuttaa?
Ermeli, valkoiset. Kai.
Pari penttiläistä on hieraissut silmiään pasuunakukan koskemisen jälkeen ja sairaalareissuhan siitä on olut seurauksena. Muistanko oikein, että mykiö on suurentunut ja verenpaine noussut?
Kyllä olen käsittänyt että erittäin myrkyllinen. Meillä kuuluu niihin joista lapset saavat ihailla kukintaa oikein isossa amppelissa. Olen saanut omani pysymään hyvin vaatimattoman kokoisina kun en ole laittanut valtavaan astiaan.
Hui… taidan odotella vielä muutaman vuoden ainakin…
Pasuunan myrkyllisyydestä vielä, joku on sanonut, että sen vaikutus on samanlainen kuin LSD:n eli aiheuttaa harhoja. Eli ei missään nimessä saa pistää suuhunsa.
All parts of Brugmansia plants contain dangerous levels of poison and may be fatal if ingested by humans or animals, including livestock and pets. Contact with the eyes can cause pupil diliation or unequal pupil size.
Paulastiinan pasuuna on upea,tuollaisen haluan ja heitän nuo normaalit pois.Siemenestäkö olet sen kasvattanut ?
Satues, se on Traderan huutokaupasta.
Huuda lisää ;))
Ja aivan ensimmäinen kirvalehtinen, joka on noin kertakaikkisen sievä!
jep, jep…sievä on
Huomenna leikkaan omat pasuunat ja niistä tulee varmaankin aika monta kapulaa, olisiko joku halukas vaihtamaan pelargonin pistokkaaseen. Kaksi eri väristä, persikka ja valkoinen(tai kerma). Voin laittaa vesilasiin ja juurruttaa vaikka valmiiksi.
Hitsi kun ei ole pelargonin pistokkaita:/ Kamalasti tekis mieli Varjoliljan pasuunan kapuloita.Tota noin,käviskö vaihtariksi eurot?
Mulla on tuossa joku kapula ihan vapaana, alushousunväristä. Saat , Lissu, jos haluat!