Patsaat, koristeet ja muut hörhelöt

Puhumattakaan omakuvasta ylätasanteella. ;)

Vielä kivikautinen kala - liekö lahna vai kampela?

Tästä tykkään.

Raakki, kuka tuon sinun omakuvasi on tehnyt? Sinäkö itse vai onko jostain valmiina ostettu? Veistos on hyvin persoonallinen ja poikkeaa mukavasti muista. Platonin keiju on sille kuin ilmetty vastakohta, mutta pidän siitäkin.

Minun on ollut pakko kaikki ostaa, kun en osaa itse patsaita tehdä - niin kuin eräät muut! ;)

Pikkuinen keiju löytyy meiltäkin: toistaiseksi ainoa pihapatsastelija, jonka olen itse pihaan tuonut.

Isolle pihalle mahtuu norsukin. Tosin tämä on aika pieni ja sukua säästöporsaille.

Jo talon rakennusvaiheessa joku sukulainen testasi pokerinaamaani tuomalla pihaan kaksi räikeänkirjavaa tonttua. Hyvästä sydämestä tuotuja ei raaskinut heittää poiskaan, joten ne saivat paikkansa metsäisestä osasta, kuusen alta. Ja se räikeyskin on vuosien mittaan lupaavasti sammaloitunut.

Tämä menee nyt sitten sarjaan ''koristeet ja muut hörhelöt'': Kuorma-auton ruostuneen tuulettimen siivekkeet ovat kuin rujo kukka. Ja nyt sen keskeltä nousee siperiankärhö, vasta istutettu (Iso kiitos siitä vielä kerran Sirkkahelenalle!).

No tuonne kuusenjuureenhan ne sopivat erinomaisesti!

Tässä minun soralätäkössä asustelevat korennot

Hauskan näköisiä piha hörhelöitä! Tässähän saa ideoita vaikka kuinka paljon.

On minullakin sentään yksi koristepatsas, mutta heilläkin on virka kuten kuva kertoo.

Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´

Ihania hörhelöitä monilla! Tuo Raakin omakuva on kyllä näyttävä. Mulla on vain tämä 25-vuotias vahtikoira. Toinen korvakin on poissa.

No mutta tuo kukkaruukkupylväshän on upea! On siis koirakin ihan hauska, mutta tuo kukkaruukkupylväs... Milläs ne on kiinni siinä? Mulla olisi rautatankoo ja monta monta ylimääräistä saviruukkua. Orvokkeja on vielä ilman paikkaa ja neilikat... Taidanpa vähän lainata memulin ajatusta.

Jaa, onpas toinenkin hörhelö. Olen joskus tehnyt pihalleni "Elliotin saaren". Saaren asukit, kaksi lohikäärmettä jäivät kerran talveksi ulos, toinen menehtyi, toinen on jäljellä (kuvassa kaatuneena, pahoin haavoittuneena). Sillan ali kulkee pieni joki, joka sekin on jo kuivumassa. surullinenSaaresta on enää siis muisto vain.
Saari tullaan vielä kunnostamaan..

Aivan mahtava tuo Raakin kuvatus :D Niin ja tuo kukkaruukko juttu on kanssa todella hieno. Kerrotko tyhmälle miten se on tehty? Siis miten se on saatu pysymää tollee!

Voi miten soma on tuo variksenmarjan keijukin. Raakin fisukin on upea.
Laitan vielä tähän sarjaan hörhelöt pihatieni vierukyltin, jonka muinoin sahasin upouudella kuviosahalla, sillä seurauksella, että viimeisen sakaran kohdalla kone leikkasi kiinni. Se ei ollut tämän blondin syy, vaan koneessa oli kuulemma tekovika.

Tuossa nuolen kohdalla luki: kotiovelle 20.5 metriä, mutta jäi maalin alle uudelleenmaalauksessa. Ja taas kaipaisi maalia..

On teillä kaikilla hienoja hörhelöitä ja muita koristeita. Meluli, sinun tervetuloa kylttisi on aivan ihana ja sen punainen sävy suorastaan lämmittää hymy

Uuden pihan rakentaja saa hauskoja ideoita pään täydeltä oho

Ups! Tuli kirjoitusvirhe: ei meluli vaan tietenkin memuli. Sorry!