Pelargoni (pelakuu), Pelargonium, Osa 1, Suljettu

Jop, kyllä kysyin, kiitti vastauksesta

huomenta tagetes! istutin sulle pari pistokasta sitä amppelipelakuuta, kun tuut tännepäin niin tuu hakee. :slight_smile:

Vapaina pistokkaat ‘Crystal Palace Gem’ ja ‘Hill’s of Snow’. Vaihto pelakoihin tai verenpisaroihin.

Huitukka! Kyllä sieltä Sutarvelta tulee hetimiten vahvistus ja lasku tarpeellisine tietoineen sähköpostiin. Ei ne mitään lähetä ennekuin on maksettu.

Nyt helppiä ja äkkiä, mikä tuota lidlin tummemmpaa vaivaa, kellastuttaa lehtiä ja roikkuu ko räkä, olen sen vasta kastellut eli kuivuudesta se ei ainakaan kärsi…

Minä vein omat lidlin hankinnat viileään. Ovat ainakin vielä ihan ok.

Jotain ötököitä veikkaisin. Olen muutamana vuonna ostanut eri paikoista komean vastaavan pelargonin (kuin Jadelila) ja kohtsillään on alkanut nuupahdus, viime keväänä vieläpä puutarhalta ja kalliilla hinnalla ja kuolo tuli ennätysvauhtia. Se on harmillsita, kun ovat niin nättejä.niin

Minäkin nostin tuohon kuistin puolelle ton kukkasen, toivottavasti se siitä nousis

Tänään lähti kysely Sutarvelle, että minnekähän se minun tilaus on kadonnut. Josko vähitellen selviäisi, kun niin malttamattomasti jo omiani odotan. Alkuun aattelin vain kevätryysiksen syyksi tätä viipymistä, mutta kyllä tässä jo jokin muu syy ja sotku täytyy olla.

Haluaako joku vaihdossa pienen juurtuneen Fringed Aztekin?

Löytyi se minun tilaukseni lopulta Sutarvelta ja rahatkin olivat olleet tilillä jo hyvän aikaa. Nyt vain lähetystä odottamaan.

Minkähänlaisia hienouksia sieltä tulee. Odotan jo kuvia jännittyneenä.

Kyllä pääsi jo helpotuksen huokaus!

Minä kyllä haluaisin vaihtaa noita pelargoneja jos ne eivät kenellekkään kelpaa niin minulle kyllä. Minulla on verenpisaroita taikka pelargonioita vaihdokeiksi.

Minä nyt leikkasin tuosta pelargonista kaikki huonot pois, eikä siihen kyllä juuri hyviä lehtiä sit jäänytkään, sen huomasin että se ns.päävarsi oli ruskea, mutta kuitenkin napakan tuntoinen…kysyin jo isännältäkin että onkohan Timo niminen ötökkä siihen iskenyt ärtynyt Kuitenkin on sitä sabotoinut eikä vaan tunnusta ärtynyt

Minun jalopelargonini edelleen kuivattaa lehtiään ( mutta kukkii) , ideoita? Vai voiko se yhtäkkiä kerralla vaihtaa vanhat lehdet pois? Pitäisikö se mäntysuopata ihan kaiken varalta vaikka mitään eläviä ei kyllä näy…

Voihan se vaan olla järkyttynyt, jos on kasvihuoneolosuhteista muuttanut tavalliseen huoneilmaan.

Toivottavasti niin. Harmittaa niin #¤%& jos kuukahtaa. Lisään sumuttelua…

Ostin yhden pelargonin liiteristä,puna/valkoinen. Vaihdoin siihen mullan heti,pelkkää kuivaa turvetta koko purkki.Pysyis nyt sitten hengissä edes tän kesän.

Tämän ostin messuilta kellopelargoni-nimellä. Liekö ainoa rotuaan kun en sillä nimellä löydä mitään tietoa. Lehtiä ruskettaa..