Pelargoni (pelakuu), Pelargonium, Osa 1, Suljettu

Mä oon aatellu että kun noita odlan pelakuita tulee kolme aina samaa niin oisko joku innokas vaihteleen niitä. En mä välttämättä kolmee samanlaista tarvi.

Mun tilauksen sisältö olikin tuolla jo esillä, ja niistä voin jotakin vaihtaa johonkin, mutta mieluummin ruusunnuppuihin tai muihin mukaviin.

Haa! Nyt pamahdan odla.nuhun katsomaan mitä houkutuksia siellä on.

Minäkin voisin vaihtaa koska en tarvitse kolmea jokaisesta. Muuten annan siskolle, anopille…

Edelleenkään en tilaa Odlalta nyt mitään ja piste. niin

Vielä sorrut, kun oikein houkutellaan ja hehkutellaan, ihanuuksista ja varsinkin sitten kun kukkivat, voihkit kateudesta!

Samoin, lista on siellä. Kermesina ostaa jokaista yhden, eli jää yksi jokaista vaihdettavaksi.

Muuten eilen tuli Sutarven pistokkaat, tosi hyväkuntoisina ja osa kukkivana.

Viherpeukalo on järkevä, ei kannata mennä katsomaankaan odlan sivuja. Piste.

Minäkään en odlalta tilannu mitään mutta Sutarvella tuli vierailtua muutama minuutti sitten…Pakettia on tulossa taas.

En mene Odlan enkä Sutarven sivuille, niin en sorru. Sutarvelta tuli hyväkuntoiset pistokkaat ja kasvavat kohinalla.

Jos joku näkisi mun nyt jo olevat taimimäärät, niin ymmärtäisi, miksi olen nyt niin lujana.

No joo, ymmärretään, jos olet jo tilannut Sutarvelta. Sittenhän on kaikki ok.

Yhteiskuva

Johan on mahtavat näkymät pirkkiksen pelargoni-perheeseen.. Minun uudet pikkuiset tässä. Omista siemenistä ovat, joku tumman punainen. Nimettömiä ovat raukat, nimeäisiköhän nämä nimellä: Purple- Vuokkis ? Voi siis olla vähän sekaisin punaisista väreistä, valmiin värin näkee, kun kukkivat.

Ne paaljon pidemmällä kuin minun pikkuset. Minä vasta eilen koulin ne kaikki kolmekymmentä…

Mulla oli viimekesäisestä Strawberry Sorbetista muutama siemen, mutta ei ne itäny. Seisotin patterin päällä ja ties missä monta viikkoa ja sitten linkosin roskiin. Istutinkohan siemenet liian syvälle?? Mikä on istutussyvyys? Hienoja pikkuisia sulla Vuokkis!

Jäikö kelle Odlan tilauksista ylimääräisiä kipaleita kuleksimaan nurkkin pomppivaa naurua? Osallistun toki kustannuksiin...

Moiks! PAC on saksalaisen pelargonioiden kasvattajan,Elsner pac Jungpflanzen GbR, rekisteröity tuotemerkki. PAC lyhenne tulee sanoista: Pelargoniums - Anthuriums - Chrysanthemums. Toinen yleisesti käytetty tuotemerkki on Pelfi.

terkuin Tuula Kuopiosta

Entäs Avanti?

Pelakuuhullulle tiedoksi: Minä liotin siemeniä ensin vuorokauden, sitten laitoin lämpöiseen noin 23 asteiseen huoneeseen. Peitin vain kevyesti.

Lisäsin multaa vähän kun olivat kasvattaneet ensimmäiset lehdet sirkkalehtien jälkeen. Jotkut siemenet itivät kaikki joistakin pusseista vain noin puolet. Nyt minulla on 65 pientä pelargonin poikasta, jotka kasvavat ja voivat hyvin. Itivät muuten aika epätasaisesti, ensimmäiset jo viikon päästä ja viimeiset 4 viikon päästä. Ehkä olisi kannattanut odottaa…ennenkuin luovuttaa.

En oo ikuna kauheesti välittäny pelargoneista, mutta paikkalliseen kauppaan oli tullut englannin pelargonia. Kukkivia isoja puskia ja aivan ihania! Hintaa en löytänyt, joten en ostanut. Tänään iski kamala kuume, että sellainen pitää saada. Täytyy ensi viikolla käydä vikaisemassa vieläkö niitä on jäljellä.