Tämä puolimetrinen vuosia sitten anopilta saatu pistokas jaksaa rehottaa ilman sen kummempia hoitoja. Uusia pistokkaita siitä on jatkuvasti katkottu kourakaupalla, ja itse emo sen kun näyttää tykkäävän. Kukkii valtavasti joka vuosi. Yli kolmekymmentä kukkaa saattoi yhdellä kertaa vielä viime vuonnakin tehdä. Nyt talven jälkeenkin näin elinvoimainen. Tytär lupasi sen nyt ottaa vuorostaan parvekkeelleen ensi kesäksi. Saa nähdä jääkö jo viimeiseksi kesäksi sen elämänkaarella. Nimeä en sille tiedä. Vaalean pubainen ja sitkeä kuin mikä.
Hei Huitukka! Mitä tarkoitat viimeisellä kesällä?? Jos tarkoitat pitovaikeuksia niin kyllä noin komealle pelargonille löytyy varmasti uusi koti. Pistokkaankin huolisin mielelläni.
Jutita! Aivan IHANA tuo Mårbacka Mere Aprocot! Mistä mahdoit sen hankkia?
Tytär kyllä tykkää kukista, mutta se hoitopuoli onkin sitten jo toinen juttu… Siksi se vähän tuota himoittelikin, kun se on ollut niin helppohoitoinen. Kyllä tuota varmasti hengissä yritetään pitää niin kauan kuin se jaksaa kukkia. Ja jos pistokkaan haluat, niin laita osoitteesi hölöön, niin laitan sinullekin maanantaina samaan kyytiin tulemaan, kuin pari muutakin pistokaslähetystä.
Eihän noita raaski jättää kauppaan…
,,,ja mun toinen on tälläinen väriltään
Hoyabee, se on suomeksi mitä…
Pelakuuhullu, Traderasta se on. On siellä nyttenkin sellainen tarjolla.
Jadelila, tuo viimeisin kukkais on syntisen kaunis.
Mä kans tykkään vaikka aika tummahan se on, toinen on sit vaaleampi nupuista päätellen…
Vois olla vaikka Lord Bute
Vihdoinkin sain juurtuneet pelargoni pistokkaat istutettua isompiin ruukkuihin odottamaan ulos pääsyä.
Voih. Otin Jutitalta saadusta Denisestä latvan pistokkaaksi tässä aiemmin, ja näytti siltä että se juurtui ja kasvaa, annoin jo lannoitettakin. Nyt huomasin että sen tyvi on mustunut, eipä siitä tule kasvia. Yhyyy. Onneksi emokasvi on elossa ja montakasvupistettä kehittänyt, vaikka pieni onkin.
Lannoitinkohan liian aikaisin?
Denise on oikukas juurtumaan. Mulla on ollut toista kukautta juurtumassa ja uutta lehteäkin kasvattaa, mutta ei ensimmäistäkään juurta.
Tämänpäiväinen yllättäjä
Royal Princess
Oliko myös Augusta vaikea juurrutettava? Muistan lukeneeni vanhasta pentistä niin.
Hyvin hankala sekin.
Ai se on hankala. Juurrutushormoniakin oli saanut. Otin varmaan liian aikaisin puolvipullokasvihuoneen sen päältä pois, luulin senkin juurtuneen, kun Mårbackatkin olivat.
Tääl olisi yksi juuri katkaistu Mårbackan pistokas (se tavallinen vaaleanpunainen), tarjolla. Mielellään vaihtaisin sen johonkin nimelliseen pelargonin pistokkaaseen tai santun lehteen.
Muoks. varattu
Olipa taas uusia ihanuuksia Sutarven sivuillakin. Joko pitäisi taas tilata! Kävin äsken vintillä ja huomasin, että viimekesäinen verenpisara-ressukka siellä yksinään kukkii! Se on surkean näköinen harakanpesä mutta vihreetä pusee sieltä täältä. Pitää huomenna etsiä sille paikka ja tuoda alas kukkimaan.