Patsaat, koristeet ja muut hörhelöt

Varastin tuon kukkapurkki-idean itsekin, luvan kanssa, ja innostuin siitä niin kovin itsekin. Torniin ei tarvita kuin yksi raudoitusrauta (apua mikä sen nimi virallisesti on, mutta se pitkä ohut kierteinen rauta), joka tökätään maahan ja purkit pujotetaan pohjareiästä läpi ja seuraava purkki samoin.Tein toisenkin tornin, joihon istutin jokaiseen suikeroalpia. Aattelin sen putoavan nätisti ylhäältä alas keltaisin kukin. Jos muistaa kastella. Voisihan purkkeihin istuttaa mansikkaakin? Jos muistaa kastella. Miksihän istutin noihin mehitähteä? Kun en muista kastella.

memuli, tarkoititko harjaterästä? Eri vahvuisia, käytetään betoni valujen raudoituksiin.

No vuokkis, sinähän se sanoit, harjaterästähän se. Voi mahoton, mulla alkaa tulla se dementia.puhetta

Tämä menninkäinen on jo vuosia asustellut pihallamme, vähän on jo ulkonäkökin kärsinyt.

Ohikulkijoita vahtii Mikko.

Olen eläintarhanhoitaja. Pihallani erilaisten kukkapuskien juurilla lymyävät oikean kokoinen kana, posliiniankka kahden poikasensa kanssa, harmaa jänöjussi ja kaksi kiveen maalattua kissaa poikasineen. Ai niin, tänään ostin kukkakaupan ale-korista keraamisen harmaan lintupaksukaisen, 2,80 €. Pajukurki heitti veivinsä säiden piiskaamana. Vielä mahtuisi lisääkin. Ja sitten minulla on kärpäsenmökki.

Memulin lohikäärme (joka tuolla aiemmassa kuvassa oli nurinniskoin) on livenä suloinen! Ja Veronican menninkäisessä on jotain samanlaista suloa; tuollainen napatallero.

Kärpäsenmökki minullakin on sisällä, kukkapurkissa. Mutta uloshan niitä voisi myös sijoittaa johonkin.. kenties kokonaisen kerrostalon kaikenmaailman öttimöttiäisiä varten.

Eikä - kärpäsen mökki!!! 8DD Ihanaa…

En varsinaisesti ole mikään puutarhatonttu-ihminen, mutta edellisessä kodissa sellainen majaili raparperipuskassa. Kouvolassa puutarhamyymälässä olisi ollut aika kiva (ihan oikeasti kiva), mutta 25€ vitsistä tuntui turhan kovalta hinnalta. Onneksi ei sorruttu, Kylähullun kirppikseltä löytyi tämä ihan sopuhintaan:

Paikka on miehen virittelemä: lasilohkare, pari luonnonkiveä, vanhat kiuaskivet ja Kekkilän rantakiveä (!). Heräteostos. Miehen. Siis rantakivet.

Tuo lasilohkare on hieno.

VAU, mistä tuollaisia noin suuria lasilohkareita löytyy?

Minä joskus takavuosina Lahdessa asuessani poikkeilin iltalenkillä vanhassa, autiossa lasitehtaassa...
muistona vieläkin pari n.nyrkinkokoista murikkaa. Ihan noin isoja en tosin jaksanut sieltä raahata.

Nykyään paikalla on Sibelius-talo. niin

Lasitehtaalla kun putsataan niitä sulatussammioita, niin tommosia irrottelevat. Saatiin kaverilta. On niitä poiskin jaettu pienempiä, kun ovat kuljetuksissa halkeilleet. Pärskiksellä ja Fellowlla ainakin on tästä porukasta hymy.

Niin on, kiitos, ja se on hieno! Monet on sitä ihailleet ja omaksensa kyselleet mutten minä sitä anna. Olen sanonut että yksi rikas mies mulle lahjoitti jalokiven, niin on iso etten jaksa sormessa kantaa niin että antaa olla siinä kukkapenkin reunuskiven päällä vaan

Lukeva enkeli istuskelee kivikossa.

Juu, minä ainakin olen sitä lasilohkaretta kuolannut Fellown pihalla. On se komia!

Saku-sammakko tarkkailee pihapuuhia keväällä.

Meidän rappusilla vieraat toivottavat tervetulleeksi tämmöinen konna

Ja nalle varmistaa ettei mitään unohdu

Japanilaisen kivilyhdyn jäljitelmä löytyy puutarhan perimmäisestä nurkasta, mäntyjen katveesta.

Sammaloitunutta pintaa siihen yrityksenä saada, siksi nuo sammal suikaleet pinnalla.